Τέλη κυκλοφορίας 2018: Έρχονται σαρωτικές αλλαγές – Ποιοι επιβαρύνονται περισσότερο – Πρόστιμα €250 για τα ανασφάλιστα οχήματα

2
1859

ΠΩΣ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ – ΟΛΕΣ ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

Τέλη Κυκλοφορίας | Ειδήσεις: Συνολικά τέσσερα στοιχεία θα χρησιμοποιεί στο εξής το Υπουργείο Οικονομικών για να υπολογίζει τα τέλη κυκλοφορίας του 2018, όπως προανήγγειλε με δηλώσεις της στην ΕΡΤ η αρμόδια υφυπουργός, Κατερίνα Παπανάτσιου.

Όπως ανέφερε η κ. Παπανάτσιου, είναι υπό επεξεργασία πρόταση για να γίνουν αναλογικότερα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ειδήσεις», τα τέσσερα αυτά δεδομένα που θα επηρεάζουν στο εξής των υπολογισμό των τελών είναι:

  • η τιμή αγοράς του οχήματος
  • η παλαιότητα
  • ο κυβισμός της μηχανής
  • οι εκπομπές ρύπων

Τιμωρούνται οι νέοι ιδιοκτήτες Ι.Χ.

Όπως σημειώνει η ίδια πηγή, ο νέος τρόπος υπολογισμού αναμένεται να οδηγήσει σε αυξήσεις των ποσών σε περίπου 1,8 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, ενώ αντίθετα θα οδηγήσει σε μειώσεις των ποσών καταβολής σε περίπου 1,7 εκατ. οχήματα.

Ωστόσο, το νέο σύστημα αναλογικών τελών κυκλοφορίας που σχεδιάζει το ΥΠΟΙΚ κρύβει διάφορες παγίδες και λάθη.  Όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, θα επιβαρυνθούν πολύ όσοι έχουν αγοράσει αυτοκίνητο από το 2005 και ύστερα.

Ειδικότερα, πάνω από 1,7 εκατ. οχήματα έχουν ηλικία μεγαλύτερη από 13 έτη, ενώ πάνω 1,8 εκατ. οχήματα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 01/01/2005, από τα οποία μόλις 500.000 έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία πέντε χρόνια.

Για να ελαχιστοποιήσει την καταφανή αυτή αδικία, το ΥΠΟΙΚ επιδιώκει να εισαγάγει τον συντελεστή της αξίας αγοράς στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ώστε οι ιδιοκτήτες των ακριβών αυτοκινήτων να πληρώνουν πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας.

Ερχονται πρόστιμα €250 για τα ανασφάλιστα οχήματα

Τις λίστες των ασφαλισμένων οχημάτων ζήτησαν οι αρμόδιες αρχές από τις ασφαλιστικές. Θέμα ημερών η διασταύρωση στοιχείων μετά από μεγάλες καθυστερήσεις. Ποιες είναι οι ποινές για όσους δεν πληρώσουν το πρόστιμο των €250.

Ερχονται πρόστιμα €250 για τα ανασφάλιστα οχήματα

Οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων έχουν λίγες μέρες προθεσμία για να γλιτώσουν από πρόστιμο 250 ευρώ και την υποχρεωτική ασφάλιση των οχημάτων τους, εάν δεν θέλουν να μπλέξουν και με ποινικές κυρώσεις.Μπορεί η απειλή να επαναλαμβάνεται χρόνια, τώρα όμως φαίνεται πως έφτασε το πλήρωμα του χρόνου. Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά τη δημοσίευση στο ΦΕΚ της σχετικής απόφασης από την αρμόδια υφυπουργό Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων έχουν ζητήσει από τις ασφαλιστικές εταιρείες τις λίστες των ασφαλισμένων οχημάτων, προκειμένου να τις διασταυρώσουν με το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων.Η διασταύρωση αυτή θα αναδείξει τους ανασφάλιστους, οι οποίοι θα λάβουν στη συνέχεια ένα ηλεκτρονικό παράβολο ύψους 250 ευρώ, το οποίο και θα πρέπει να πληρώσουν υποχρεωτικά προκειμένου να μπορέσουν να ασφαλίσουν τα οχήματά τους. Σε διαφορετική περίπτωση τα αρχεία των «παρανόμων» θα αποστέλλονται στην αρμόδια αστυνομική αρχή.Η διαδικασία περιγράφεται αναλυτικά, στην απόφαση της Κ. Παπανάτσιου με την οποία τροποποιείται αντίστοιχη προηγούμενη απόφαση του τέως αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη.

Στα βασικά της σημεία η απόφαση προβλέπει:

1. Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με βάση τα διαθέσιμα και τηρούμενα στην Α.Α.Δ.Ε. ηλεκτρονικά αρχεία και το αρχείο του Κέντρου Πληροφοριών, εντοπίζει με διασταύρωση τα οχήματα που ήταν σε κυκλοφορία την εν λόγω ημερομηνία, παράγει αρχείο τυχόν ανασφάλιστων οχημάτων και δημιουργεί ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, ύψους 250 ευρώ.

2. «Ηλεκτρονικό παράβολο δημιουργείται για κάθε ιδιοκτήτη/συνιδιοκτήτη τυχόν ανασφάλιστου οχήματος. Υποχρέωση πληρωμής υφίσταται μόνο για ένα ηλεκτρονικό παράβολο για κάθε όχημα.

