ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ Μ. Κόνσολας & Δ. Φραγκάκης: Η Πρόταση Ανάδειξη της Ιπποκρατικής Ταυτότητας της Κω (Destination brand – Ετήσιο mega event ο Ιπποκρατικός Όρκος, Ασκληπιείο μνημείο ΠΠΚ Unesco, Ανάδειξη ΔΙΙΚ)

10
1968

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ

 

Γιάννης Κιάρης Χαρίκλεια Χριστοφή

Με εξαιρετικό ενδιαφέρον η σύσκεψη συνεργασίας για την ανάδειξη της Ιπποκρατικής ταυτότητας της Κω

Στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου βρίσκεται σε εξέλιξη η σύσκεψη συνεργασίας του Υφυπουργού Τουρισμού Μάνου Κόνσολα με τους εκπροσώπους του πρώτου και δεύτερου βαθμού αυτοδιοίκησης και τους φορείς της Κω.
Ο Υφυπουργός Τουρισμού και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, παρουσίασε την πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για την ανάδειξη της Ιπποκρατικής ταυτότητας της Κω.
Στη σύσκεψη συνεργασίας παρευρίσκεται ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Δημήτρης Φραγκάκης, κτο μέλος του ΔΣ του ΕΟΤ, κ. Πουλιού Νίκος, ο Δήμαρχος Κω κ. Θεοδόσης Νικηταράς, εκπρόσωποι φορέων και άλλοι ενδιαφερόμενοι, με όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την τουριστική ανάπτυξη και προβολή του νησιού επί τάπητος.

ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Η Κως πρέπει να αποκτήσει μια νέα και ισχυρή τουριστική ταυτότητα»

 

Την πρότασή του για την ανάδειξη της Ιπποκρατικής Ταυτότητας της Κω, παρουσίασε στους φορείς του νησιού, ο Υφυπουργός Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας, μαζί με τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Δημήτρη Φραγκάκη και το μέλος του ΔΣ του ΕΟΤ, κ. Νίκο Πουλιού.

 

Όπως επεσήμανε ο κ. Κόνσολας, αυτή η πρόταση έχει ως στρατηγικό στόχο να διαφοροποιήσει το τουριστικό προϊόν της Κω, συνιστά επένδυση στην ποιότητα και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να αποκτήσει η Κως τη δική της, διακριτή ταυτότητα τουριστικού προορισμού, να προσελκύσει επισκέπτες υψηλού εισοδήματος, να γίνει γνωστή σε ένα ελκυστικό και απαιτητικό κοινό.

 

Η πρόταση που παρουσίασε ο Υφυπουργός Τουρισμού έχει 8 σημεία που περιλαμβάνουν:

 

1. Δημιουργία destination brand της Κω που πρέπει να ταυτιστεί με τον Ιπποκράτη και ό, τι αυτός σηματοδοτεί. Θα συνδέει τον τουρισμό με την οικονομία, με τον πολιτισμό, την ιστορία και θα διαθέτει διεθνή εμβέλεια και διείσδυση.

 

2. Μετεξέλιξη σε mega event της τελετής του Ιπποκρατικού όρκου, που θα τελεί κάτω από την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας και στη διοργάνωσή του θα εμπλέκονται το Υπουργείο Τουρισμού, το Υπουργείο Πολιτισμού, το Υπουργείο Εξωτερικών, τα Πανεπιστήμια.

 

3. Ανάδειξη του Ασκληπιείου, με τη συγκρότηση πλήρους φακέλου, σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές της Unesco, της υποψηφιότητας για την ένταξη του Ασκληπιείου Κω και του Ιπποκρατικού Όρκου στα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.

 

4. Δημιουργία μουσείου εικονικής πραγματικότητας με άξονα τον Ιπποκράτη και  την θεμελίωση και εφαρμογή της ιατρικής επιστήμης κατά την αρχαιότητα.

 

5. Σύνδεση της Ιπποκρατικής ταυτότητας της Κω με την οικονομία και την ανάπτυξη του νησιού, με τη στρατηγική επιλογή να αποτελέσει η Κως έναν από τους πυλώνες ανάπτυξης του τουρισμού υγείας στη χώρα μας, με Cluster συνεργασιών ανάμεσα στο νοσοκομείο, σε ιατρικά κέντρα και ξενοδοχεία αλλά και σε συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

 

6. Ετήσια διοργάνωση, ως θεσμού, ενός παγκόσμιου ιατρικού συνεδρίου στην Κω που θα διεξάγεται υπό την αιγίδα της Ελληνικής Κυβέρνησης κάθε φορά.

 

7. Νέα στρατηγική τουριστικής προβολής και προώθησης της Ιπποκρατικής ταυτότητας της Κω, ως τουριστικού προορισμού. Προτείνεται ένα τετραμερές σύμφωνο συνεργασίας για την τουριστική προβολή με τη συμμετοχή του ΕΟΤ, της Περιφέρειας, του Δήμου και των φορέων.

