Ενεργοποίηση και ξεμπρόστιασμα για σχολεία – Αποκατάσταση ζημιών – Αποζημιώσεις

5
3223
Η έγκαιρη κινητοποίηση της σχολικής κοινότητας, μέσα στις «καυτές» μέρες του Αυγούστου -λίγες μόλις μέρες μετά τον σεισμό- ήταν επίσης μια θετική συνέχεια της σύμπνοιας και της άψογης συνεργασίας όλων των μηχανισμών διοίκησης από τις πρώτες ώρες αμέσως μετά το χτύπημα του εγκέλαδου.

Η αλήθεια είναι ότι δεν την περιμέναμε. Ίσως, επηρεασμένοι από παλαιότερες παθητικές στάσεις σε χρόνια προβλήματα σχολείων (θέμα 7ου δημοτικού, λύκειο Ζηπαρίου, χρόνια προβλήματα συντηρήσεων σχολικών κτηρίων κλπ) για τα οποία  ξεκινούσαν να βγάζουν ανακοινώσεις και να ενδιαφέρονται λίγο πριν ή λίγο μετά τον Αγιασμό και το πρώτο κουδούνι.

Τώρα, βλέπουμε ότι: δήμος, γονείς, διευθυντές, ΕΛΜΕ, Σχολικές Επιτροπές, Περιφέρεια (έστω κι αν παραλίγο να είχαμε νέα έριδα με τον δήμο για το ποιος θα αναλάβει τα έργα αποκατάστασης, μετά τη σχετική δήλωση του Περιφερειάρχη στη Νίσυρο) ενεργοποιούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Αρχίζουν να κατανοούν ότι τα απογευματινά μαθήματα όσο κι αν αναστατώνουν ή φέρνουν τα πάνω κάτω στη ζωή μαθητών-οικογένειας-εκπαιδευτικών είναι μια αναγκαιότητα για κάποιο -σύντομο, θέλουμε να πιστεύουμε- χρονικό διάστημα. Αρκεί…(όπως επισημαίνουμε και σε προηγούμενο σημείωμα) η πίεση για ταχείες διαδικασίες και οι εντατικοί ρυθμοί να συνεχιστούν όσο απομακρυνόμαστε χρονικά από τον τελευταίο σεισμό.

Για να μην μπλέξουμε- για άλλη μια φορά- σε ατέρμονες καθηστερήσεις, είτε λόγω πιθανής έλλειψης χρημάτων (που αναφέρει η ΕΛΜΕ), είτε γιατι κάποιοι αμέλησαν ή δεν φρόντισαν έγκαιρα οι αρμόδιες αρχές να υποβάλουν τους σχετικούς φακέλους (βλέπετε απάντηση της κ. Κρέτσου στον κ. Παπαδημούλη ότι οι ελληνικές αρχές δεν έχουν υποβάλει ακόμη αίτηση ενεργοποίησης του Ταμείου Αλληλεγγύης της ΕΕ (ΤΑΕΕ) για την εκταμίευση αποζημιώσεων στους πληγέντες του σεισμού της Κω…)

Σε αυτές τις περιπτώσεις χρειάζεται όχι μόνο πίεση αλλά και ξεμπρόστιασμα, ώστε να μην την πατήσουμε για άλλη μια φορά από… τραγική αμέλεια κάποιων ανευθυνοϋπευθύνων που πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν.

Θέλουμε να ελπίζουμε ότι κάποια λύση έχει βρεθεί επίσης για την στέγαση του νεοιδρυθέντος Λυκείου Ζηπαρίου μιας και δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής σχετική ενημέρωση από το δήμο ή τους γονείς, παρά την έντονη κινητικότητα από την περίοδο του Πάσχα (κάπου γράφτηκε ότι βρέθηκε χώρος προς ενοικίαση). Αν και εκεί πρέπει όλο το βάρος να ριχθεί στο πως θα ξεμπλοκάρει το θέμα με το κτήριο που προοριζόταν για δημαρχείο Δικαίου και παρέμεινε στα μπετά.

Και κάτι τελευταίο, ως ευχή ή προτροπή: μακάρι να πρυτανεύει η πολιτική ωριμότητα σε τέτοια σοβαρά θέματα ώστε να βρίσκονται άμεσες λύσεις. Έτσι κι αλλιώς από τώρα μέχρι τις εκλογές υπάρχει… λαμπρό πεδίο αντιπαράθεσης και πολιτικής σύγκρουσης για ένα σωρό άλλα θέματα ένθεν και ένθεν (με την εκάστοτε εξουσία τοπική ή κεντρική να έχει το προβάδισμα σε λάθη, παραλείψεις και όλα τα συμπαρομαρτούντα…)

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Απορια το Δευτερο Λυκειο ποσο χρονων κτιριο ειναι?Επιτρεπετε να εχει τοσο ζημειες?Ειδικα κτηριο για σχολειο?Ποιος το εκτισε θυμαστε?Επει Καισερλη δεν εγινε…καποι εφαγαν πολλα απο εκει.Να τα λεμε ολα

  2. Μηπως οι πλημμελης φροντιδα ειναι πλημμελημα;
    Αν οντως κοπτονταν για την δημοσια παιδεια :
    1. Θα ειχαμε ουσιαστικη αναβαθμιση κτηριων και υλικου.
    2. Ενδελεχη και ουσαστικο ελεγχο, οχι περιοριστικα μετρα.
    3. Βιβλια εναρμονισμενα με τις διεθνεις εξελιξεις πχ Ιαπωνια, Νορβηγια κλπ.
    4. Η πολιτεια θα νοιαζονταν για το αν μαθαινουν τα παιια χρησιμα γραμματα, απαραιτητα και εξειδικευμενα.
    Οχι να παλευουν τα σχολεα ποιο θα παρουσιασει πρωτο μεγαλυτερα ποσοστα επιτυχιων.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