ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ Live Η πρόταση Ολικού Επανασχεδιασμού των Λιμενικών Εγκαταστάσεων Κω 29,6 εκ. ευρώ – Γ. Κυρίτσης: Γιατί άλλαξα άποψη για «φαραωνικού τύπου έργα» με αυτή την ολοκληρωμένη, ρεαλιστική & υλοποιήσιμη πρόταση

61
3110

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ

Χρονοορίζοντας το 2024

Χρηματοδότηση – κατασκευή σε συνεργασία με ιδιώτες

Η ολοκληρωμένη πρόταση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κω για τον ολικό επανασχεδιασμό των λιμενικών εγκαταστάσεων στην πόλη της Κω, την οποία επεξεργάστηκε ο Λιμενολόγος Α. Γιαμίν (ο οποίος ήταν παρών στην ΣΤ, μαζί με τον Αντιπρόεδρο του ΔΛΤ Κω Γ. Κοκαλάκη) παρουσιάστηκε σε συνέντευξη τύπου από τον Δήμαρχο Κω Γ. Κυρίτση.

Την συνέντευξη τύπου συντόνιζε ο Αντιδήμαρχος Δ. Γερασκλής.

Η πρόταση αυτή θα αποτυπωθεί -έπειτα από τη σχετική διαβούλευση με παρατάξεις και φορείς- σε Μάστερ Πλαν το οποίο θα προκηρυχθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018 όπως τόνισε ο Δήμαρχος Κω, ο οποίος μας απάντησε (όταν του αναφέραμε το «κόκκινο φως» από το Υπ. Υποδομών) θα επιδιώξει για το ίδιο θέμα, όπως και για άλλα που αφορούν την Κω, συνάντηση με το γραφείο του Πρωθυπουργού.

Στην αρχή της ΣΤ έπεσαν και οι υπογραφές ανάληψης των μελετών για τα λιμάνια Κεφάλου και Καρδάμαινας έπειτα από τον σχετικό διαγωνισμό (στον οποίο όπως τόνισε ο Δήμαρχος παρουσιάστηκαν κι άλλα μελετητικά γραφεία), στον παλιό γνώριμο της Κω Λιμενολόγο Α. Γιαμίν (φωτό).

Από τις απαντήσεις που έδωσε στο τέλος ο Δήμαρχος Κω προκύπτει:

-Εκχώρηση σε έμπειρους ιδιώτες διαχειριστές σε περίπτωση που δεν εξασφαλισθεί χρηματοδότηση από ΕΕ

-Το κόστος του συνολικού σχεδιασμού ανέρχεται σε 29.650 εκ. ευρώ (24εκ κόστος εγκαταστάσεων κρουαζιέρας, 800χιλ κόστος λιμανιού, 4 εκ. κόστος χερσαίων εγκαταστάσεων)

-Για τυχόν εμπόδια αρχ. Υπηρεσίας – Δήμαρχος Κω:  «θέλω να πιστεύω ότι δεν θα λειτουργήσουν μονόχνωτα εκτός αν σκοπεύουν να δημιουργήσουν ένα νέο Ελληνικό».

-«Όχι μόνο στην TUI αλλά σε όλους τους μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς θα απευθυνθούμε . Το όφελος μας ενδιαφέρει να είναι συνολικά για την τοπική κοινωνία όχι μόνο για το Λιμενικό ταμείο».

-«Να σας πω κάτι που σας αρέσει; Λεφτά υπάρχουν…»

-Για την αλλαγή στάσης του, από πέρσι μέχρι φέτος (όταν πέρσι το ίδιο διάστημα στις λαϊκές συνεντεύξεις δήλωνε σε όλους τους τόνους «εγώ φαραωνικού τύπου έργα δεν θα τάξω…», ο δήμαρχος Κω απάντησε σε ερώτημά μας ότι τον έπεισε η πρόταση αυτή του Λιμενικού Ταμείου και του κ. Γιαμίν για την Κω του μέλλοντος «το οφείλουμε στις νέες γενιές».

Στο τραπέζι της συζήτησης έθεσε ακόμα ο δήμαρχος Κω τη συνολική λειτουργία της πόλης και το κυκλοφοριακό «πείτε μου για ποιο λόγο χρειάζεται για παράδειγμα να περάσει κάποιος από Ελ. Βενιζέλου-Β. Παύλου-Ιπποκράτους για να στρίψει από το Ακταίο και να πάει στη Μαρίνα; Όταν υπάρχουν τόσοι άλλοι δρόμοι να πάει…» κάνοντας λόγο για «κλείσιμο του παραλιακού δρόμου του λιμανιού στην κυκλοφορία» (μόνο ταξί και μέσα μαζικής μεταφοράς θα περνάνε), τονίζοντας ότι πρέπει να σταματήσει η κυκλοφορία δικύκλων στους πεζόδρομους και πως με τις νέες μπάρες που θα μπουν (με κάρτα ακόμα και για τα ταξί) θα μπει μια τάξη (όταν κάποιοι έκοβαν ακόμα και τα λουκέτα για να περάσουν στους πεζόδρομους, όπως τόνισε χαρακτηριστικά…)

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΙΤΣΗΣ : “Η Κως του μέλλοντος μας – Σε 5 άξονες η πρόταση για τον ολικό επανασχεδιασμό των λιμενικών εγκαταστάσεων.”

Σε 5 άξονες κινείται η πρόταση που παρουσίασε σήμερα ο Δήμος Κω για τον ολικό επανασχεδιασμό των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Συγκεκριμένα:

1ος Άξονας : Κατασκευή νέου προβλήτα για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση 2 κρουαζιερόπλοιων μήκους 350 μ. & 250 μ. Στην ίδια περιοχή προβλέπεται η κατασκευή κτιρίου επιβατών επιφάνειας 1800 τ.μ.

2ος Άξονας: Κατασκευή νέου κρηπιδώματος και επέκταση χερσαίου χώρου για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση 2 πλοίων της ακτοπλοΐας μήκους 200 μ, με την παράλληλη κατασκευή ανεξάρτητου κτιρίου επιβατών. Επίσης ο νέος χερσαίος χώρος θα έχει χωρητικότητα 2200 lane meters για τα οχήματα που βρίσκονται σε αναμονή φόρτωσης.

3ος Άξονας : Κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων στο εσωτερικό λιμάνι για την δημιουργία μαρίνας 281 σκαφών αναψυχής και με έμφαση στην εξυπηρέτηση mega yaghts με μέγιστη χωρητικότητα 40 θέσεις.

4ος Άξονας : Νέα Κρηπιδώματα μήκους 120 μ. για την εξυπηρέτηση κάθε είδους εμπορικής κίνησης.

5ος Άξονας : Νέοι κυκλοφοριακοί κόμβοι για την βελτίωση και διευκόλυνση της πρόσβασης στο λιμάνι και την διαχείριση της κυκλοφορίας.

Ο Δήμαρχος Κω κ. Κυρίτσης αναφερόμενος στην πρόταση που παρουσίασε σήμερα και η οποία τίθεται ήδη σε δημόσια διαβούλευση, επισήμανε:

Η πρόταση αυτή δεν είναι πρόταση Κυρίτση.

Όσοι τη βλέπουν έτσι, δεν βλέπουν το αύριο αλλά το χθες.