 

8. Αναβάθμιση του ρόλου του Διεθνούς Ιπποκράτειου Ιδρύματος Κω. Στις υποδομές αναβάθμισης εντάσσεται η δημιουργία Ιπποκρατείου Περιβαλλοντολογικού Πάρκου της Ιστορίας της Ιατρικής στην έκταση των 200 στρεμμάτων που περιβάλλουν τις κτιριακές εγκαταστάσεις του Ιπποκρατείου Μελάθρου.

 

Όπως ανέφερε ο κ. Κόνσολας: «Εφαρμογή και υλοποίηση αυτής της πρότασης επιβάλλει συνέργειες από όλους. Από συναρμόδια υπουργεία, από την αυτοδιοίκηση, από την ιδιωτική πρωτοβουλία.

 

Είναι μια σύνθετη πρόταση που μπαίνει στο τραπέζι με στόχο να αποτελέσει όχι μόνο την αφορμή για ένα ευρύ δημόσιο διάλογο αλλά και για να αποτελέσει πεδίο συνεργασίας ανάμεσα στην Πολιτεία, στο Δήμο, στην Περιφέρεια , τους φορείς και την ιδιωτική πρωτοβουλία».

Σύσκεψη συνεργασίας για την ανάδειξη της Ιπποκρατικής Ταυτότητας της Κω

Ομιλία Μ. Κόνσολα

Κυρίες και Κύριοι,

 

Θέλω να σας ευχαριστήσω όλους για την παρουσία σας σήμερα εδώ, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κω.

 

Να σας ευχαριστήσω για την ανταπόκρισή σας στην πρόσκληση μου, η οποία επικεντρώνεται σε μια ολοκληρωμένη – όπως πιστεύω – πρόταση για την ανάδειξη της Ιπποκρατικής Ταυτότητας της Κω, αλλά και ενός νέου brand, ισχυρού και ανθεκτικού απέναντι σε εξωγενείς και αστάθμητους παράγοντες.

Η Κως, πέρασε μια μεγάλη δοκιμασία αντιμετωπίζοντας τις αρνητικές συνέπειες του μεταναστευτικού, που το 2016 οδήγησαν σε μια πτώση της τουριστικής κίνησης που μεσοσταθμικά κινήθηκε κοντά στο 15%.

 

Με τη συνεργασία όλων, όμως, αυτοδιοίκησης, περιφέρειας και φορέων, η Κως ανέκαμψε κιόλας από την επόμενη χρονιά και έκτοτε επιβεβαιώνει τη δυναμική της ως τουριστικου προορισμού.

 

Θα ήθελα να παραθέσω τα σχετικά στοιχεία.

 

Το 2016 οι επιβάτες που διακινήθηκαν στις διεθνείς πτήσεις  στο αεροδρόμιο της Κω ήταν 1.715.214.

 

Με τον όρο διακίνηση εννοούμε άφιξη και αναχώρηση.

 

Το 2017, χρονιά ανάκαμψης ήταν 2.086.248, ποσοστό αύξησης 21,6%.

 

Το 2018 ήταν 2.394.704, ποσοστό αύξησης 14,8%.

 

Το 2019 η διακίνηση επιβατών στο αεροδρόμιο της Κω στις διεθνείς πτήσεις  κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα,ήταν 2.391.696.

 

Δεν θα πρέπει να μας εφησυχάζει ή να μας ξεγελά η ανάκαμψη των δύο τριών τελευταίων χρόνων.

 

Αυτό που συνέβη το 2016, με τον τουρισμό του νησιού να πληρώνει το κόστος του μεταναστευτικού, μας υποχρεώνει να δούμε την πραγματικότητα, να αντιληφθούμε ότι η Κως πρέπει να χτίσει μια νέα, ισχυρή και ανθεκτική τουριστική ταυτότητα.

 

Επιβεβαίωση των όσων λέω είναι και τα στοιχεία που συνδέονται με την κρουαζιέρα.

 

 

Το 2016 είχαμε 41 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με 19.222 επιβάτες, ενώ το 2017 είχαμε 16 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων γιατί όπως έχω αναφέρει κρουαζιέρα και μεταναστευτικό δεν συνάδουν.

 

Μεσολάβησε, βεβαίως, και ο σεισμός που κατέστησε ανενεργές τις λιμενικές υποδομές του νησιού για την κρουαζιέρα, με αποτέλεσμα το 2018 να καταγραφεί νέα πτώση με 10 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.

 

Το 2019 και παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχε λιμάνι, είχαμε αύξηση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων, αφού ήρθαν 19 πλοία στην Κω, γεγονός που καταδεικνύει τη δυναμική αυτού του τόπου παρά τα προβλήματα.

 

Σήμερα, καταθέτω μια πρόταση για να διαμορφώσουμε όλοι μαζί μια νέα και ισχυρή τουριστική ταυτότητα, ένα νέο brand για την Κω.

 

Μια ταυτότητα τουριστικού προορισμού που θα είναι ανθεκτική σε εξωγενείς και απρόβλεπτους παράγοντες.

