ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ Συγκλονιστικός και καθηλωτικός ο Ιαβέρης για τη γενοκτονία στους δρόμους (και της Κω) το μεσημέρι στον Ορφέα… (Αλλά ποιοι ήταν εκεί να τουν ακούσουν…)

3
1317

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ

Γιάννης Κιάρης Χαρίκλεια Χριστοφή

Μπορεί η αίθουσα του Ορφέα να μην ήταν γεμάτη λόγω των παράλληλων εκδηλώσεων, όπως και των εκδηλώσεων μνήμης για την γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού όμως η ομιλία του Ιαβέρη ήταν συγκλονιστική και καθηλωτική καθώς μίλησε για τη νέα γενοκτονία στην άσφαλτο με περίπου 200.000 νεκρούς τα τελευταία 50χρόνια (πλησιάζοντας -όπως τόνισε χαρακτηριστικά- τους νεκρούς της γενοκτονίας των ελλήνων του Πόντου που ήταν 350.000).

Η εκδήλωση-σεμινάριο διοργανώθηκε με την υποστήριξη της ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστικής και του, συνεργαζόμενου στην Κω, ασφαλιστικού γραφείου Γεωργαρά – Νέγρου, αποσκοπώντας στην καλύτερη πρόληψη κατά των oδικών ατυχημάτων αλλά και στην προσπάθεια για δημιουργία Οδικής Παιδείας στο νησί μας το οποίο μαζί με τη Ρόδο (πρωτιά το Ν. Αιγαίο) παρουσιάζει τρομακτική αύξηση -ιδίως κατά τους θερινούς μήνες- στα τροχαία δυστυχήματα-ατυχήματα.

Ο «Ιαβέρης» ( Τάσος Μαρκουίζος) , μίλησε με καυστικό και ωμό τρόπο, όπως άλλωστε συνηθίζει για την ανάρμοστη οδηγική συμπεριφορά των οδηγών στην Ελλάδα, που πολλές φορές οδηγεί σε τροχαία δυστυχήματα.

“Τα πιο πολλά τροχαία ατυχήματα σ’ ένα ποσοστό κοντά στο 87% συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές με ταχύτητες κοντά στα 40 χλμ/ώρα. Και μάλιστα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό πρωταγωνιστών των τροχαίων είναι κοντά στη ηλικία των 30 ετών. Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία στοιχεία, το 60 με 70% των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, είναι ηλικίας 15- 29 ετών.

Οι τραγικοί δρόμοι και οι επικίνδυνοι οδηγοί που σε συνδυασμό με την άγνοια και την αδιαφορία οδηγούν σε ένα εγκληματικό αποτέλεσμα, όπως εξήγησε ο Ιαβέρης.

Και αυτά μας κατατάσσουν στην 28η και τελευταία θέση στην ΕΕ.

«Τον καρκίνο του δρόμου στη χώρα μας τον αντιμετωπίζουμε με παυσίπονο αντί χειρουργείου», είπε και έφερε ως παράδειγμα το γεγονός ότι, ενώ σε όλες τις χώρες έχουν μειωθεί τα τροχαία ατυχήματα από 20% – 99,5%, όπως η Σουηδία, στην Ελλάδα είχαμε αύξηση ως και 60%.

«Το αυτοκίνητο γίνεται όπλο, όταν μπαίνει ένα βλήμα» είπε χαρακτηριστικά ο Ιαβέρης και εξήγησε: «Μέσα στα τελευταία 100 χρόνια, στην Ελλάδα που πέρασε και δύο πολέμους, έχασαν την ζωή τους σε ώρα μάχης 70.000 ελληνόπουλα. Στα 60 τελευταία χρόνια με το αυτοκίνητο έχασαν τη ζωή τους 140.000 άνθρωποι, δηλαδή τα θύματα ήταν τετραπλάσια, ενώ 350.000 έμειναν ανάπηροι».

«Τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν 12 δισ. ευρώ κάθε χρόνο. Και μετά λέμε πώς να εξοικονομήσουμε λεφτά και βάζουμε ισοδύναμα. Το 40% του κόστους στην υγεία είναι από τροχαία. Ποσό πολύ μεγάλο, που κανείς δεν κάνει κάτι για να αλλάξει την κατάσταση. Ειδικά τώρα την περίοδο της κρίσης. Μιλάμε για μια γενοκτονία. Και κανείς δεν κάνει κάτι”.

