ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ Με ενδιαφέρον η 1η Ημερίδα για την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική και το Νησιωτικό Χώρο στην Κω

0
914

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ

Χαρίκλεια Χριστοφή

Στην αίθουσα του Δημοτικού συμβουλίου Κω πραγματοποιήθηκε το πρωί η πρώτη ημερίδα στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, προκειμένου να καταθέσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς τις προτάσεις τους επί της στρατηγικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενόψει της προγραμματικής περιόδου 2021-2027.

Σε συνεργασία του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργου Χατζημάρκου, της Γενικής Γραμματέως Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χριστιάνας Καλογήρου και των συνεργατών του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, πραγματοποιήθηκε η πρώτη ημερίδα με τίτλο «Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική και Νησιωτικός Χώρος» στην Κω, στις 18 Ιανουαρίου 2020.

Η ημερίδα είχε στόχο την διαβούλευση με την Ομάδα Χάραξης Πολιτικών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που έχει συγκροτηθεί ως όργανο κατάρτισης στο σχεδιασμό του νέου Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης ΕΣΠΑ 2021-2027.

Θα ακολουθήσει και δεύτερη στις Κυκλάδες, προκειμένου το σύνολο των φορέων της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου να συμμετάσχουν στη σχετική διαβούλευση της στρατηγικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενόψει της προγραμματικής περιόδου 2021-2027.

ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Να ενταχθεί η Διπλή Νησιωτικότητα στην πολιτική κρατικών ενισχύσεων»

Μια ολοκληρωμένη πρόταση 6 σημείων κατέθεσε ο Υφυπουργός Τουρισμού και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, στην εκδήλωση που διοργάνωσε στην Κω, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για το σχεδιασμό του νέου ΕΣΠΑ για τη νησιωτική και θαλάσσια πολιτική.

«Τα νησιά θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται διακριτά και ως ειδική κατηγορία από την Πολιτική Συνοχής. Για τις νησιωτικές περιφέρειες το ΑΕΠ δεν μπορεί να αποτελεί τον πλέον αξιόπιστο δείκτη για την αναπτυξιακή τους πορεία, αλλά και για την κατανομή των πόρων. Το Νότιο Αιγαίο βρίσκεται στην 136η θέση μεταξύ των 271 Ευρωπαϊκών Περιφερειών με βάση το κριτήριο του ΑΕΠ, ενώ με βάση το δείκτη της ανταγωνιστικότητας βρίσκεται στην 257η, δηλαδή στο τέλος. Η στρέβλωση αυτή οδηγεί στην άνιση χρηματοδότηση των ελληνικών νησιωτικών περιφερειών που στην περίπτωση του Νοτίου Αιγαίου θα μπορούσαμε να διεκδικήσουμε 50% περισσότερους πόρους, με βάση τον δείκτη ανταγωνιστικότητας», ανέφερε ο Υφυπουργός Τουρισμού.

Ο κ. Μάνος Κόνσολας έθεσε ζήτημα εφαρμογής της αρχής της Διπλής Νησιωτικότητας, επικεντρώνοντας στην ενδονησιωτική επικοινωνία, ένα βασικό πρόβλημα για τα μικρά νησιά και τους κατοίκους τους, που αναγκάζονται να μετακινηθούν σε μεγαλύτερα νησιά για την διεκπεραίωση υποθέσεων ή για θέματα υγείας.

Ο κ. Κόνσολας πρότεινε τη δωρεάν ενδονησιωτική μετακίνηση των κατοίκων αυτών των νησιών με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ζητώντας να ενταχθεί η Διπλή Νησιωτικότητα στην πολιτική κρατικών ενισχύσεων.

Πρότεινε, επίσης, ειδικό τομεακό πρόγραμμα για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας στα νησιά, τη χρηματοδότηση δράσεων ψηφιακής οικονομίας, τον εκσυγχρονισμό ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων δωματίων, των επιχειρήσεων μεταποίησης προϊόντων του πρωτογενούς τομέα, των υδατοκαλλιεργειών και της αλιείας, με στόχο τη σύνδεσή τους με το τουριστικό προϊόν.

Έκανε λόγο για την ανάγκη διαμόρφωσης ενός νέου αναπτυξιακού για τις νησιωτικές περιοχές με καθορισμό ειδικών επενδυτικών και φορολογικών ζωνών, με φορολογικά κίνητρα και σταθερό φορολογικό πλαίσιο για τις επενδύσεις στα νησιά, σε συνάρτηση με τις νέες θέσεις απασχόλησης και το ύψος της επένδυσης.

Ζήτησε, επίσης, να αναπτυχθεί ένας Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός και μια Ολοκληρωμένη Διαχείριση των Παράκτιων Ζωνών, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι στόχοι της βιωσιμότητας και της αειφορίας στην ανάπτυξη του θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού.

Στις προτεραιότητες του νέου ΕΣΠΑ, ο κ. Κόνσολας ενέταξε και την ανάπτυξη υποδομών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στα νησιά, τονίζοντας ότι υπάρχει ένα μεγάλο έλλειμμα στη διοικητική εξυπηρέτηση του πολίτη στις συναλλαγές του με δημόσιο. Πρότεινε την ανάπτυξη υποδομών ψηφιακής διακυβέρνησης με one stop shop, ωστε όλες οι συναλλαγές να εξυπηρετούνται στον τόπο κατοικίας.

Τέλος, ο Μάνος Κόνσολας έθεσε, επίσης, και ζήτημα επανασχεδιασμού του Δικτύου Μεταφορών στα νησιά, πάνω σε 4 άξονες:

1ον: Ένα σύστημα συνδυασμένων μεταφορών με πλοίο, υδροπλάνο και αεροπλάνο. Το δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών από τα νησιά προς την ηπειρωτική χώρα πρέπει να είναι διασυνδεδεμένο και με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών και άλλων μέσων μεταφοράς

2ον: Τον επανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού χάρτη με την εφαρμογή ακτινωτών δρομολογίων.

3ον: Την ένταξη της ακτοπλοϊκής πολιτικής στη νησιωτική πολιτική.

4ον: Την ενεργειακή αναβάθμιση των πλοίων της ακτοπλοϊας αφού το LNG μειώνει το λειτουργικό και ενεργειακό τους κόστος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.