Μια πρόταση που στοχεύει να προσελκύσει στο νησί επισκέπτες υψηλού εισοδήματος, για να αυξηθούν η κατά κεφαλή δαπάνη αλλά και τα έσοδα από τον τουρισμό.

 

Είναι μια σύνθετη πρόταση που μπαίνει στο τραπέζι με στόχο να αποτελέσει, όχι μόνο την αφορμή για ένα ευρύ δημόσιο διάλογο, αλλά και για να αποτελέσει πεδίο συνεργασίας ανάμεσα στην Πολιτεία, στο Δήμο, στην Περιφέρεια, τους φορείς και την ιδιωτική πρωτοβουλία.

 

Η ανάδειξη της Ιπποκρατικής Ταυτότητας της Κω είναι ταυτόχρονα και υπόθεση των πολιτών.

 

Σε αυτούς θα διαχυθούν τα οφέλη αυτής της προσπάθειας, αυτοί θα πρέπει να αγκαλιάσουν, να στηρίξουν και να κάνουν δική τους αυτή την προσπάθεια.

 

Η πρόταση που καταθέτω σήμερα, περιλαμβάνει ένα συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προϋποθέτει συνεργασίες και συνέργειες.

 

Ως Υφυπουργός Τουρισμού μπορώ να μιλήσω για τις δράσεις που θα αναλάβει να προωθήσει το Υπουργείο Τουρισμού για την ανάδειξη και ενίσχυση της Ιπποκρατικής Ταυτότητας της Κω.

 

Για αυτό, άλλωστε, είμαστε εδώ και με τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ.

Δεν φτάνει, όμως, αυτό.

 

Απαιτούνται δράσεις και συνέργειες από τους δύο βαθμούς αυτοδιοίκησης, από φορείς, αλλά και από την ιδιωτική πρωτοβουλία, μέσα από τη διαμόρφωση των κατάλληλων προϋποθέσεων.

 

Η Κως είναι η πατρίδα του Ιπποκράτη.

 

 

Πόσο, όμως, έχει αξιοποιηθεί, τα σύγχρονα χρόνια, αυτή η ιστορική παρακαταθήκη;

 

Η απάντηση είναι από ελάχιστα έως καθόλου.

 

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που βρίσκονται εδώ μέσα ή και έξω από αυτή την αίθουσα που έχουν καταβάλει σημαντικές προσπάθειες, έχουν προσπαθήσει με τις δικές τους δυνάμεις και με τις δικές τους ιδέες να αναδείξουν την Ιπποκρατική κληρονομιά της Κω.

 

Δεν μηδενίζω καμία προσπάθεια, αντίθετα, θέλω και αναζητώ τη θετική συνεισφορά όλων.

 

Ένα άλλο ερώτημα είναι πόσο έχει συνδεθεί η ταυτότητα της Κω, ως τουριστικού προορισμού, με την Ιπποκρατική κληρονομιά και ταυτότητα;

 

Και εδώ η απάντηση είναι αρνητική.

 

Στρατηγικά, η πρόταση που καταθέτω για την ανάδειξη της Ιπποκρατικής ταυτότητας της Κω, έχει ως στόχο να διαφοροποιήσει το τουριστικό προϊόν, συνιστά επένδυση στην ποιότητα.

 

Δημιουργεί τις προϋποθέσεις για:

– να αποκτήσει η Κως τη δική της, διακριτή ταυτότητα τουριστικού προορισμού,

 

– να προσελκύσει επισκέπτες υψηλού εισοδήματος,

 

– να γίνει γνωστή σε ένα ελκυστικό και απαιτητικό κοινό.

 

Η πρόταση μου, κυρίες και κύριοι, έχει επτά (7) σημεία.

 

Κανέναν από αυτά τα σημεία δεν λειτουργεί αυτόνομα, όλα είναι αλληλένδετα.

 

Το ένα βάζει τα θεμέλια για να λειτουργήσει το άλλο και όλα μαζί, και τα επτά (7), σχηματοποιούν και αναδεικνύουν την Ιπποκρατική ταυτότητα της Κω, ως προορισμού.

 

  1. Το πρώτο σημείο της πρότασής μου, συνδέεται με το destination brand της Κω που πρέπει να ταυτιστεί με τον Ιπποκράτη και ότι αυτός σηματοδοτεί.

 

Μέχρι σήμερα, στη χώρα μας, τη συζήτηση και το ενδιαφέρον μονοπωλούσε το εθνικό brand, είχε αγνοηθεί η ιδιαίτερη δυναμική που μπορεί να έχει το τοπικό brand, ιδιαίτερα στο κομμάτι εκείνο που διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για ένα αυτόνομο στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης για κάθε προορισμό.

 

Γιατί είναι σημαντικό το destination brand;

Γιατί μέσα από αυτό θα συνδέσουμε την ιστορία και τον πολιτισμό με τον τουρισμό.

 

Το destination brand που θα έχει ως πυρήνα και σημείο αναφοράς τον Ιπποκράτη δεν είναι απλά το δημιουργικό ενός λογότυπου.

