ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ Με λαμπρότητα, μεγαλοπρέπεια και πλήθος προσκυνητών η μεγάλη εορτή του Ασωμάτου στο Ασφενδιού συγχοροστατούντων των κ.κ. Ιερεμία και Ναθαναήλ | Υπόσχεση του π. Σακελλάρη για μεγάλο πανηγύρι του χρόνου

3
2526

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ

Γιάννης Κιάρης Χαρίκλεια Χριστοφή

Με την δέουσα λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια πραγματοποιήθηκε απόψε ο πανηγυρικός εσπερινός της μεγάλης εορτής των Παμμεγίστων Ταξιαρχών στον ιστορικό ΙΝ του Ασωμάτου στο Ασφενδιού, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αγκύρας κ. Ιερεμία και συγχοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κώου και Νισύρου κ. Ναθαναήλ.

Παρόντες στον εσπερινό ήταν μεταξύ άλλων: ο Δήμαρχος Κω Θ. Νικηταράς, ο πρ. Έπαρχος  και Πρόεδρος της Εταιρείας «Γαληνός» Γ. Χαλκιδιός, ο Εντεταλμένος Δημ. σύμβουλος Σ. Πης,  ο Πρόεδρος Ασφενδιού Μ. Γιωργαλλής, ο πρ. Πρόεδρος και Τοπ. σύμβουλος Σ. Μαλιλής, οι Τοπικοί σύμβουλοι Ι. Χατζαντώνης και Σ. Παρβέρης, η Διοικητής του 5ου ΣΑ Κω Διονυσία Ζούπη, εκπρόσωποι των λοιπών ένστολων αρχών και πολύς κόσμος.

Ο Σεβασμιώτατος  κ. Ιερεμίας στην ομιλία του αναφέρθηκε πολύ παραστατικά στον πνευματικό κόσμο των Αγγελικών δυνάμεων, τον φύλακα Άγγελο που έχει κάθε άνθρωπος από τη γέννησή του αλλά και τις ουράνιες αγγελικές δυνάμεις που υμνούν ακαταπαύστως το Θεό γύρω από το θρόνο του.

Τον χορό των ιεροψαλτών διηύθυνε ο Πρωτοψάλτης στον ΙΝ του Αγ. Σάββα στην Κάλυμνο, Μ. Μεϊμάρης.

Αμέσως μετά το πέρας του Εσπερινού ο Σεβασμιώτατος κ. Ναθαναήλ υποδέχτηκε τον Σεβασμιώτατο Αγκύρας, τον Δήμαρχο με τους συνεργάτες του και τους πατέρες, στο παλαιό επισκοπείο του Ασωμάτου, όπου θα διανυκτερεύσει απόψε για να προεξάρχει το πρωί στην Αρχιερατική Θ. Λειτουργία.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η μεγάλη εικόνα (αντίγραφο της παλαιάς εικόνας του Ασωμάτου) στην αυλή της εκκλησίας, με τον Αρχάγγελο να υποδέχεται τους προσκυνητές του. Μια ιδέα του π. Σακελλάρη την οποία Αγιογράφησε η κ. Χρυσή Τσιούρη χρηματοδότησε η κοινότητα των ομογενών από το Σίδνεϊ της Αυστραλίας.

Εμφανή και τα έργα ευπρεπισμού του ΙΝ που κάνει κάθε χρόνο ο π. Σακελάρης με τους συνεργάτες του (αύλειος χώρος, κελλιά όπου διανυκτερεύουν προσκυνητές από τα άλλα νησιά κλπ).

Σημειωτέον ότι το πάρκινγκ των αυτοκινήτων ήταν για άλλη μια χρονιά στην Ευαγγελίστρια και τον κόσμο μετέφεραν με  25θέσια λεωφορεία οι ιδιώτες Σταμάτης Γιαννούλης και Νίκος Ήλιος καθώς και ο Νίκος Πασσανικολάκης από το ΚΤΕΛ Κω.

Με λαμπρότητα τελέστηκε σήμερα η Αρχιερατική Θεία λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη κ. Ναθαναήλ, παρουσία του Διοικητή της 80 ΑΔΤΕ Εμμ. Θεοδώρου, του Προέδρου Ασφενδιού Μ. Γιωργαλλή, της Διοικητού του 5ου ΣΑ Κω Διονυσίας Ζούπη, και στελεχών της πολιτικής αεροπορίας, καθώς και των μηχανικών της Κω, των οποίων ο Ασώματος θεωρείται, επίσης, προστάτης.

Στην περιφορά της εικόνας του Ασωμάτου την οποία βάσταζαν άνδρες της Πολεμικής Αεροπορίας της οποίας είναι  Προστάτης, συμμετείχε πλήθος προσκυνητών.