Η έλλειψη παιδείας είναι η σημαντικότερη αιτία των ατυχημάτων. “Είναι σίγουρο ότι δεν υπάρχει παιδεία. Δεν υπάρχει αλληλοσεβασμός. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι όπως ξεκινάμε από το σπίτι μας το πρωί, έτσι πρέπει να γυρνάμε. Υπάρχουν οικογένειες από πίσω που μας περιμένουν. Θα πρέπει να μάθουμε να σεβόμαστε τον εαυτό και τους άλλους. Τα παιδιά στο παιδικό κάθισμα, όλοι οι επιβάτες να φορούν ζώνη, όχι υψηλές ταχύτητες.

Ο γνωστός αυτοκινητιστής ήταν αποκαλυπτικός, σε ότι αφορά την εγκληματική άγνοια που επιδεικνύουν οι γονείς, απέναντι στα παιδιά τους.

«Ένας γονιός που οδηγεί με πάνω από 10 χλμ την ώρα το αυτοκίνητο και αφήνει το παιδί του να κάθεται στη μέση των πίσω καθισμάτων και δεν το δένει κανονικά στο παιδικό κάθισμα είναι σαν το προορίζει για αναπηρικό καροτσάκι που θα το σπρώχνει σε όλη του τη ζωή, αν συμβεί ένα βίαιο φρενάρισμα», τόνισε χαρακτηριστικά.

Μίλησε, όμως, και για γενικότερη άγνοια που υπάρχει στη κοινή γνώμη, σε ότι αφορά την σημασία που έχει η ασφαλής οδήγηση, επικαλούμενος το εξής παράδειγμα: «Ρωτήσανε σε ένα τηλεπαιχνίδι 100 ανθρώπους για ποιο επάγγελμα χρειάζεται μικρότερη προσοχή και η πιο δημοφιλής απάντηση με ποσοστό 80% ήταν ο επαγγελματίας οδηγός. Δηλαδή, ο οδηγός του σχολικού που μεταφέρει τα παιδιά μας», ανέφερε.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη (που όπως έδειξε και σε σχετικά αποκαλυπτικά ΒΙΝΤΕΟ που παρουσίασε οι έλληνες οδηγοί την έχουν για «πλάκα» σε συνδυασμό με το αλκοόλ και την κακώς νοούμενη «μαγκιά» του νεοέλληνα), υπογραμμίζοντας ότι «είναι απόπειρα φόνου, είναι απόπειρα αυτοκτονίας».

Ο Ιαβέρης, υπογράμμισε ακόμα, ότι, μόνο αν αναληφθεί πρωτοβουλία σε υψηλό πολιτικό επίπεδο, μπορεί το εθνικό αυτό πρόβλημα να πάρει σοβαρές διαστάσεις.

Ο ίδιος δήλωσε απογοητευμένος από την πολιτική και τους πολιτικούς (φέρνοντας το χαρακτηριστικό παράδειγμα των υποψηφίων δημάρχων της Αθήνας όπου κανένας δεν μίλησε για τους νεκρούς στους δρόμους λες και γι’ αυτούς δεν έχουν καμία αξία οι ανθρώπινες ζωές που χάνονται).

Τόνισε ότι είναι σημαντική η πρωτοβουλία της επιτροπής πολιτών να ευαισθητοποιήσουν τις τοπικές αρχές γι’ αυτό το ζήτημα και να παρεμβαίνουν στα επίπεδα που μπορούν.

Ο ίδιος πάντως προτείνει αύξηση των προστίμων, λέγοντας ότι έπιασε τον γενικό γραμματέα του υπουργείου από το γιακά… μόλις αποφασίστηκε η μείωσή τους. “Τα πρόστιμα πρέπει να αυξηθούν και όχι να μειωθούν. Πρέπει να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε καλύτερους ανθρώπους.

Επίσης συχνά θα πρέπει μέσα από τις ΜΜΕ να προβάλουμε συνεχώς όχι μόνο τα ατυχήματα/δυστυχήματα με όλες τις σοκαριστικές σκηνές για φόβο (φυλάει τα έρμα, όπως είπε) για συνετισμό, αλλά και τις στιγμές της κηδείας των θυμάτων, όπως  και την επόμενη μέρα των ατόμων που έμειναν ανάπηροι.

Επίσης οι γονείς οφείλουν να γίνουν καλύτεροι κατά τη διάρκεια της οδήγησης, καθώς τα παιδιά αντιγράφουν τους γονείς σε μεγάλο βαθμό. Αν δεν είναι αυτοί σωστοί, ούτε και αυτά θα γίνουν σωστά” (ότι και να τους πουν στα σχολεία, αν  .