 

Είναι το κυρίαρχο μήνυμα που θα αποπνέει η Κως.

 

Θα συνδέει τον τουρισμό με την οικονομία, με τον πολιτισμό, την ιστορία.

 

Θα πρέπει να διαθέτει διεθνή εμβέλεια και διείσδυση.

 

Γύρω από αυτό θα υλοποιηθούν στρατηγικές σύγχρονου τουριστικού μάρκετινγκ, θα διαμορφωθούν οι κατευθύνσεις του νέου προτύπου τουριστικής ανάπτυξης της Κω.

 

Έχει μεγάλη σημασία η διαμόρφωση του νέου destination brand της Κω, που όπως είπα θα ταυτίζεται με τον Ιπποκράτη, να αποτελέσει πεδίο συμφωνίας, συνεννόησης και συνάντησης όλων μας.

 

Στην τελική του διαμόρφωση, αλλά και στις υποστηρικτικές ενέργειες που θα ακολουθήσουν μπορούν να συμβάλλουν το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ.

 

  1. Το δεύτερο σημείο της πρότασης μου συνδέεται με την αναβάθμιση της τελετής του Ιπποκρατικού Όρκου που πρέπει να αποτελεί ένα ετήσιο mega event με παγκόσμια εμβέλεια και προβολή.

 

Προϋπόθεση είναι να ενταχθεί μαζί με το Ασκληπιείο στα μνημεία παγκόσμιας πολιτικής κληρονομιάς της UNESCO.

 

Στην κατεύθυνση αυτή έχουν ξεκινήσει να γίνονται προσπάθειες.

Θα αναφέρω το μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με την ελληνική εθνική επιτροπή της Unesco, στις αρχές του 2018,  με στόχο τη συνεργασία για την προετοιμασία της υποψηφιότητας για την ένταξη της υλικής και άυλης πολιτιστικής μας κληρονομιάς στον Κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

 

 

Θα αναφέρω, επίσης, και την επιτροπή που συγκρότησε ο Δήμος Κω το Μάιο του 2018, για τη συγκρότηση πλήρους φακέλου, σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές της Unesco, της υποψηφιότητας για την ένταξη του Ασκληπιείου Κω και του Ιπποκρατικού Όρκου στα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.

 

Με επικεφαλής αυτής της επιτροπής τον πρώην Υπουργό, κ. Αριστοτέλη Παυλίδη.

 

 

Θεωρώ θα πρέπει να συντονιστούμε να προετοιμάσουμε και να υποβάλλουμε το φάκελο στην UNESCO και αυτό αποτελεί μια συλλογική προσπάθεια που πρέπει να γίνει κάτω από την ομπρέλα του Ιδρύματος και με τη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης.

 

Ο στόχος μας πρέπει να είναι η μετεξέλιξη του Ιπποκρατικού όρκου στην πιο μεγάλη διεθνή εκδήλωση ορκωμοσίας φοιτητών της Ιατρικής από όλο τον κόσμο.

 

Μέσα από αυτήν, να ενισχύεται η Ιπποκρατική ταυτότητα της Κω, να προβάλλεται το νησί σε όλο τον κόσμο.

 

Η τελετή του Ιπποκρατικού όρκου, αυτό το ετήσιο mega event, όπως είπα θα είναι και εθνική υπόθεση.

 

 

 

Θα μπορεί να τελεί κάτω από την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας και στη διοργάνωσή του θα εμπλέκονται το Υπουργείο Τουρισμού, το Υπουργείο Πολιτισμού, το Υπουργείο Εξωτερικών, τα Πανεπιστήμια – Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 

Μπορεί, επίσης, να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία και ο Ιπποκρατικός όρκος να λαμβάνει χώρα με τρισδιάστατο ολόγραμμα και σε άλλες χώρες, την ίδια χρονική στιγμή.

 

  1. Το τρίτο σημείο της πρότασής μου, συνδέεται με την ανάδειξη του Ασκληπιείου, με το ιστορικό και πολιτιστικό αποτύπωμα που πρέπει να αξιοποιηθεί για να μας προσδώσει τα μέγιστα, δυνατά οφέλη.

 

Ο στόχος πρέπει να είναι ένα νέο μουσείο εικονικής πραγματικότητας με άξονα τον Ιπποκράτη, τη θεμελίωση και εφαρμογή της ιατρικής επιστήμης κατά την αρχαιότητα.

 

Το κόστος για τη δημιουργία αυτού του μουσείου εικονικής πραγματικότητας δεν είναι απαγορευτικό, μπορεί να αποτελέσει προϊόν συνεργασίας ανάμεσα στους δύο βαθμούς αυτοδιοίκησης, να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

 

Παράλληλα, θα πρέπει να δούμε την αναβάθμιση του βοτανικού κήπου με τα φαρμακευτικά φυτά που χρησιμοποιούσε για θεραπευτικούς λόγους ο Ιπποκράτης.

 

Το τρίτο αυτό σημείο της πρότασής μου, όπως όλοι αντιλαμβάνεστε συνδέει το destination brand της Κω με την ιστορία.

