ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ Εντυπωσίασαν και χειροκροτήθηκαν θερμά «Οι Στοιχειωμένοι» του Δημήτρη Μαραμή στο Ρωμαϊκό Ωδείο Κω

5
2378
ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ
Χαρίκλεια Χριστοφή

Το μουσικοθεατρικό έργο του Δημήτρη Μαραμή «Οι Στοιχειωμένοι», ανάθεση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, παρουσιάστηκε απόψε με επιτυχία στο Ρωμαϊκό Ωδείο Κω από το Τμήμα Πολιτισμού του ΔΟΠΑΒΣ.

Στο μουσικό αυτό δράμα συναντήθηκαν τρεις παραλογές: Το Γεφύρι της Άρτας, το Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού και το Στοιχειό της Χάρμαινας . Κοινό στοιχείο και συνδετικός κρίκος των τριών ιστοριών, η υπερφυσική τους διάσταση, με τους καταραμένους χαρακτήρες που στοιχειώνουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο την πλοκή.

Οι Στοιχειωμένοι αποτελούν το δεύτερο σύγχρονο ελληνικό μιούζικαλ του Δημήτρη Μαραμή, ανάθεση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών το 2019, μετά τον Ερωτόκριτο, ο οποίος υπήρξε ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής το 2017. Δύο μουσικά έργα που έχουν αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές για τη μουσική προσέγγιση του πρωτότυπου κειμένου και έχουν λάβει ενθουσιώδη υποδοχή από το κοινό, ενώ συνεχίζουν να παίζονται αδιάλειπτα συναυλιακά.

Στους Στοιχειωμένους συναντιούνται οι δύο αριστουργηματικές παραλογές Το Τραγούδι του Νεκρού Αδερφού και Το γεφύρι της Άρτας – όπου ο συνθέτης μελοποιεί απαράλλαχτα τα λόγια και τους χαρακτηριστικούς ιδιωματισμούς – και Το Στοιχειό της Χάρμαινας – λαϊκός θρύλος της Ρούμελης, ιδιαίτερα αγαπητός στην περιοχή, που έχει διασωθεί μέσω του προφορικού λόγου – σε σύγχρονη δημώδη ποίηση του Σωτήρη Τριβιζά. Κοινό στοιχείο και συνδετικός κρίκος των ιστοριών η υπερφυσική τους διάσταση, με τους καταραμένους χαρακτήρες που στοιχειώνουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο την πλοκή.

Αρχέτυποι μύθοι, λαϊκές δοξασίες, ανθρώπινοι φόβοι για τον θάνατο, μα και για τη ζωή ακόμη, κλασικά στερεότυπα, στοιχειά και κατάρες, και ως αντίδοτο ευχές, ξόρκια, καλά μάγια, είναι τα θέματα των παραλογών. Βασισμένα σε λαϊκές δοξασίες εκφράζουν έμμετρα, με απόλυτη ελευθερία και δύναμη, την αρχέγονη μεταφυσική αγωνία για τον θάνατο, τον έρωτα, την πίστη, την ευχή και την κατάρα. Οι ρίζες τους βρίσκονται στους αρχαίους τραγικούς μύθους.

Τους ρόλους ερμήνευσε μία εξαιρετική ομάδα ταλαντούχων καλλιτεχνών από το χώρο του έντεχνου τραγουδιού και του μουσικού θεάτρου: Αργυρώ Καπαρού, Θοδωρής Βουτσικάκης, Βασιλική Καρακώστα, Ελένη Δημοπούλου, Βασίλης Δημακόπουλος.

Συμμετείχε επίσης σύνολο από δεξιοτέχνες μουσικούς (Σπύρος Βεργής – τρομπόνι, Μερκούρης Καραλής – κλαρινέτο, Βασίλης Παναγιωτόπουλος – τύμπανα)μαζί με τον συνθέτη Δημήτρη Μαραμή, στο πιάνο.

 

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μια παράσταση καλή αλλά για δύσκολα γούστα.
    Τα δύο θέματα γνωστά αλλά πολύ βαριά για την εποχή καλοκαιριάτικα.
    Ο ρυθμός της μουσικής επαναλαμβανόμενος, μονότονος. Τα φωνητικά οπερετικά παρά μελοποίηση δύο παραδοσιακών λαϊκών παραμυθιών.
    Οι περισσότεροι της παρέας ψυχοπλακώθηκαν και εγώ μαζί.

  2. Συγκλονιστικό! Με εξαίρεση τις Εκκλησιάζουσες πέρυσι, αυτή η παράσταση ήταν ό,τι καλύτερο έχω δει γενικότερα. Πολύ προχωρημένο σε όλους τους τομείς (μουσική,ερμηνείες κ.τ.λ) για τα δεδομένα της Ελλάδας,όχι μόνο του νησιού. Μπράβο τους! Ανατρίχιαζα συνέχεια..

  3. Πιο περίεργη αλλόκοτη συμπεριφορά δεν έχω δει σε συντελεστές! τρομακτικό αστείοι , απειχαν από τις ιστορίες που μελοποιήθηκαν…

  4. ποσο ευχαριστο ειναι τα περισσοτερα σχολια να αναφερονται στο εργο και σε τπτ αλλο!!!Ηταν οντως μια «Βαρια» παρασταση αλλα πολυ καλη! καλες φωνες , ερμηνειες και η μελοποιηση το ιδιο! Εκανε και τη «κοιλιτσα» του καποια στιγμη αλλα σαν γενικο αποτελεσμα το θεωρω εξαιρετικο.

Γράψτε απάντηση στο Μανώλης Ακύρωση απάντησης