Όσοι τη βλέπουν έτσι για να την απαξιώσουν, θέλουν να φέρουν την Κω στα δικά τους μέτρα, της μετριότητας, της ήσσονος προσπάθειας, των μικροκομματικών σκοπιμοτήτων και των άγονων αντιπαραθέσεων.

Η πρόταση που παρουσιάσαμε είναι η Κως του 2024, η Κως του μέλλοντος μας, που ανήκει σε όλους.

Ανήκει στη γενιά που έρχεται.

Η κοινωνία της Κω είναι έτοιμη να δεχθεί και να στηρίξει μεγάλες αλλαγές.

Έργα που αλλάζουν την Κω, την κάνουν πιο δυνατή και πιο όμορφη.

Δυνατή και Όμορφη Κως.

Αυτή είναι η Κως του μέλλοντος μας.

Στόχος μας είναι να επιταχύνουμε την ωρίμανσή τους, τις σχετικές αδειοδοτήσεις αρχής γενομένης από το master plan του λιμανιού.

Και στη συνέχεια να αρχίσουμε να χτίζουμε και να δημιουργούμε.

Καλώ όλους τους πολίτες της Κω, ότι και αν ψήφισαν ότι και αν ψηφίζουν, να κάνουν δική τους υπόθεση αυτή την πρόταση.

Να παλέψουν μαζί μας για να γίνει πραγματικότητα.

Η Κως δεν χρειάζεται διαχειριστές μιας μικροπολιτικής μιζέριας.

Η Κως χρειάζεται ένα μεγάλο βήμα μπροστά.

Αυτό το βήμα θα το κάνουμε όλοι μαζί.

Ενωμένοι.

Με συνεργασία, συνεννόηση και συνένωση όλων των δημιουργικών δυνάμεων του νησιού, χωρίς αποκλεισμούς.”

Γραφείο Τύπου Δήμου Κω

Εισήγηση Δημάρχου Κω κ. Γιώργου Κυρίτση στη Συνέντευξη τύπου με θέμα:

Πρόταση του δήμου Κω για τον ολικό επανασχεδιασμό των λιμενικών εγκαταστάσεων της πόλης Κω”.

Θέλω να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας.

Είναι μια ιστορική μέρα για την Κω.

Σήμερα καταθέτουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση για τον ολικό επανασχεδιασμό των λιμενικών εγκαταστάσεων στην πόλη της Κω.

Είναι μία πρόταση που υπερβαίνει τα όρια της θητείας αυτής της δημοτικής αρχής και οποιασδήποτε άλλης δημοτικής αρχής αλλά και της κυβέρνησης, της οποιαδήποτε κυβέρνησης.

Αυτό σημαίνει ότι η πρόταση αυτή δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να είναι η πρόταση της δημοτικής αρχής Κυρίτση.

Θέλουμε να είναι η πρόταση που εκφράζει όλη την Κω, μια πρόταση που θα στηριχθεί από όλους για να αρχίσει να γίνεται πράξη.

Είναι η Κως του μέλλοντός μας.

Είναι η Κως του 2024.

Πιο όμορφη, σύγχρονη, λειτουργική, ανταγωνιστική.

Η πρόταση που παρουσιάζουμε σήμερα είναι προϊόν ώριμης μελέτης αλλά και ορθολογικού σχεδιασμού.

Δεν μιλάμε για επισκευές και ήσσονος σημασίας παρεμβάσεις.

Μιλάμε για έναν ολικό επανασχεδιασμό των λιμενικών μας εγκαταστάσεων.

Με την Κω να στρέφει το μέτωπο στη θάλασσα από την οποία προσδοκά πλούτο και ανάπτυξη.

Ο ολικός επανασχεδιασμός των λιμενικών εγκαταστάσεων, στηρίζεται σε 5 άξονες.

1ος Άξονας : Κατασκευή νέου προβλήτα για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση 2 κρουαζιερόπλοιων μήκους 350 μ. & 250 μ. Στην ίδια περιοχή προβλέπεται η κατασκευή κτιρίου επιβατών επιφάνειας 1800 τ.μ.

2ος Άξονας: Κατασκευή νέου κρηπιδώματος και επέκταση χερσαίου χώρου για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση 2 πλοίων της ακτοπλοΐας μήκους 200 μ, με την παράλληλη κατασκευή ανεξάρτητου κτιρίου επιβατών. Επίσης ο νέος χερσαίος χώρος θα έχει χωρητικότητα 2200 lane meters για τα οχήματα που βρίσκονται σε αναμονή φόρτωσης.

3ος Άξονας : Κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων στο εσωτερικό λιμάνι για την δημιουργία μαρίνας 281 σκαφών αναψυχής και με έμφαση στην εξυπηρέτηση mega yaghts με μέγιστη χωρητικότητα 40 θέσεις.

4ος Άξονας : Νέα Κρηπιδώματα μήκους 120 μ. για την εξυπηρέτηση κάθε είδους εμπορικής κίνησης.

5ος Άξονας : Κυκλοφοριακοί κόμβοι για την βελτίωση και διευκόλυνση της κυκλοφορίας στη χερσαία ζώνη λιμένος αλλά και της πρόσβασης σε αυτό καθώς και την διαχείριση της κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή.

Οι 5 αυτοί άξονες δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μία ακόμα πολύ σημαντική ανατροπή, η οποία βρίσκεται ήδη στο στάδιο της μελέτης.

Πρόκειται για την ανάπλαση όλου του ιστορικού κέντρου της Κω με αλλαγή χρήσεων γης, ανθρώπινους ρυθμούς, με εκτεταμένες πεζοδρομήσεις. Ένα ιστορικό κέντρο πόλο έλξης για τους πεζούς και το ποδήλατο. Η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο, έδειξε το δρόμο, έδωσε μία άλλη εικόνα για το νησί μας, πιο όμορφη, πιο ανθρώπινη.

Επανέρχομαι στους 5 άξονες-παρεμβάσεις που αποτελούν την πρόταση για τον ολικό επανασχεδιασμό των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Ο πρώτος άξονας αποτυπώνει την στρατηγική μας επιλογή να διεκδικήσουμε τη μετατροπή της Κω σε home port για την κρουαζιέρα με την κατασκευή νέου προβλήτα για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση 2 κρουαζιερόπλοιων μήκους 350 μ. & 250 μ. και την κατασκευή κτιρίου επιβατών συνολικής επιφάνειας 1800 τ.μ.

Αυτή τη στιγμή πρέπει να αντιληφθούμε ότι το εκκρεμές της κρουαζιέρας κινείται προς τη Δυτική Μεσόγειο ενώ εμείς είμαστε στην Ανατολική.

Για αυτό και υπάρχει η πτώση στην κρουαζιέρα το 2017, η οποία θα συνεχιστεί και το 2018.

Εμείς έχουμε και ένα πρόσθετο πρόβλημα με το μεταναστευτικό. Η Κως έχει μείωση λόγω του μεταναστευτικού, να θυμίσω ότι στα άλλα νησιά η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη. Η Χίος θα έχει δύο μόνο κρουαζιερόπλοια για το 2018 ενώ η Λέσβος έσβησε από το χάρτη της κρουαζιέρας.