 

  1. Το τέταρτο σημείο, όμως, της πρότασής μου, στοχεύει στο να συνδέσει αυτό το destination brand της Κω, την Ιπποκρατική της ταυτότητα με την οικονομία και την ανάπτυξη του νησιού.

 

Αναφέρομαι στην επιλογή να αποτελέσει η Κως έναν από τους πυλώνες ανάπτυξης του τουρισμού υγείας στη χώρα μας, σε αυτήν την ιδέα και προοπτική έχω αναφερθεί από το 2013.

 

Σε αυτή την προσπάθεια, η Ιπποκρατική ταυτότητα της Κω, αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα, κανένας άλλος προορισμός δεν έχει αυτό το πλεονέκτημα.

 

Η κυβέρνηση σχεδιάζει τη θεσμοθέτηση, επικαιροποίηση και ενεργοποίηση του  πλαισίου για την πιστοποίηση των παρόχων που θα δραστηριοποιηθούν στον τομέα του τουρισμού υγείας, σύμφωνα με τα standards που θέτουν διεθνείς οργανισμοί.

 

Αναφέρομαι στη διασφάλιση της ποιότητας και της  πιστοποίησης των παρεχόμενων υπηρεσιών, στην ασφάλεια και τις προδιαγραφές των υποδομών, στην εκπαίδευση του επιστημονικού και λοιπού προσωπικού, στη διασφάλιση της ατομικότητας και της εμπιστευτικότητας προσωπικών δεδομένων και σε πολλά άλλα.

Αυτό αφορά σε δημόσιες και ιδιωτικές δομές υγείας και σε ξενοδοχεία.

 

Αυτό σημαίνει ότι στην Κω μπορούν να αναπτυχθούν Cluster συνεργασιών ανάμεσα στο νοσοκομείο, σε ιατρικά κέντρα και ξενοδοχεία, αλλά και σε συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

 

Μέσα από αυτά τα σχήματα θα προκύπτει η διαμόρφωση τουριστικών πακέτων και συνεργασιών ανάμεσα σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της διαμονής, της εστίασης αλλά και των υπηρεσιών υγείας.

 

Ένα τοπικό αναπτυξιακό σχέδιο πρέπει να περιλαμβάνει την προσέλκυση επενδύσεων για τη δημιουργία κέντρων αποκατάστασης με υποδομές φιλοξενίας, για τη δημιουργία υποδομών ιαματικού τουρισμού για τουρίστες με μυοσκελετικές παθήσεις ή με νευρολογικές παθήσεις, αλλά και για τουρίστες που ανήκουν  στην τρίτη  ηλικία.

 

Η στρατηγική αυτή επιλογή, συνδέεται και με την αναβάθμιση της λειτουργίας του νοσοκομείου της Κω και επειδή δεν πρέπει να έχουμε φοβικά σύνδρομα απέναντι στην εξέλιξη, η αναβάθμιση αυτή μπορεί να αποτελεί προϊόν σύμπραξης ανάμεσα στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα για τις υπηρεσίες που συνδέονται με τον τουρισμό υγείας και σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για αμφισβήτηση της έννοιας της δημόσιας υγείας.

 

Η Κως έχει, επίσης, το προνόμιο να διαθέτει ιαματικούς πόρους στα Θερμά, οι οποίοι, όμως, είναι αναξιοποίητοι.

 

Η ίδια η τοπική κοινωνία και η αυτοδιοίκηση θα πρέπει να δει τη δυνατότητα αξιοποίησης μέσα από την μακροχρόνια παραχώρηση σε ιδιώτη επενδυτή, που θα αναπτύξει υποδομές ιαματικού τουρισμού.

 

Η αυτοδιοίκηση οφείλει να διαμορφώσει τις προϋποθέσεις αίροντας και εμπόδια που υπάρχουν και διευκολύνοντας την πρόσβαση στη συγκεκριμένη περιοχή, που σήμερα – όπως όλοι ξέρετε – αντιμετωπίζει προβλήματα.

Με όχημα την ταύτισή της με την Ιπποκρατική ταυτότητα, η Κως μπορεί να προσελκύσει χιλιάδες επισκέπτες που θα συνδυάζουν τις διακοπές τους με υπηρεσίες πρόληψης, διατήρησης ή βελτίωσης της υγείας τους.

 

Το κυριότερο, θα είναι επισκέπτες υψηλού εισοδήματος που θα συμβάλλουν στη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος του νησιού και στην αντιμετώπιση φαινομένων μονοκαλλιέργειας, όπως το all inclusive.

 

  1. Το πέμπτο σημείο της πρότασής μου, αφορά στη ετήσια διοργάνωση, ως θεσμού, ενός παγκόσμιου ιατρικού συνεδρίου στην Κω που θα διεξάγεται υπό την αιγίδα της Ελληνικής κυβέρνησης κάθε φορά.

 

Ένα γεγονός-θεσμός για την παγκόσμια ιατρική κοινότητα, στον φορέα διοργάνωσης θα καταλήξουμε, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα.