3. Η Δ.ΗΛΕ.Δ. αποστέλλει ειδοποιητήρια επιστολή στους ιδιοκτήτες των τυχόν ανασφάλιστων οχημάτων, είτε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, είτε στην ηλεκτρονική θυρίδα μηνυμάτων TaxisNet, είτε στην τελευταία δηλωθείσα από αυτούς, στη φορολογική διοίκηση, ταχυδρομική διεύθυνση, με την οποία τους ειδοποιεί ότι σε συγκεκριμένη ημερομηνία (ημερομηνία διασταύρωσης) εντοπίσθηκε το όχημά τους ανασφάλιστο και για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν κατά περίπτωση.

4. Ο ιδιοκτήτης οχήματος, ο οποίος λαμβάνει ειδοποιητήρια επιστολή, προβαίνει στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος, αφού προηγούμενα πληρώσει το ηλεκτρονικό παράβολο. Το ηλεκτρονικό παράβολο οφείλεται σε κάθε περίπτωση σύναψης ασφαλιστηρίου συμβολαίου μετά την ημερομηνία διασταύρωσης, ακόμα και αν το συμβόλαιο έχει συναφθεί πριν την ενημέρωση του ιδιοκτήτη του οχήματος. Ο ιδιοκτήτης που δεν υποχρεούται να προβεί σε ασφάλιση του οχήματός του για οποιονδήποτε νόμιμο λόγο, όπως σε περίπτωση που έχει τηρηθεί η υποχρέωση ασφάλισης του οχήματός του πριν την ημερομηνία διασταύρωσης, ή υπάρχει σύμφωνα με το νόμο απαλλαγή υποχρέωσης από την ασφάλισή του, ή μπορεί να τεκμηριωθεί η ακινησία του, ή έχει διαπιστωθεί λάθος στα στοιχεία κυκλοφορίας του, απευθύνεται στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες (Ασφαλιστική Επιχείρηση, Δ.Ο.Υ., Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών), προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ενημέρωση των δεδομένων τους, ώστε το όχημα να εξαιρεθεί από το αρχείο των ανασφάλιστων. Στις ανωτέρω περιπτώσεις δεν υφίσταται υποχρέωση πληρωμής του ηλεκτρονικού παραβόλου.

5. Δεν υφίσταται υποχρέωση πληρωμής του ηλεκτρονικού παραβόλου για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου, ακόμα και αν το όχημα έχει περιληφθεί στο αρχείο των ανασφάλιστων οχημάτων: α) στην περίπτωση που έχουν επιβληθεί οι κυρώσεις και οι ποινές που προβλέπονται στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 12 του π.δ. 237/1998 και β) από τον αγοραστή, σε περίπτωση μεταβίβασης οχήματος μετά την ημερομηνία διασταύρωσης. Τυχόν αχρεώστητη καταβολή δύναται να επιστραφεί.

6. Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, μέσω υπηρεσιών (web service) που παρέχονται από τη Δ.ΗΛΕ.Δ., προβαίνουν:

-Σε έλεγχο, κατά την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου, εάν το όχημα που πρόκειται να ασφαλιστεί έχει εντοπισθεί ως ανασφάλιστο από την ανωτέρω διαδικασία και αν έχει πληρωθεί το ηλεκτρονικό παράβολο. Ειδικότερα, κατά τη διενέργεια του ελέγχου διαπιστώνεται αν είναι σωστή η σχέση αριθμού κυκλοφορίας και Α.Φ.Μ. ιδιοκτήτη, προς αποφυγή λαθών κατά τη σύνταξη των συμβολαίων και αν απαιτείται πληρωμή ηλεκτρονικού παραβόλου για την έκδοση του συμβολαίου, λαμβάνοντας υπόψη τις εξαιρέσεις.

-Σε ενημέρωση της Δ.ΗΛΕ.Δ., μετά την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, σχετικά με τα στοιχεία αυτού, καθώς και σχετικά με τον αριθμό του παραβόλου που χρησιμοποιήθηκε.

-Σε ενημέρωση της Δ.ΗΛΕ.Δ. σχετικά με τους αριθμούς κυκλοφορίας των οχημάτων που λόγω ευθύνης τους περιελήφθησαν στη λίστα των τυχόν ανασφάλιστων ενώ δεν θα έπρεπε.

7. Οι διασταυρώσεις διενεργούνται τουλάχιστον δύο φορές ετησίως. Μετά τη νέα διασταύρωση δημιουργούνται ηλεκτρονικά παράβολα εκ νέου. Τυχόν μη πληρωμένα ηλεκτρονικά παράβολα που έχουν εκδοθεί από την προηγούμενη διασταύρωση παύουν να ισχύουν.

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κουβέντα μέχρι τον Δεκέμβριο και μετά απόφαση ότι τα τέλη παραμένουν ίδια.
    Όσο για τους κακοπληρωτές, φοβέρα μπας και φιλοτιμηθεί κανένας και πάει να πληρώσει. Δηλαδή όταν θα στείλει το υπουργείο στην Αστυνομία το αρχείο με τις οφειλές τι πιστεύετε ότι θα γίνει; Θα βγουν οι Αστυνομικοί και θα ψάξουν να βρουν τους παραβάτες; Εδώ δεν προλαβαίνουν τα βασικά, θα κυνηγάνε ανασφάλιστα αυτοκίνητα;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