Η Κως κάνει μία επιλογή.

Επιδιώκει να γίνει home port, να δημιουργήσει νέες υποδομές.

Με το συγκεκριμένο έργο θα είναι δυνατή η άνετη και η ασφαλής προσέγγιση δύο τουλάχιστον πλοίων (350+ & 250 μέτρων) δυναμικότητας 5 ως 6 χιλιάδων επιβατών.

Με την ύπαρξη του κτιρίου επιβατών θα είναι δυνατή η πλήρης εξυπηρέτηση τόσο των επιβατών όσο και των πληρωμάτων των πλοίων καθώς και η διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών διαβατηριακού και τελωνειακού ελέγχου.

Θα είμαστε το μοναδικό νησί, που θα διαθέτει αυτές τις υποδομές.

Η Βαρκελώνη δημιούργησε υποδομές την περίοδο 2000 έως 2014 για να γίνει σήμερα ένας από τους μεγαλύτερους προορισμούς κρουαζιέρας.

Την περίοδο 2000 έως 2014 ο λιμένας της Βαρκελώνης διέθεσε €109 εκατ. σε υποδομές κρουαζιέρας. Σήμερα διαθέτει έξι διεθνείς τερματικούς σταθμούς κρουαζιέρας και προγραμματίζει να προσθέσει έναν έβδομο, τον Terminal E, ο οποίος κατασκευάζεται και θα λειτουργήσει μετά από επενδύσεις που προσεγγίζουν τα 30 εκατ. ευρώ, που πραγματοποιεί ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους κρουαζιέρας, η Carnival Corporation.


Η άφιξη κάθε κρουαζιερόπλοιου στον λιμένα της Βαρκελώνης σημαίνει ένα ημερήσιο έσοδο €2,2 εκ. ευρώ για την ευρύτερη περιοχή, με το €1,7 εκ. ευρώ να παράγεται στην πόλη της Βαρκελώνης.

Κάθε ελλιμενισμός κρουαζιερόπλοιου στον λιμένα της Βαρκελώνης παράγει, κατά μέσο όρο, έσοδα ενός εκατομμυρίου ευρώ στην ευρύτερη οικονομία και παράγει εννέα θέσεις εργασίας, επτά εκ των οποίων στη Βαρκελώνη. Εξίσου σημαντικά είναι και τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που παράγονται και τα οποία σχεδόν διπλασιάζουν τις άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις της κρουαζιέρας. Ειδικότερα, για κάθε 100 ευρώ άμεσων δαπανών παράγονται άλλα 80 ευρώ, και για κάθε 100 θέσεις εργασίας διατηρούνται 68 επιπλέον θέσεις εργασίας χάρη στις έμμεσες και παράγωγες επιπτώσεις.

Για να διαμορφώσουμε αυτή την πρόταση που παρουσιάζουμε σήμερα και να τη συνδέσουμε με μία ευρύτερη στρατηγική για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, μελετήσαμε τη διεθνή εμπειρία και τις βέλτιστες πρακτικές.

Η Κως δεν μπορεί να γίνει βέβαια Βαρκελώνη. Μπορεί όμως να προσαρμόσει τις βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόστηκαν εκεί.

Θα θέσω τρία ερωτήματα, δίνοντας ταυτόχρονα ισάριθμες απαντήσεις:

-Μπορούν ο Δήμος Κω, το Λιμενικό Ταμείο ή το Κράτος να κατασκευάσουν τις λιμενικές εγκαταστάσεις που προτείνουμε για τα κρουαζιερόπλοια;

Η απάντηση είναι ότι η αναζήτηση χρηματοδότησης ξεκινά από την επόμενη μέρα και μετά την ολοκλήρωση του master plan του λιμανιού.

Έχει ήδη υποβληθεί αίτημα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και αναμένουμε την απάντηση.

Οφείλω επίσης να σας ενημερώσω ότι το 56% των home port έχει λάβει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την πραγματοποίηση επενδύσεων σε λιμενικές υποδομές.

Από εκεί και πέρα εμείς δεν έχουμε δογματισμούς, είμαστε ρεαλιστές και πραγματιστές. Θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο να παραχωρήσουμε χώρους του λιμανιού σε εταιρείες κρουαζιέρας που ενδιαφέρονται να επενδύσουν σε έργα και υποδομές για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και να αναλάβουν τη διαχείρισή τους.

Το δεύτερο ερώτημα είναι το εξής:

-Μπορεί η Κως να γίνει home port;

Και εδώ η απάντηση είναι ναι, μπορεί ένα home port μικρής κλίμακας.

Ας δούμε τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για ένα home port.

1ον)Εγγύτητα με διεθνές αεροδρόμιο. Υπάρχει.


2ον)Αριθμός αεροπορικών συνδέσεων. Υπάρχει.


3ον)Δυνατότητα διαχείρισης του όγκου επιβατών (είναι ζήτημα που θα αναλάβει ο διαχειριστής κρουαζιέρας).


4ον)Βάθος λιμένα. Υπάρχει με τις σχεδιαζόμενες υποδομές.

5ον)Υπηρεσίες ασφάλειας. Υπάρχουν όπως και η αίσθηση ότι η Κως είναι ένα ασφαλές νησί.


6ον)Χωρητικότητα αεροδρομίου. Υπάρχει και θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο με τα έργα που θα γίνουν.


7ον)Εγγύτητα στα δρομολόγια κρουαζιέρας. Η Κως έχει αυτές τις προϋποθέσεις, μπορεί να είναι αφετηρία για προορισμούς σε 2, τουλάχιστον, άλλα νησιά αλλά και στη Μεσόγειο.


8ον)Τερματικός σταθμός επιβατών. Περιλαμβάνεται στην πρόταση.


9ον)Περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος. Υπάρχουν.


10ον) Διαχείριση αποσκευών. Είναι αρμοδιότητα του διαχειριστή κρουαζιέρας.

11ον) Παραλαβή αποβλήτων πλοίων. Είναι μια υπηρεσία που θα παρέχει το Λιμενικό Ταμείο.

Θα σας πω κάτι ακόμα. Στη συνάντηση που είχαμε με τη Fraport βάλαμε στο τραπέζι και το θέμα του home port, προκειμένου ως προορισμός να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε σχετικές υπηρεσίες αεροδρομίου προς τους επιβάτες επιβίβασης-αποβίβασης.

Ενδεικτικά θα σας αναφέρω τη δυνατότητα πραγματοποίησης check-in για την πτήση από τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας στο λιμάνι, τη μεταφορά αποσκευών από το αεροδρόμιο στο λιμάνι και αντίστροφα χωρίς τη μεσολάβηση του επιβάτη και τη διασύνδεση των υπηρεσιών πληροφόρησης επιβατών αεροδρομίου και λιμένα.

Όλα αυτά είναι ζητήματα που θα επιλυθούν με συνέργειες και με τη συνεργασία του αεροδρομίου με το διαχειριστή κρουαζιέρας.

Όπως βλέπετε, κινούμαστε με σχέδιο. Υπάρχει σχέδιο.