 

Υπάρχει η δυνατότητα και η βούληση από την πλευρά μας, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, τα πανεπιστήμια, τον ΕΟΦ και την ιδιωτική πρωτοβουλία να καθιερώσουμε αυτό τον ετήσιο θεσμό.

 

Μπορεί να υπάρξει σε αυτό το επίπεδο και συνεργασία ανάμεσα στους δύο βαθμούς αυτοδιοίκησης και τον HAPCO, το Σύνδεσμο Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων.

 

Μάλιστα, υπολογίζεται ότι όσοι συμμετέχουν σε συνέδρια αυτού του βεληνεκούς είναι  επισκέπτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, που ξοδεύουν έως και 7 φορές περισσότερα χρήματα συγκριτικά με τον τουρίστα που έρχεται για διακοπές με οργανωμένο πακέτο και συγκεκριμένο budget.

 

Για να διευκολύνουμε τη διοργάνωση των συνεδρίων υγείας, ως κυβέρνηση, προχωρήσαμε στην ανάκληση της απόφασης της προηγούμενης κυβέρνησης, σύμφωνα με την οποία η διαδικασία έγκρισης ιατρικών επιστημονικών συνεδρίων θα γινόταν από το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας (ΚΕΣΥ) του υπουργείου Υγείας.

 

Αυτό, όμως, σημαίνει ότι και ο ΕΟΦ πρέπει να δει ξανά και επιβάλλεται να δει ξανά απαγορεύσεις που δεν έχουν κανένα έρεισμα , όπως η απαγόρευση να γίνονται συνέδρια υγείας σε τουριστικούς προορισμούς.

 

  1. Το έκτο σημείο της πρότασης μου αφορά στην στρατηγική τουριστικής προβολής και προώθησης της Ιπποκρατικής ταυτότητας της Κω, ως τουριστικού προορισμού.

 

Αυτός ο στόχος θα στηριχθεί από το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ και αυτό αποτελεί δέσμευση.

 

Άλλωστε, ο ΕΟΤ εκπονεί για πρώτη φορά πρόγραμμα τουριστικής προβολής για να αμβλυνθούν οι συνέπειες του μεταναστευτικού σε νησιά, όπως η Κως.

 

Η προβολή της Ιπποκρατικής ταυτότητας της Κω, θα στηριχθεί από το Υπουργείο.

 

Μπορούμε να το κάνουμε και θα το κάνουμε.

 

Θα πρότεινα, όμως, σε Δήμο και Περιφέρεια, αλλά και στην Ένωση Ξενοδόχων, να ενώσουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας, αφού δεν έχει νόημα ο καθένας να σχεδιάζει και να υλοποιεί δική του στρατηγική και δράσεις τουριστικής προβολής.

 

Ο ενιαίος συντονισμός, η ενιαία στρατηγική τουριστικής προβολής και προώθησης της Κω θα έχει πολλαπλασιαστικά και κυρίως θετικά αποτελέσματα.

 

Καιρός, λοιπόν, να δούμε ένα τετραμερές σύμφωνο συνεργασίας για την τουριστική προβολή με τη συμμετοχή του ΕΟΤ, της Περιφέρειας, του Δήμου και των φορέων.

 

  1. Το έβδομο και τελευταίο σημείο της πρότασης που καταθέτω σήμερα συνδέεται με την συνολική αναβάθμιση του Διεθνούς Ιπποκράτειου Ιδρύματος Κω (ΔΙΙΚ).

 

Μαζί με τη Διοίκηση του Ιδρύματος, οι δύο φορείς της αυτοδιοίκησης αλλά και η Πολιτεία μπορούν να σχεδιάσουν υποδομές και δράσεις που θα το αναβαθμίσουν.

 

Στις υποδομές αναβάθμισης εντάσσεται η δημιουργία Ιπποκρατείου Περιβαλλοντολογικού Πάρκου της Ιστορίας της Ιατρικής στην έκταση των 200 στρεμμάτων που περιβάλλουν τις κτιριακές εγκαταστάσεις του Ιπποκρατείου Μελάθρου.

 

Είναι και αυτό ζήτημα που απαιτεί συνέργειες και συνεργασίες, όπως ολόκληρη σχεδόν η πρόταση των 7 σημείων.

 

 

Κυρίες και Κύριοι,

 

Η πρόταση που σας παρουσίασα, μπορεί να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο με τις δικές σας ιδέες, με τις ιδέες και προτάσεις της αυτοδιοίκησης και των φορέων αλλά και των ίδιων των πολιτών.

 

Στα όρια των δικών μου αρμοδιοτήτων, παρουσίασα και τη συμβολή του Υπουργείου Τουρισμού στην υλοποίηση της συγκεκριμένης πρότασης για την ανάδειξη της Ιπποκρατικής ταυτότητας της Κω, ενός στρατηγικού στόχου που διαφοροποιεί και ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της Κω, ως τουριστικού προορισμού.

 

Αναφέρθηκα σε συγκεκριμένες δράσεις που θα αναλάβει να υλοποιήσει το Υπουργείο Τουρισμού στα πλαίσια της εφαρμογής αυτής της πρότασης.