Αμέσως μετά ο π. Σακελλάρης μας παρουσίασε το έργο αποκατάστασης του βοτσαλωτού της αυλής που ολοκληρώθηκε με επιτυχία ευχαριστώντας ονομαστικά όσους βοήθησαν και υποσχέθηκε του χρόνου να γίνει μεγάλο παραδοσιακό πανηγύρι με άφθονο φαγητό, κρασί και ζωντανή μουσική (Δείτε ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ και από τη σημερινή μέρα)

Γιατί οι άγγελοι γιορτάζουν 8 Νοεμβρίου;

Κατά τον άγιο Δημήριο του Ρωστώφ, η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει τοποθετήσει τη «σύναξη» των αγίων αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ και όλων των «επουράνιων δυνάμεων» στις 8 Νοεμβρίου, για τον εξής λόγο:

Κατά το αρχαίο ρωμαϊκό ημερολόγιο, πρώτος μήνας του χρόνου ήταν ο Μάρτιος και ο Νοέμβριος ήταν ένατος (το λέει και τ’ όνομά του, «ένατος» στα λατινικά). Επειδή οι άγγελοι διακρίνονται σε εννέα «τάγματα», η γιορτή τους τοποθετήθηκε τον ένατο μήνα.
Επειδή εξάλλου οι άγγελοι (όπως φαίνεται π.χ. στο Ματθ. 25, 31, και σε όλη την έκταση της Αποκάλυψης) θα συνοδεύσουν τον Ιησού Χριστό κατά τη δευτέρα παρουσία Του και θα συνεργαστούν ποικιλότροπα στην υπόθεση της σωτηρίας των ανθρώπων κατά την ανατολή της αιώνιας ημέρας, της «Όγδοης Ημέρας της Δημιουργίας», η γιορτή τους τοποθετήθηκε την όγδοη ημέρα του ένατου μήνα.

Τέλος, την ίδια μέρα, 8 Νοεμβρίου, γιορτάζεται και το όνομα Σταμάτης (αν και υπάρχει άγιος Σταμάτιος), σε ανάμνηση της παρέμβασης του αρχαγγέλου Μιχαήλ, που «σταμάτησε» την αποστασία των αγγέλων προς τον Εωσφόρο φωνάζοντας «στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου Θεού» (ας σταθούμε σωστά, με συστολή απέναντι στο Θεό), ερχόμενος «εν τω μέσω του ουρανού».

Η γιορτή των αγγέλων δεν είναι «μνήμη», αφού δεν υπάρχει ημέρα κοίμησης στους αγγέλους, αλλά μόνο «σύναξη», δηλ. συγκέντρωση των χριστιανών για να τους τιμήσουν. Άλλες γιορτές των αγγέλων είναι η Σύναξη του Αρχαγγέλου Γαβριήλ στις 26 Μαρτίου (μια μέρα μετά τον Ευαγγελισμό, δηλ. την επίσκεψή του στην Παναγία), και το θαύμα του Αρχαγγέλου Μιχαήλ στις Κολοσσές της Φρυγίας (6 Σεπτεμβρίου). Επίσης η Δευτέρα κάθε εβδομάδας είναι αφιερωμένη στους αγγέλους (λόγω της δευτέρας παρουσίας*).

(*) Κάθε μέρα της εβδομάδας είναι αφιερωμένη σε συγκεκριμένα πρόσωπα ή γεγονότα: η Δευτέρα στους αγγέλους, η Τρίτη στον άγ. Ιωάννη τον Πρόδρομο, η Τετάρτη στην Παναγία, η Πέμπτη στους Αποστόλους & στον άγ. Νικόλαο, η Παρασκευή στο Σταυρό του Χριστού, το Σάββατο στους νεκρούς και η Κυριακή, φυσικά, στην Ανάσταση του Χριστού.

Ποιους αγγέλους ξέρουμε;

Εκτός από τα «εννέα τάγματα» των αγγέλων, για τα οποία μπορείς να δεις εδώ, μας παραδίδονται από τα αρχαία χρόνια και κάποια προσωπικά ονόματα αγγέλων, ή έστω ονόματα που έχουν δώσει σε ανθρώπινη γλώσσα. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία γενικά γνωρίζουμε ως αρχαγγέλους τους Μιχαήλ και Γαβριήλ και τους Ραφαήλ και Ουριήλ (ο τελευταίος εμφανίζεται και σε όραμα του αγίου Νήφωνα για τη δευτέρα παρουσία). Ιδιαίτερα στη Ρωσική Ορθοδοξία αναγνωρίζονται κι άλλοι αρχάγγελοι, που τα ονόματά τους είναι παρμένα από εξωβιβλικές πηγές, απόκρυφα της Παλαιάς Διαθήκης και άλλα αρχαία έργα. Άραγε είναι πραγματικά πρόσωπα ή μυθικά; Κατά τη γνώμη μου, πραγματικά, εφόσον η τοπική παράδοση μιας έστω ορθόδοξης Εκκλησίας τα αναγνωρίζει.