Το τρίτο ερώτημα είναι το εξής:

-Μπορούν ο Δήμος Κω ή το Λιμενικό Ταμείο να διαχειριστούν το θέμα κρουαζιέρας με λιμάνι αφετηρίας ή προσέγγισης την Κω;

Εγώ επειδή δεν μασάω τα λόγια μου και θέλω να λέω την αλήθεια πάντα στους πολίτες, θα πω ότι αυτή η δυνατότητα δεν υπάρχει. Μιλάμε για ένα τεράστιο σε εύρος και σε όγκο έργο, το οποίο χρειάζεται τεχνογνωσία, εξειδίκευση, προσωπικό.

Συνεπώς θα πρέπει να πάμε στη λύση της εκχώρησης σε έμπειρους διαχειριστές τερματικών σταθμών κρουαζιέρας.

Άλλωστε στο 52% home port την ευθύνη της διαχείρισης του home port έχει ένας διαχειριστής τερματικών κρουαζιέρας. Στο 45% των περιπτώσεων η διαχείριση γίνεται από τον φορέα διαχείρισης και εκμετάλλευσης του λιμένα (port authority/ λιμενική αρχή), και στο 3% των περιπτώσεων η διαχείριση γίνεται από κοινού.

Αυτά που μόλις περιέγραψα αποτυπώνουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα.

Γιατί απλά και μόνο η κατασκευή του νέου προβλήτα για τα δύο κρουαζιερόπλοια και το κτίριο του τερματικού σταθμού, δεν φτάνουν από μόνα τους. Είναι η προϋπόθεση αλλά δεν φτάνουν.

Το σχέδιο μας δεν είναι απλοϊκό, στηρίζεται στη μελέτη, στον ορθολογισμό αλλά και στην προσαρμογή των βέλτιστων πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί σε άλλες περιοχές που έχουν αναπτύξει την κρουαζιέρα.

Πάμε τώρα στο δεύτερο άξονα-παρέμβαση που περιλαμβάνεται στην πρότασή μας και αφορά στην κατασκευή νέου κρηπιδώματος και στην επέκταση του χερσαίου χώρου για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση 2 πλοίων της ακτοπλοΐας μήκους 200 μ.

Περιλαμβάνει την κατασκευή σύγχρονου και ανεξάρτητου κτιρίου επιβατών ενώ ο νέος χερσαίος χώρος θα έχει χωρητικότητα 2200 lane meters για τα οχήματα που είναι σε αναμονή φόρτωσης.

Με την διαμόρφωση του νέου χερσαίου χώρου για την αποκλειστική εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας αντιμετωπίζεται με αποτελεσματικό τρόπο ένα χρόνιο πρόβλημα του λιμανιού της Κω που είναι η έλλειψη επαρκούς χώρου για την απρόσκοπτη αποεπιβίβαση φορτηγών οχημάτων στα πλοία.

Το λιμάνι της Κω με τον νέο χώρο δυναμικότητας 2200 lane meters που θα είναι πλήρως λειτουργικός και θα αξιοποιεί όλα τα σύγχρονα δεδομένα (τράκτορες για αποεπιβάση και προσωρινή παραμονή σε φυλασσόμενο χώρο των επικαθήμενων οχημάτων) θα μπορεί σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να εξυπηρετεί δύο πλοία τύπου Superfast 1-2 την ίδια στιγμή και σε πραγματικό χρόνο.

Αυτό από μόνο του καθιστά το λιμάνι της Κω πολύ ανταγωνιστικό σε σχέση με τους όποιους σχεδιασμούς του δικτύου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών υπάρξουν στο μέλλον και ταυτόχρονα εξασφαλίζει άψογες συνθήκες παραμονής και λειτουργίας στον χώρο τόσο των επαγγελματιών όσο και των επιβατών.
Επίσης στο δεύτερο κτίριο επιβατών θα γίνονται όλες οι απαραίτητες διαδικασίες και έλεγχοι τόσο στους επιβάτες όσο και στα οχήματα.

Ο τρίτος άξονας-παρέμβαση που περιλαμβάνεται στην πρόταση που παρουσιάζουμε σήμερα αφορά στην κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων στο εσωτερικό λιμάνι για την δημιουργία μαρίνας 281 σκαφών αναψυχής με έμφαση στην εξυπηρέτηση mega yaghts συνολικής χωρητικότητας 40 θέσεων.

Με αυτή την παρέμβαση αλλάζει η αισθητική αλλά και η εικόνα του λιμανιού.

Δημιουργούμε μια νέα μαρίνα στην Κω, δίπλα στο ιστορικό κέντρο της πόλης το οποίο αναβαθμίζεται κατακόρυφα, μαζί με την επιχειρηματική δραστηριότητα.

Ταυτόχρονα με την προτεινόμενη λύση στον χώρο του λιμανιού παραμένουν τα τουριστικά ημερόπλοια, χωρίς να δημιουργείται κανένα πρόβλημα.

Ο τέταρτος άξονας της πρότασής μας, είναι η κατασκευή συμπληρωματικών κρηπιδωμάτων μήκους 120 μ. για την εξυπηρέτηση κάθε είδους εμπορικής κίνησης.

Ο σκοπός αυτής της παρέμβασης για την οποία θα αναφερθεί αναλυτικά και ο κ. Γερασκλής είναι να εξελίσσεται απρόσκοπτα η εμπορική κίνηση και η μεταφόρτωση εμπορευμάτων, ταυτόχρονα με τις άλλες λειτουργίες του λιμανιού και χωρίς να δημιουργείται το παραμικρό πρόβλημα.

Ο πέμπτος άξονας παρέμβαση αφορά στους νέους κυκλοφοριακούς κόμβους και τις ρυθμίσεις μέσα στο λιμάνι, δε μπορεί όμως να μη συνδέεται με ευρύτερες παρεμβάσεις όπως η ολοκλήρωση διάνοιξης του περιφερειακού αλλά και οι παρεμβάσεις για τη διαχείριση της κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή προκειμένου να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα.

Θα προηγηθεί κυκλοφοριακή μελέτη αλλά και διάλογος με όλους.

Κυρίες και Κύριοι,

Η πρόταση αυτή, θα επιμείνω, δεν είναι πρόταση Κυρίτση.

Όσοι τη βλέπουν έτσι, δεν βλέπουν το αύριο αλλά το χθες.

Όσοι τη βλέπουν έτσι για να την απαξιώσουν, θέλουν να φέρουν την Κω στα δικά τους μέτρα, της μετριότητας, της ήσσονος προσπάθειας, των μικροκομματικών σκοπιμοτήτων και των άγονων αντιπαραθέσεων.

Η πρόταση που μόλις σας παρουσίασα είναι η Κως του 2024, η Κως του μέλλοντός μας, που ανήκει σε όλους.

Ανήκει στη γενιά που έρχεται.

Την πρόταση αυτή που παρουσιάσαμε σήμερα θα τη θέσουμε σε διαβούλευση, μπορεί να εμπλουτιστεί και με άλλες προτάσεις αρκεί να διαθέτουν ρεαλιστικό υπόβαθρο.

Την εβδομάδα που έρχεται θα ενημερώσω τις άλλες δημοτικές παρατάξεις, στις οποίες θα αποσταλεί ήδη η πρόταση για να την μελετήσουν.