 

Όπως όλοι θα διαπιστώσατε, η πρόταση αυτή περιλαμβάνει μια βεντάλια δράσεων, έργων, παρεμβάσεων.

Έχει συγκεκριμένες κατευθύνσεις, συνδέεται με στοχευμένες ιδέες, συνδέει την Ιπποκρατική ταυτότητα της Κω με τη δημιουργία ενός ισχυρού destination brand, με την ιστορία, τον πολιτισμό, την τοπική οικονομία και την τουριστική ανάπτυξη.

 

Η εφαρμογή και υλοποίηση αυτής της πρότασης επιβάλλει συνέργειες από όλους.

 

Από συναρμόδια υπουργεία, από την αυτοδιοίκηση, από την ιδιωτική πρωτοβουλία.

 

 

Άρα, η πρόταση αυτή δεν είναι σε καμία περίπτωση πρόταση του Μάνου Κόνσολα.

 

 

Πρέπει να μετεξελιχθεί σε κοινή πρόταση, αλλά, κυρίως, σε κοινή μας απόφαση να προχωρήσουμε στην εφαρμογή της.

 

Πρέπει να περάσουμε από τα λόγια, στα έργα και στις πράξεις.

 

Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον θα ακούσω τις παρατηρήσεις και τις τοποθετήσεις σας.

 

Σας ευχαριστώ πολύ.

ΔΕΙΤΕ ολόκληρη την σύσκεψη σε Απευθείας μετάδοση:

Νίκος Στ. Μανούσης Αντιπρόεδρος του Διεθνούς Ιπποκρατείου Ιδρύματος Κω Εισήγηση στην συνεδρίαση για την Ανάδειξη της Ιπποκρατικής Ταυτότητας της Κω

Κως, Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2020
Κύριε Υπουργέ, Κύριε Γενικέ, Κύριε Δήμαρχε Σοφολογιότατε
Αξιότιμοι εκπρόσωποι του Α ´ κ Β´ βαθμού της τοπικής αυτοδιοίκησης .
Το ΔΙΙΚΩ αποδέχθηκε με ιδιαίτερη ικανοποίηση την πρόσκληση του Υπουργείου Τουρισμού να συμμετάσχει στην σημερινή συνάντηση εργασίας. Σας μεταφέρω το θερμό χαιρετισμό του Προέδρου και των υπολοίπων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.
Το ΔΙΙΚΩ δηλώνει παρόν και πρόθυμο να συμβάλλει καθοριστικά και με πρωταγωνιστικό ρόλο ως φορέας για την ανάδειξη – προβολή της Ιπποκρατικής Ιδέας. Άλλωστε ο ρόλος του αυτός εδράζεται στις καταστατικές αρχές του.
Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι η Ελλάδα, πολλώ δε μάλλω η Κως, έχει ως πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά τον Ιπποκράτη, τον πατέρα της Ιατρικής. Το όνομά του είναι παγκόσμιας εμβέλειας.  Είναι συνυφασμένο με την επιστημονική αλήθεια και την κατοχύρωση των βασικών αρχών πάνω στις οποίες βασίστηκε η φιλοσοφία της ιατρικής επιστήμης, η ηθική διάσταση της θεραπείας, η εξατομικευμένη προσέγγιση στην ασθένεια και η τοποθέτηση του ανθρώπου στο επίκεντρο.
Όπως όλοι γνωρίζετε, το ΔΙΙΚΩ τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει έντονη εξωστρέφεια με δράσεις που έχουν στόχο να αναδείξουν την Ιπποκρατική Ιδέα και κληρονομιά.
Παράλληλα, η προσπάθεια μας είναι να καθιερωθεί και να ταυτιστεί η Κως, ως η γενεσιουργός τοποθεσία της Ιπποκρατικής Ιδέας και να αποκτήσει την αντίστοιχη πολιτιστική ταυτότητα.
Θα αναφερθώ σε 2 σημεία, που ο Υπουργός ανέδειξε στην ομιλία του και για τα οποία το ΔΙΙΚΩ έχει αναπτύξει δραστηριότητα, προς την ίδια κατεύθυνση.
Ήδημε τις προγραμματισμένες επιχορηγήσεις της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του Δήμου Κω, όπως ακούσατε και πριν,  έχει δρομολογηθεί η ανακαίνιση των κτιριακών εγκαταστάσεων του ΔΙΙΚΩ καθώς και η δημιουργία  ενός περιβαλλοντικού πάρκου ιστορίας της Ιατρικής.
Να αναφέρω λίγες λεπτομέρειες για το Περιβαλλοντικό Πάρκο. Στόχος μας είναι η ίδρυση ενός παγκόσμιας εμβέλειας κέντρου κατανόησης και διάδοσης της Ιπποκράτειας Θεραπευτικής Φιλοσοφίας μέσω της δημιουργίας Ιπποκράτειου Περιβαλλοντικού Πάρκου, ενώ βελτιώνονται τα ήδη υφιστάμενα ιπποκρατικο μουσείο, ιπποκρατικο φαρμακείο ,ιπποκρατικο´ ιατρείο , κ αναζωογονειται  ο βοτανικός  ιπποκρατικός κήπος με την ανάληψη της συντήρησης του από τον  «όμιλο Κουλλιά»