Ο κ. Μαρκουίζος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει ως γενοκτονία, αυτό που γίνεται στους δρόμους της Ελλάδας, όπου δηλαδή χιλιάδες νέοι αφήνουν την τελευταία τους πνοή σε τροχαία δυστυχήματα

Χαρακτήρισε τα τροχαία δυστυχήματα ως τροχαία εγκλήματα «εξ αλητείας» όπου είναι στο μέγιστο ποσοστό κάτω από 30 ενώ είναι η πρώτη αιτία θανάτων κάτω από 30.

Κλείνοντας ο Ιαβέρης την ενημέρωση του, έδωσε μια συμβουλή σε όλους τους οδηγούς λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η λύση του προβλήματος είναι η αυτοεκτίμηση. Καθένας, πρέπει να ξέρει πόσο ανεκτίμητος και λατρεμένος είναι, και πόσο θα λείψει από τα παιδιά ή τους γονείς του, αν εμπλακεί σε μια ανόητη σύγκρουση, επειδή τα μυαλό του είναι στα κάγκελα. Αν θέλουμε άμεσα να μειώσουμε το οδικό έγκλημα, κάθε πρωί ας κοντοσταθούμε και ας σκεφτούμε πόσες αγκαλιές μας περιμένουν το απόγευμα»

Τον Ιαβέρη προλόγισε η Άννα Τσιάλτα (ολόκληρη η ομιλία του και τα συγκλονιστικά ΒΙΝΤΕΟ που προβλήθηκαν)

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σιγά μην αφήσουν την ξαπλώστρα οι πολίτες...βέβαια κάποιοι δούλευαν..

    Προσωπικά έχω ακούσει και διαβάσει τις θεωρίες του,που φτάνουν …ανατριχιαστικά μέχρι το πρόβλημα γήρανσης,λόγω του ξεκληρίσματος ολόκληρης γενιάς.Δυστυχώς επτωχεύσαμεν ….ηθικά και οικονομικά.Δεν μπορείς να περιμένεις τίποτα να φτιαχτεί,αν η κουλτούρα ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ,εξαντλείται στην παραγγελία καφέ από άτομο με ψείρα-μικρόφωνο ανά χειλέων.

  2. Τον συνάντησα για πρώτη φορά πριν 30 χρόνια στο Ράλι Ανάβαση της Πορταριάς, στο Πήλιο. Από τότε τα έλεγε και έγραφε ο άνθρωπος για την οδική «καφρίλα» του Έλληνα και την ανυπαρξία των Αρχών και αυστηρής εφαρμογής των νόμων και του ΚΟΚ. Ποιος τον ακούει;
    ΚΑΜΙΑ Κυβέρνηση και κανένας πολιτικάντης παρλαπίπας, τουλάχιστον τα τελευταία 30 χρόνια δεν ασχολήθηκε με την οδική «γενοκτονία» των Ελλήνων, όπως σωστά ανάφερε ο Ιαβέρης.
    Όλα ζυγίζονται, ακόμη και η ζωή μας, στο «χάιδεμα» των αληταράδων εποχούμενων και κακών επαγγελματιών των δρόμων για τα ψηφαλάκια.
    Πάμε βόλτα στο νησί μας, για μια, ώρα, να δούμε πόσες παραβάσεις γίνονται, από τις ποιο χαζές (παρκάρισμα) μέχρι τις πιο εγκληματικές (ταχύτητα, στόπ, φανάρια, μονόδρομους, προσπέρασμα, κινητά, ζώνες, κράνη, χωρίς ΚΤΕΟ, δίπλωμα, ασφάλεια και, και, και) που κοστίζουν ανθρώπινες ζωές.

  3. Ηλθα, αλλα ειδα καποιον που μαγνητοσκοπουσε τα δυστηχηματα σε διαΣΤΑΥΡΩσεις
    λίιιιιιιιγο πριν βαλουν ΦΑΝΑΡια
    και την εκανα με μικρα πηδηματακια.
    Μετα εμαθα οτι το κανουν σε γνωστους για να παραδειγματιστουν και οι υπολοιποι.
    Μετα προσοχης και παραχωρηση προτεραιοτητος (χωρις ναμαι Συριζαιος…) στους απο δεξα…
    ελεγχοντας την κινηση γενικως
    χαιρετω την ομηγυρη

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.