Το ίδιο θα γίνει και με τα μέλη της Επιτροπής Διαβούλευσης και τους φορείς. Θα ακολουθήσει νέα διευρυμένη συνάντηση, με τα Μέλη της Επιτροπής Διαβούλευσης, με φορείς αλλά και πολίτες για να οριστικοποιήσουμε το περιεχόμενο της πρότασης για τον ολικό επανασχεδιασμό των λιμενικών εγκαταστάσεων

Η κοινωνία της Κω είναι έτοιμη να δεχθεί και να στηρίξει μεγάλες αλλαγές.

Έργα που αλλάζουν την Κω, την κάνουν πιο δυνατή και πιο όμορφη.

Δυνατή και Όμορφη Κως.

Αυτή είναι η Κως του μέλλοντος μας.

Έχουμε κοστολογήσει όλους τους άξονες των παρεμβάσεων.

Στόχος μας είναι να επιταχύνουμε την ωρίμανσή τους, τις σχετικές αδειοδοτήσεις αρχής γενομένης από το master plan του λιμανιού.

Και στη συνέχεια να αρχίσουμε να χτίζουμε και να δημιουργούμε.

Καλώ όλους τους πολίτες της Κω, ότι και αν ψήφισαν ότι και αν ψηφίζουν, να κάνουν δική τους υπόθεση αυτή την πρόταση.

Να παλέψουν μαζί μας για να γίνει πραγματικότητα.

Η Κως δεν χρειάζεται διαχειριστές μιας μικροπολιτικής μιζέριας.

Η Κως χρειάζεται ένα μεγάλο βήμα μπροστά.

Αυτό το βήμα θα το κάνουμε όλοι μαζί.

Ενωμένοι.

Με συνεργασία, συνεννόηση και συνένωση όλων των δημιουργικών δυνάμεων του νησιού, χωρίς αποκλεισμούς.


 

61 ΣΧΟΛΙΑ

    • Σε ποιον κολητο του γιωργου θα δοθει η καινουργια αδεια τρενακιου που θα εγκατασταθεί στην πλατεια του κως:::::::: …λακες κωοι τι ψηφισατε.

    • Το μόνο που δεν μάθαμε από το όνειρο θερινής νυκτός του Δημάρχου, από που θα περνάνε 500 οχήματα και 8-10.000 επισκέπτες;;;;

      Τα 2 κρουαζιερόπλοια δυναμικότητας 5-6 χιλιάδες επισκεπτών που το 1/3 αυτων να θέλει ένα τουρ χρειάζονται 200 πούλμαν, τα δύο πλοία ακτοπλοΐας θα αποβιβάζουν τουλάχιστον 1.000 άτομα, 120 νταλίκες και 250 ΙΧ σε περίοδο αιχμής. Εάν προσθέσουμε 150 ταξί και ΙΧ των κατοίκων της Κω και την αστική συγκοινωνία που θα μεταφέρουν κόσμο από και προς το λιμάνι, τους εργαζόμενους στο λιμάνι, τα φορτηγά και τα 40 μέγα γιοτ γεννάται το ερώτημα… Η Ακτή Μιαούλη, η Κοραή και η Γρηγορίου Ε μέχρι την έξοδο της πόλης φτάνουν και αντέχουν τόσο κυκλοφοριακό φόρτο η ο ΚΥΡΙΤΣΗΣ μας απέκρυψε για έκπληξη την δημιουργία υπόγειας σήραγγας και γραμμής μετρό;;; – Αλεξίκακος-

      • Έγινες και πολεοδόμος Αλεξίκακε; Υπάρχει δυνατότητα διάνοιξης νέου δρόμου παράλληλα στην Γρηγορίου Ε.

        Ένας νέος δρόμος από τον μελλοντικό κόμβο στην είσοδο της πόλης στο ύψος του περιφερειακού που παράλληλα με την Γρηγορίου Ε θα περάσει μπροστά από το Ιταλικό νεκροταφείο, πίσω από την Καζα Ρομάνα και θα καταλήξει στην Μακρυγιάννη. Έτσι θα είναι δυνατή η μονοδρόμηση της Γρηγορίου Ε με κατεύθυνση την έξοδο της πόλης. Είναι μια απλή λύση αλλά θα μπορούσε να μελετηθεί και κάποια άλλη.

    • Δήμαρχε ποιοι είναι οι 10 δρόμοι που εκτός από την Ελ. Βενιζέλου και την Γρηγορίου Ε είπες ότι οχήματα μπορεί να φτάσει στο λιμάνι;

      Εάν εννοεί τον περιφερειακό των 300 μέτρων που θα αποπερατωθεί; από ΠΟΙΟ;! και θα φτάσει στην Μαρίνα το 2030 ποιοι είναι οι άλλοι 8 δρόμοι που έχουμε και θα μπορούσαν να περάσουν πούλμαν, νταλίκες, φορτηγά, ΙΧ, μηχανές, γουρούνες, ποδήλατα ανάκατα με τα δέκα τρενάκια που με βήμα χελώνας θα μπλοκάρουν τελείως την κίνηση πεζών-οχημάτων και με το λιμάνι κλειστό;-Αλεξίκακος –

    • ο κυρίτσης μας δουλεύει. Τα λιμάνια ανήκουν στο κράτος κι οχι στο Δήμο. Αυτός κάνει δήθεν προτάσεις και νομίζει ότι τον παίρνουμε σοβαρά. Μάλλον μας περνά για ..λάκες. Δίκιο έχει αφού τον ψηφίσαμε. Μέχρι εδώ όμως. Τελείωσε το παραμύθι

  1. ΔΗΜΑΡΧΕ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΛΤ? 700.000 ΧΙΛΙΑΔΕΣ !!! ΕΥΡΩ!!! ΣΕ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΚΑΡΔΑΜΑΙΝΑΣ,ΚΕΦΑΛΟΥ?

    κυριτση βγαλε δελτιο τυπου για τις 700.000 χιλιαδες μελετες του δλτ με απευθειας αναθεσεις!.να γελασει και το παρδαλο κατσικι.ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ.Ε ΡΕ ΓΛΕΝΤΙΑ ΚΥΡΙΤΣΟΚΑΙΣΕΡΛΗ!!!ΠΟΛΥ ΜΕΛΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ!!!!!!!!!!!σε ποια τσεπη πανε?

  2. ΠΟΛΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ.Η πρόταση της Δύναμης Αλλαγής για τον μόλο κρουαζιερόπλοιων ΤΟ 2009!!!!