Στο πλαίσιο αυτό, το Ιπποκράτειο Ίδρυμα θεωρεί αναγκαίο να επιτύχει προσέλευση διευρυμένου, Ελληνικού και Διεθνούς κοινού, στο χώρο του, προκειμένου να είναι δυνατή η εξασφάλιση ολοκληρωμένης εμπειρίας ενημέρωσης, πληροφόρησης και αναψυχής για τον Επισκέπτη, σε συνθήκες ηρεμίας και αυτοσυγκέντρωσης, που αποτελούν βασική μέριμνα της Ιπποκράτειας Θεραπευτικής Φιλοσοφίας και Πρακτικής όπως εφαρμοζόταν, από τον πατέρα της Ιατρικής, προ 2.500 ετών, στη νήσο Κω.

Τώρα, ως προς το ζήτημα της αναβάθμισης του Ιπποκρατικού Όρκου. Επιδιώκουμε με σταθερά βήματα να γίνει ο επιτυχημένος και καθιερωμένος πλέον θεσμός, ένα παγκόσμιο ετήσιο γεγονός και να διευρυνθεί ο κύκλος των αριστούχων ιατρών που σήμερα δίνουν στον όρκο του Ιπποκράτη, στο χώρο του Ασκληπιείου, με αριστούχους αναγνωρισμένων και πρωτοπόρων ξένων πανεπιστημίων. Η προοπτική είναι να αποκτήσει η τελετή αυτή διεθνή ταυτότητα και να γίνει διεθνούς εμβέλειας.  

Μια τέτοια πρωτοβουλία είναι δεδομένο ότι θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να επισκέπτονται την Κω εκατοντάδες φοιτητές ιατρικών σχολών από τα ξένα πανεπιστήμια.

Η αναβίωση και προβολή του Όρκου του Ιπποκράτη αποτελεί την πρόταξη του ηθικού στοιχείου και της ιστορικής κληρονομιάς που ταυτίστηκε με την ανάπτυξη της ιατρικής επιστήμης στην αρχαιότητα. Η ουσιαστική αναβίωση της Ιπποκρατικής ιδέας μέσα από την ορκωμοσία των νέων αποφοίτων είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς οι απόφοιτοι της Ιατρικής αποτελούν την μαγιά και θα γίνει οι πρεσβευτές της Κω και της Ιπποκρατικής Ιδέας.

Θεωρώ ότι βρισκόμαστε σε ένα πολύ σημαντικό σταυροδρόμι και έχουμε όλοι την ευκαιρία με αποτελεσματικές συνέργειες και ουσιαστικές συνεργασίες να αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού μας και της χώρας μας.

Η ώρα είναι εδώ και εμείς στο ΔΙΙΚΩ έχουμε όρεξη για δουλειά για να προσδώσουμε στην Κω την Ιπποκρατική ταυτότητα που της αρμόζει!

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!

Νίκος Στ. Μανούσης
Ψυχίατρος-Νευρολόγος
Αντιπρόεδρος ΔΙΙΚΩ

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ….Ευχομαι να με αξιωσει ο Θεος να προλαβω να δω και να απολαυσω αυτα τα 7 σημεια στοχους πρωτου παω στους ουρανους!! Χεχε

  2. Μεγάλη προβολή από τον Κόνσολα του έργου Κυρίτση-Σιφάκη στον τουρισμό. Η αναγνώριση έρχεται από τους γνώστες με στοιχεία.

  3. Ωραία λόγια και πολυ αστυνομια και ασφάλεια κάτω από το Δημαρχείο. Γιατι αραγε; Δυστυχώς για το καυτο θέμα του μεταναστευτικού και της δημιουργίας νέου κολοσιαιου κλειστού κέντρου ουτε κουβέντα. Αλλά λόγια, ωραία λογια, να αγαπιόμαστε. Έλα όμως που οι εποχές έχουν αλλάξει και οι ιθαγενείς δεν θαμπωνονται από τα καθρεφτάκια που προσφέρουν οι κρατούντες.

  4. Όλα για τους ξενοδόχους…. Οπως τα είχε πει και ο Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του εδώ προεκλογικά: Τα εργασιακά δικαιώματα θα τα σαρώσουμε σαν οδοστρωτηρες

  5. Δεν μου λετε κυριε βουλευτα μας η Ρόδος θα σηκώσει το βάρος που της αναλογει στο μεταναστευτικό η όλο θα μας το φορτώσεις σε εμας;

  6. Λόγια λόγια λόγια…το πώς θα γίνουν αν γίνουν όλα αυτά κανείς δεν λέει….και στο Πυλί θα μας φανε οι λαθραίοι…..

Γράψτε απάντηση στο Ότι να νε Ακύρωση απάντησης