Από εδώ παίρνουμε στοιχεία για τους αρχαγγέλους και τις συμβολικές απεικονίσεις τους (συμπληρώνουμε με μερικά στοιχεία ακόμη). Στην ορθόδοξη εικονογραφία, κάθε άγγελος έχει μια συμβολική αναπαράσταση:

Μιχαήλ (Michael) στην εβραϊκή γλώσσα σημαίνει «Ποιος είναι σαν το Θεό;» ή «Ποιος είναι ίσος με τον Θεό;» Ο άγιος αρχάγγελος Μιχαήλ, εικονίζεται από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια ως στρατιωτικός διοικητής, ο οποίος κρατά στο δεξί του χέρι το δόρυ με το οποία επιτίθεται στον Εωσφόρο / Σατανά, και στο αριστερό του χέρι ένα πράσινο κλαδί φοίνικα. Στην κορυφή του δόρατος υπάρχει μια λινή κορδέλα με ένα κόκκινο σταυρό. Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ ιδιαίτερα θεωρείται ότι είναι ο φύλακας της Ορθοδόξου Πίστεως και αγωνιστής κατά των αιρέσεων.

Γαβριήλ (Gabriel) σημαίνει «άνθρωπος του Θεού». Είναι ο προάγγελος των μυστηρίων του Θεού, ειδικά της Ενανθρώπισης του Χριστού και όλων των άλλων μυστηρίων που σχετίζονται με αυτό. Απεικονίζεται ως εξής: στο δεξί του χέρι, κρατάει ένα φανάρι με ένα αναμμένο δαδί στο εσωτερικό, και στο αριστερό του χέρι, ένα καθρέφτη πράσινου ίασπι. Ο καθρέφτης σημαίνει την σοφία του Θεού, που είναι μυστηριώδης.

Ραφαήλ (Raphael) σημαίνει «θεραπεία του Θεού» ή «ο Θεός θεραπεύει». Ο άγγελος εμφανίζεται στο βιβλίο του Τωβίτ, στην Παλ. Διαθήκη. Απεικονίζεται να οδηγεί τον Τωβίτ με το δεξί του χέρι, και κρατώντας ένα αλαβάστρινο βάζο με φάρμακα στο αριστερό του χέρι [ή ένα κουτί, όπως οι άγιοι γιατροί].

Ουριήλ (Uriel) σημαίνει «Φωτιά του Θεού» ή «Φως του Θεού». Εμφανίζεται στο παλαιοδιαθηκικό απόκρυφο Γ΄ Έσδρα (εξωβιβλικό), αλλά και σε όραμα του αγίου Νήφωνα, όπως είπαμε. Απεικονίζεται κρατώντας ξίφος εναντίον των Περσών στο δεξί του χέρι, και μια φλόγα στο αριστερό του.

Σελαφιήλ (Sealtiel) σημαίνει «μεσίτης του Θεού» (Γ΄ Εσδράς 5:16) και θεωρείται ο αρμόδιος για την άνοδο των ανθρώπινων προσευχών στον ουρανό. Απεικονίζεται με το πρόσωπο και τα μάτια του συνεσταλμένα, κρατώντας τα χέρια του στο στήθος σε στάση προσευχής.

Ιελουδιήλ (Jegudiel) σημαίνει «δοξάζοντας το Θεό». Θεωρείται ο άγγελος που σχετίζεται με την εντιμότητα και το ήθος των επίγειων βασιλέων και αρχόντων. Απεικονίζεται να φέρει ένα χρυσό στέμμα στο δεξί του χέρι και ένα τριπλό μαστίγιο στο αριστερό.
Βαραχιήλ (Barachiel) σημαίνει «Ευλογία του Θεού». Απεικονίζεται να κρατάει ένα λευκό τριαντάφυλλο στο χέρι, μπροστά στο στήθος του.

Ιερεμιήλ (Jeremiel) σημαίνει «ανάταση του Θεού». Θεωρείται ο εμπνευστής και αφυπνιστής της έγερσης ενός ανθρώπου προς τον Θεό (Γ΄ Έσδρας 4:36). [Είναι ο αρχάγγελος με τη ζυγαριά στην εικόνα].

 

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Χρόνια πολλά σε όλο τον κόσμο και ο ΑΣΩΜΑΤΟΣ να μας προστατεύει. Ιδιαίτερες ευχές στον Παπά μας και ο Ασωματος να του χαρίζει πάντα υγεία και ευλογία ώστε να συνεχίσει το Θεάρεστο έργο του.

  2. Όλοι μαζί στ πλευρό του να αναβιώσουμε ξανά το πανηγυρι του Ασωμάτου και την αφαλία

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.