    Η πρόταση αυτή επεξεργάστηκε από το ΔΛΤ της Κω το Μάρτιο του 2009 και έγινε δεκτή με πολύ θετικό τρόπο στο CRUISE SHIPPING SUMMIT στο MIAMI, από όλες τις μεγάλες εταιρίες του χώρου.Έτσι σε χθεσινή επικοινωνία του κ. Γερασκλή, πρώην Αντιπροέδρου του ΔΛΤ ΚΩ, με τον ΓΓ του πρώην Υπ. Θαλασσίων Υποθέσεων Ναυτιλίας και Αλιείας, κ. Νίκο Λύτινα, η πρόταση αυτή επανήλθε και έχει μεγάλες πιθανότητες να προχωρήσει, λόγω του γεγονότος ότι είναι ένα έργο μικρής κλίμακας που μπορεί να προχωρήσει άμεσα.http://www.kosvoice.gr/%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE/item/%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CF%8D%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%AE%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BC%CF%8C%CE%BB%CE%BF-%CE%BA%CF%81%CE%BF%CF%85%CE%B1%CE%B6%CE%B9%CE%B5%CF%81%CF%8C%CF%80%CE%BB%CE%BF%CE%B9%CF%89%CE%BD

  3. θααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααα

  4. 26.000.000 για αποχετευτικο πυλιου,17.000.000 για αποχευτικο κεφαλου και 10.000.00 για χοτ σποτ-προαναχωρησιακο συνολο 53.000.000 εκατομμυρια

    για να εχουν μελι οι υπουργοι,περιφερειαρχες,δημαρχοι κλπ.ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ,ΨΕΥΤΕΣ 6.000.000 ΓΙΑ ΜΟΛΟ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ!!!!!!!!!!! ΚΑΙ ΤΟ ΝΗΣΙ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕ ΡΗΜΑΔΙΟ!!!!ΚΑΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΒΡΕΧΕΙ!!!ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΕΝΑΚΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ.ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΟΥΣ.ο κυριτσης ρημαξε το νησι.εκλεισε τον εφτ,εδιωξε την RYANAIR ,εδιωξε τα κρουαζιεροπλοια ,εριξε φορους στις επιχειρησεις νοικοκυρια,
    ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΟ ΝΗΣΙ

  5. ΔΗΜΑΡΧΕ ΔΕΚΑΔΕΣ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΔΙΝΕΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΕΣΩ ΕΣΠΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ.ΕΣΥ ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΑ ΤΡΕΝΑΚΙΑ!!!!ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΣ!!!!!

    Πρόκειται για τα έργα «Νέο Λιμάνι Σχοινούσας» και «Διαμόρφωση Λιμένος στις Καμάρες ν. Σίφνου», συνολικού προϋπολογισμού 4 εκατ. ευρώ, τα οποία η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα εντάξει για χρηματοδότηση το τρέχον Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014 – 2020» και ειδικότερα στο πλαίσιο της πρότασης που αφορά στην Ολοκλήρωση, Βελτίωση ή/και αναβάθμιση διαπεριφερειακών και ενδοπεριφερειακών λιμενικών συνδέσεων των μικρών νησιών της Περιφέρειας.http://www.pnai.gov.gr/Arthro.aspx?a=8492
    Ημερομηνία: 26/07/2017Θέμα:Μετά το Φράγμα Γαδουρά, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ολοκληρώνει και το Φράγμα Κρητηνίας. Ο Περιφερειάρχης Γ. Χατζημάρκος εξασφάλισε το σύνολο της χρηματοδότησης αποπεράτωσης του έργου, ύψους 10 εκατ. ευρώ, από εθνικούς πόρους.http://www.pnai.gov.gr/Arthro.aspx?a=8770

  6. ΔΗΜΑΡΧΕ ΔΕΚΑΔΕΣ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΔΙΝΕΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΕΣΩ ΕΣΠΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ.ΕΣΥ ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΑ ΤΡΕΝΑΚΙΑ!!!!ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΣ!!!!!

    Ημερομηνία: 25/07/2017
    Με τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θωρακίζει τις λιμενικές εγκαταστάσεις της Ρόδου. Άνω των 3,5 εκατ. ευρώ η παρέμβαση, από ευρωπαϊκούς πόρους. Την απόφαση ένταξης του έργου το Ε.Π. Νότιο Αιγαίο 2014 – 2020, υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος.http://www.pnai.gov.gr/Arthro.aspx?a=8766
    Ημερομηνία: 27/07/2017
    Θέμα:Αγκυροβόλιο, προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ και δυναμικότητας 73 τουριστικών σκαφών, στα Άλιντα της Λέρου, από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Η Περιφέρεια χρηματοδοτεί και υλοποιεί το έργο, με σκοπό την ενίσχυση της τουριστικής υποδομής του νησιού.http://www.pnai.gov.gr/Arthro.aspx?a=8783
    28/7/2017
    Την ένταξη στο ΕΣΠΑ και την υλοποίηση δύο μεγάλων λιμενικών έργων στο νησί της Πάτμου, συνολικού προϋπολογισμού 2,55 εκατ. €, αναλαμβάνει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Βελτίωση και επέκταση αλιευτικού καταφυγίου Σκάλας Πάτμου και διαμόρφωση κόμβου έμπροσθεν λιμένα Πάτμου.http://www.pnai.gov.gr/Arthro.aspx?a=8788

  7. ΔΗΜΑΡΧΕ ΔΕΚΑΔΕΣ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΔΙΝΕΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΕΣΩ ΕΣΠΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ.ΕΣΥ ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΑ ΤΡΕΝΑΚΙΑ!!!!ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΣ!!!!!

    ο νέο έργο «Επιβατικός και Εμπορικός λιμένας Σιγρίου Ν. Λέσβου – α’ φάση», προϋπολογισμού 14 εκατ. ευρώ. Με το έργο αυτό δημιουργείται ένα σύγχρονο εμπορικό και επιβατικό λιμάνι στο Σίγρι Λέσβου, που θα δώσει τη δυνατότητα αναβάθμισης των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, με πολλαπλά κοινωνικοοικονομικά οφέλη. Πρόκειται για έργο καθοριστικής σημασίας για το Σίγρι και την ευρύτερη περιοχή, με το οποίο ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα της Λέσβου που για χρόνια δεν είχε βρει ανταπόκριση.http://www.newsit.gr/ellada/Nea-erga-enekrine-o-ypoyrgos-Pos-tha-allaksoyn-morfi-vasikoi-dromoi-stin-Athina/679117

  8. ΧΑΧΑΧΑΧΑ ΤΟ ΤΟΙΧΙΟ ΣΤΗΝ Β.ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΚΡΕΜΙΣΜΕΝΟ 10 ΧΡΟΝΙΑ!!!!!Ο ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΚΑΙ Ο ΓΕΡΑΣΚΛΗΣ ΚΑΝΟΥΝ

    ΜΕΛΕΤΕΣ!!!!ΑΚΟΜΑ!!!!ΟΙ ΑΝΕΠΡΟΚΟΠΟΙ!!!ΟΙ ΨΕΥΤΕΣ!!!

  9. Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΨΕΥΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ!!!!!ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΨΕΥΤΗ ΔΗΜΑΡΧΟ!!!ΦΑΡΑΩΝΙΚΟ ΕΡΓΟ Ο ΜΟΛΟΣ!!!

    ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΡΙΤΣΗΣ.Τέλος για τον μόλο κρουαζιεροπλοίων απάντησε -όπως και στις άλλες κοινότητες- ότι «φαραωνικού τύπου έργα» δεν μπορεί να τάξει…http://www.aegeanews.gr/featured/16801/foto-vinteo-laiki-sinelefsi-ko-signomi-tou-kiritsi-nea-erga-ti-apantise-gia-ryanair-akteon-molo-krouazieroplion/

  10. ΧΑΧΑ ΤΟ ΤΟΙΧΙΟ ΣΤΗΝ Β.ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΚΡΕΜΙΣΜΕΝΟ 10 ΧΡΟΝΙΑ!!!!!ΑΧΡΗΣΤΟΙ ΚΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΟΛΟΙ.

    ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΛΙΜΑΝΙ!!!!!!!!

  11. ΜΠΡΑΒΟ ΚΥΡΙΕ ΚΙΤΣΗ.ΕΧΕΙΣ ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΝΗ.ΙΣΩΣ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΣΙ.

    ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΑΧΡΗΣΤΟΙ.ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

  12. 2009 ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΚΥΡΙΤΣΗ ΓΙΑ ΜΟΛΟ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ! 2017 ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΚΥΡΙΤΣΗ ΓΙΑ ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ!

    ΕΡΓΑ ΜΗΔΕΝ.ΜΟΝΟ ΤΑ ΤΡΕΝΑΚΙΑ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ!!!

  13. Μπράβο δήμαρχε μόνο έτσι θα πάει το νησί μπροστά βγήκε ένας άνθρωπος και δίνει λύσεις σωστές και εσείς αμέσως να τον κρίνετε.Το νησί βοηθάει και σκέπτεται τον απλό πολίτη προχώρα δήμαρχε είμαστε μαζί σού, τους έχεις πονέσει γ αυτό όλοι φοβούνται την νεα επανεκλογή σου…..

      • βρε παλιοχωριατη εχουν καταστρεψει το νησι,και εσυ με το φτωχο-χωριατικο μυαλο σου μας λες μας λες ότι είναι όλα ροδινα.Αντε στα τσακιδια παλιοχωριατη.γλυφτη.ροφιανε,μποχαλαρα κεφαλιανε.

  14. 1)Απορρίφθηκε απο το υπουργείο η πρόταση της δημοτικής αρχής για τον σχεδιασμό νέων λιμενικών εγκαταστάσεων λόγω έλλειψης αναπτυξιακού προγράμματος(MASTER PLAN). Η δημοτική αρχή ανέφερε ότι εναι στην διαδικασία ανάθεσης του αναπτυξιακού προγράμματος.Εφημερίδα Βήμα της Κω 17-10-2017.Από πότε είναι στην διαδικασία ανάθεσης?Από το 2013?Το αναπτυξιακό πρόγραμμα (MASTER PLAN) με απόφαση του δημοτικού συμβουλείου έπρεπε να υποβληθεί απο το 2014 στο υπουργείο βάσει του νόμου Ν. 4150/2013, (ΦΕΚ Α’ 102/2013) άρθρο 44 απο το ΔΛΤ ΚΩ .2)Κύριοι της δημοτικής αρχής υπάρχει το αναπτυξιακό πρόγραμμα (MASTER PLAN) με απόφαση του δημοτικού συμβουλείου που έπρεπε να υποβληθεί απο το 2014 στο υπουργείο?Η πρηγούμενη δημοτική αρχή τι έκανε?Η τωρινή δημοτική αρχή τι έκανε για αυτό? Διαπιστώνεται η απραξία και η αδιαφορεία των δημοτικών αρχών προηγούμενης και τωρινής.Τώρα έχουμε συναντήσεις της δημοτικής αρχής για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους για εφησυχασμό των δημοτών.

  15. Κύριε Δήμαρχε,
    Η περιφέρεια διαθέτει απο το ΕΣΠΑ 14.000.000 ευρώ για κατασκευή μόλου και χερσαίων εγκαταστάσεων.Με την Α.Π :718/09.03.2011 και επαναληπτικά με την Α.Π:4578/16.12.2011 η περιφέρεια ζήτησε απο τον δήμο την υποβολή προτάσεων για ένταξη των παραπάνω έργων στο ΕΣΠΑ.Το πρόγραμμα κλείνει 31/12/2012.Υποβλήθηκε τεκμηριωμένη πρόταση απο τον δήμο μας στην περιφέρεια για την κατασκευή μόλου ώστε να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και να δεσμευτούν τα χρήμαματα;Αν δεν υποβλήθηκε πρόταση απο τον δήμο, έχετε την πρόθεση να υποβάλετε έγκαιρα;
    Είναι δυνατόν εδώ και 30 χρόνια ο δήμος μας να μην έχει μελέτες για μόλο;Τα διαθέσιμα τώρα απο το ΕΣΠΑ είναι 6.700.000ευρώ.Γιατί δεν ενεργεί ο Δήμος να τα ζητήσει για την κατασκευή του μόλου;Καλές οι επικοινωνιακές συνεστιάσεις αλλά χρειάζονται έργα και πράξεις.
    Προεκλογικά στο πρόγραμμά σας είχατε σαν πρώτο στόχο την κατασκευή μόλου για κρουαζιερόπλοια.Πέρασε ένας χρόνος αναξιοποίητος στο θέμα αυτό.

  16. Στο Βodrum έγινε το 2009 εντός 6 μηνών μόλος 200 μέτρων και καινούργιες λιμενικές εγκαταστάσεις υποδοχής-αναχώρησης-σύγχρονες τουαλέτες.Η Ρόδος το 2010 είχε 750 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων όλο το χρόνο με 850.000 επισκέπτες και το 2012 εκτιμάται ότι θα έχει 1.000 αφίξεις με 1.100.000 επισκέπτες. Αντιλαμβάνεστε το μέγεθος και το ώφελος της τοπικής οικονομίας του νησιού μας;Θετική η ενέργεια του κυρίου Φάκκου να ενημερώσει τους δημότες με την παρουσίαση απο τον λιμενολόγο κύριο Αζοράκο για την πρόθεση κατασκευής του μόλου.Η κριτική μου είναι καλοπροαίρετη και αποσκοπεί στην ενεργοποίηση τού δήμου μας ώστε να εντάξει έργα στο ΕΣΠΑ-ευρωπαικά προγράμματα-εθνικούς πόρους-ανάθεση σε ιδιώτη ώστε να αναπτυχθεί το νησί μας.

  17. ο δήμαρχος Κω απάντησε σε ερώτημά μας ότι τον έπεισε η πρόταση αυτή του Λιμενικού Ταμείου!ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΤΟ

    ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΛΤ? ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΛΤ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΜΕΛΕΤΗ?ΔΗΜΑΡΧΕ ΔΕΝ ΜΑΣ ΤΑ ΛΕΣ ΚΑΛΑ.ΜΗΠΩΣ ΠΑΛΙ ΛΕΣ ΨΕΜΜΑΤΑ?

  18. ο δήμαρχος Κω απάντησε σε ερώτημά μας ότι τον έπεισε η πρόταση αυτή του Λιμενικού Ταμείου!ΔΗΛΑΔΗ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΤΣΗ!!

    ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΛΤ.ΕΝΩ ΕΠΡΕΠΕ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΤΟΠΙΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ.

  19. Αυτά Γιωργάκη μου τα Φαραωνικά έργα,ένας τα έκανε στη Κω….Κώστας Καίσαρλης…Εσύ ζωγραφιές και ασκήσεις επί χάρτου είσαι.
    Πέντε χρόνια.Πιάτσα ροτόντα το γυρούλι. Καρδάμαινα το έκτρωμα,και θα.θα.θα.βάλεις και το άγαλμα στη πλατεία του Κως..Αυτά……

  20. ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΤΕΛΙΚΑ 45% !!! ΕΠΙ ΚΥΡΙΤΣΗ.ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ?

    ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΗΤΑΝ ΤΟ 2016 5.000.000 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ 2018 7.500.000 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ.ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΥΞΗΣΗ 45% ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ.ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΠΟΥ ΠΛΗΤΕΙ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ.ΔΗΜΑΡΧΕ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΟΙΜΠΛΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΝΤ ΕΓΙΝΕΣ

  21. απερχομενε οσα ψεμματα και να πεις βολευτης με την νδ δεν προκειται να βγεις

    σε πηραν ολοι χαμπαρι .

  22. Έχω εκθέσει την γνώμη μου για τα κρουαζιερόπλοια πολλές φορές. Ή τα τα θέλουμε ή όχι. Τα λόγια περιττεύουν.
    Τώρα, συγκεκριμένα για τους δρόμους που αναφέρει φίλος μας παραπάνω, αυτή είναι η δόμηση του ιστού της πόλης της Κω. Η πρόσβαση και κίνηση στους δρόμους θα είναι πράγματι δύσκολή, εκτός αν γκρεμίσουμε τα μισά σπίτια στις κεντρικές οδούς, κάτι που δεν είναι δυνατόν. Ο Δήμος να φτιάξει περιφερειακά πάρκινγκ, ελεύθεροι χώροι υπάρχουν και εμείς να ελευθερώσουμε τις κεντρικές αρτηρίες από τα διπλό και τρις παρκαρισμένα οχήματα έξω από τις πόρτες μας και τα μαγαζιά. Πριν από τρεις μήνες, δίποδας «πίθηκος» είχε παρκάρει το τζιπ του στη γωνιά της Ιπποκράτους, πάνω στην στροφή δίπλα στο Αμαρυλίς, μπλοκάροντας νταλίκες και λεωφορεία μέχρι το Κυβερνεία και απέναντι στο Κάστρο!!! Τα μικρά οχήματα τουλάχιστον έφευγαν δεξιά στην Κουντουριώτη. Όπου υπάρχει θέληση υπάρχει και λύση.

  23. ξυπνα γερασκλη.κοιτα τι γινεται στην σαντορινη με τα κρουαζιεροπλοα!!!!!!!!! χωρισ μολο!

    Τέτοια μεγέθη ήταν αυτά που υποχρέωσαν το δήμο Σαντορίνης να βάλει όριο (8.000 την ημέρα) στους επισκέπτες από κρουαζιερόπλοια καθώς το 2016 υπήρξαν ημέρες που στο νησί αποβιβάστηκαν έως και 18.000 τέτοιας κατηγορίας τουρίστες.

  24. ουλλο αναπτυξη ειστε.Βλεπε λιμανι,μαρινα,χυτα,σκουπιδαριο το νησι,μπογιες,κλιματιστικα,καμερες,τραινακια,αναθεσεις σε κολητους,σεκιουριτη,πολυ αναπτυξη ρε αδερφε μου.Ανατριχιαζω οταν βλεπω αυτη την αναπτυξη του νησιου.Γιαυτο και μονο θα εχω απο τωρα ετοιμο το ψηφοδελτιο της δυναμης παραλαγης για να σας ψηφισω.Αναπτυξη!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! εχουν παθει πλακα ολοι στο νησι.μπραβο δα-ι-δ και εις ανωτερα.

  25. γκιωνηδες,φαφλαταδες,ψευτες,ακαματηδες,αχα-ι-ρευτοι,ανικανοι,απο λογια σας χορτασαμε

    απο πραξεις 3,5 χρονια στο τιμονι του δημου τι κανατε βρε χαραμοφαηδες,ψευτομαγκες,αερολογοι,γυρολογοι,του δημου.βΓΑΙΝΕΤΕ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΜΑς ΛΕΤΕ ΚΟΙΤΑΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ,ΕΝΩ ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟ ΠΗΓΑΤΕ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ.Βρε κομπαρσε του κυριτση,εαν εχεις κανει εστω και ενα εργο βγες ανοικτα και πεστο στους πολιτες που σε ψηφισαν.Αθεοφοβοι λιγα τα ψωμια σας

  26. εξαγγελια απερχομενου.ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΝΕΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ 18.500.000 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ!!!!!

    ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟ 2034!!!

  27. εξαγγελια απερχομενου.ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΝΕΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΔΡΟΜΟΥ 10.000.000 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ!!!!!

    ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟ 2044!!

  28. εξαγγελια απερχομενου.ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΙΣ ΛΑΚΟΥΒΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ 20.000.000 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ!!!!!

    ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟ 2054!!

  29. δημαρχε με τα λογια κτιζω ανωγεια και κατωγεια.και ουρανοξιστες κτιζω με αερα.

    συνελθε και ασε τις αερομπουρδες και τουλαχιστον καθαρισε το νησι απο την βρωμια.

  30. 1. To 2015 εισβολή μεταναστών
    2. Το 2016 ρεκόρ πτώσης του τουρισμού λόγω της κακής διαχείρισης του μεταναστευτικού από τον Κυρίτση
    3. Αρχή του 2017 παύση της Ryan air μετά από συνεχόμενα χρόνια πτήσεων
    4. Καλοκαίρι του 2017: ο μεγαλύτερος σεισμός στη σύγχρονη ιστορία της Κω
    5. Φθινόπωρο του 17: χάνουμε και τον Ιπποκράτη!

    Τι άλλο μας περιμένει με τον δήμαρχο της γκαντεμιάς? θεέ μου βοήθα μας με τον γρουσούζη που μπλέξαμε!

    • Το έχω ξαναγράψει. Δεν υπάρχει άνθρωπος γκαντέμης, μόνο πράξεις γκαντέμηκες.
      Για την εισβολή των λαθρομεταναστών καλύτερα ρωτήστε την κυρά Τασία και το Τσίπρα, για να μη ξεχνάμε.
      Όποιος και να ήταν, δικός μας ή δικό σας ή ο φούφουτος, δεν θα γλιτώναμε το χάος που έγινε και με την βοήθεια βέβαια των εισηγμένων ΜΚΟ και ντόπιων Αλληλέγγυων. Περάστε κόσμε και καλές «μάσες». Ακόμη «τρώνε» (μισθοί 1400 ++ ευρώ καθαρά).
      Το έχουμε αποδεχθεί πλέον για την Rayan Air. Είναι πειρατές.
      Κανένα σχόλιο για τον σεισμό. Ώρα να τα βάλουμε και με την φύση.
      Για το Ιπποκράτη φταίμε όλοι, όλοι μας ρε μάγκες. Μια μόνο τελετή, τον Όρκο του Ιπποκράτη, που το μαθαίνουν οι επισκέπτες στο νησί την άλλη ημέρα!!! Εμείς ασχολούμεθα με μπαράκια, φαγάδικα, ξαπλώστρες και πανηγύρια, συγχώρα με Θεέ μου.

  31. τα έργα στα λιμάνια εθνικής σημασίας γίνονται από το Υπουργείο (όπως ο προβλήτας της σοκολάτας και η πρόσφατη ενίσχυση του εσωτερικού λιμανιού που με το σεισμό … τα έφτυσε). Βέβαια είναι συνεπής ανακατώστρας, πρώτα στένεψε τους δρόμους και μετά θα ξανασχεδιάσει τους κόμβους!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