Ο επαρχιακός δρόμος Κω και η αποσπασματική και εμβαλωματική περιφερειακή πολιτική!

5
2115

Γράφει ο Νίκος Μυλωνάς

Ο επαρχιακός δρόμος Κω και η αποσπασματική και εμβαλωματική περιφερειακή πολιτική!

Α. Η αγαπησιάρικη ατμόσφαιρα φιλοφρονήσεων, εξαγγελιών έργων και περιγραφής οραμάτων για μετά το 2020 που ζήσαμε στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο ‘’σκιάστηκε’’ από την τοποθέτηση μέλους του σώματος που είπε ότι: ‘’ τα πράγματα δεν ήταν καλά από τον Δήμο και Περιφέρεια αυτά τα 3 χρόνια, ότι στα επόμενα 2 χρόνια πρέπει να δουλέψουν πολύ οι επικεφαλείς τους για να πείσουν για την συνεργασία τους και να έχουν ένα καλό αποτέλεσμα, πράγμα που το έχει ανάγκη η κοινωνία μας’’. Και συμπλήρωσε ‘’δεν είναι ο δανεισμός από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα επενδύσεων αλλά οι στόχοι που θαμπούν και θα εξυπηρετηθούν’’ και σαν παράδειγμα έκανε κριτική στην εξαγγελία της περιφέρειας ότι θα χρηματοδοτηθεί ο συνέχεια του ηλεκτροφωτισμού του επαρχιακού δρόμου Κω-Κεφάλου. Το θεμα είπε: ‘’ το πρόβλημα δεν είναι τόσο να ηλεκτροδοτήσουμε τον δρόμο όσο να τον φτιάξουμε έτσι ώστε να αποκτήσει σαφή και σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά. Η δημιουργία ενός ποδηλατοδρόμου θα έδινε μια άλλη διάσταση στο οδικό δίκτυο’’.

Αυτά προκάλεσαν την απάντηση του κ. Περιφερειάρχη λέγοντας: ‘’ο λαϊκισμός περισσεύει και η μόνο η απουσία τεχνικών γνώσεων δικαιολογεί την άποψη ότι δεν χρειάζεται ο ηλεκτροφωτισμός στον επαρχιακό’’!

Β. Είναι μεγάλη πληγή η κατάσταση στον Επαρχιακό δρόμο. Την ζούμε εδώ και χρόνια. Δεν είναι μόνο το κατεστραμμένο οδόστρωμα που το μπαλώνουμε κάθε τρεις και λίγο! Ούτε η έλλειψη διαγράμμισης που θα την συντηρήσουμε όπως-όπως. Και φυσικά ούτε ο ηλεκτροφωτισμός του από άκρη σε άκρη!

Οι πληγές του είναι: το κακό υπόστρωμα του δρόμου και υφίσταται καθιζήσεις καταστρέφοντας την ασφαλτόστρωση, οι λαθεμένες κλίσεις που προκαλούν ατυχήματα, το τυχαίο πλάτος του που προκαλεί σύγχυση στην οδήγηση, οι κακές και επικίνδυνες συναρμογές στην συμβολές με δευτερεύοντες δρόμους (πχ η συμβολή προς Ασφενδιού, Μαρμαρι, Μαστιχάρι), ιδιοκτησιακό κλπ. Είναι εν τέλει ο σχεδιασμός και η αισθητική του επαρχιακού δρόμου που πρωτίστως πάσχει και δεν προσεγγίζεται ως πρόβλημα!

Γ. Επισκεπτόμαστε ηλεκτρονικά την Μάλτα και βλέπουμε τον κεντρικό της δρόμο. Έχει την δομή της φωτογραφίας: 2 διπλές λωρίδες κυκλοφορίας, νησίδα πρασίνου στην μέση και πεζοδρόμια και λιθόκτιστη οριοθέτηση. Η σκέψη μας γύρισε στο 1990, όταν η τότε δημοτική αρχή φιλοξένησε την τεχνική υπηρεσία ενός Δήμου ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ για να μας πει την γνώμη της στο φτιάξιμο του επαρχιακού που χρηματοδοτούνταν από το τότε πρόγραμμα με το μεγάλο ποσό για την εποχή του 1 εκ. Μας πρότειναν την λύση της Μάλτας με μια όμως λωρίδα ανά κατεύθυνση! Τελικά φτιάχτηκε η υπάρχουσα κατάσταση του δρόμου και η πολιτική δικαιολογία της εποχής για την υποχώρηση της πράξης σε κατώτερο επίπεδο από τον σχεδιασμό που μας προτάθηκε ήταν: αυτό είναι το εφικτό! Δεν ήταν όμως το εφικτό ως προς το χρηματικό κόστος που ήταν το ίδια όσο για το ΠΟΛΙΤΙΚΟ κόστος!!! Να γίνει το έργο γρήγορα χωρίς να θίξουμε τους ιδιοκτήτες γης! Ενός κακού όμως υπαρχει και συνέχεια!

Δ. Αντί της μεγάλης Μάλτας (έκταση 316 τ.χλμ. 430.000 κάτοικοι, Κως 299 τ.χλμ. ) πάμε σε ένα υπερπόντιο νησί του Ατλαντικού: την ΛΑΣ ΠΑΜΑΣ (έκταση 100 τ.χλμ. 380.000 κάτοικοι). Ο κεντρικός τους δρόμος έχει σαφή χαρακτηριστικά χαμηλότερων απαιτήσεων, οικονομικότερης κατασκευής του προηγούμενου. Όμως ο δικός μας μπροστά του υστερεί! Ας μην κάνουμε τον κόπο να πάμε στην γειτονική χερσόνησο της Αλικαρνασσού να δούμε το νέο οδικό δίκτυο γιατί η σύγκριση θα μας γεμίσει θλίψη.

Ε. Αλήθεια έχει άποψη η περιφερειακή αρχή για τον χαρακτήρα του επαρχιακού δρόμου Κω-Κεφάλου ή η άποψη της είναι ‘’μπαλώνουμε και πάμε και όπου βγει’’; Η ζωή μας λέει πως: Η αποσπασματική και εμβαλωματική περιφερειακή πολιτική είναι το πρόβλημα! Γι αυτό και η περιφερειακή αρχή Χατζημάρκου συνεχίζει την πολιτική της προηγούμενης! Την χωρίς νόημα παράκαμψη της Κεφάλου πριν το club med διαδέχτηκε ο ηλεκτροφωτισμός της περιόδου Μαχαιρίδη κόστους περίπου 2 εκ. και τώρα η νέα ηλεκτροδότηση χωρίς προσδιορισμό κόστους αλλά με υπόσχεση ότι τα χρήματα υπάρχουν!

Το να θέτουμε σε προτεραιότητα ποιοτικές απαιτήσεις και εφαρμογή σύγχρονων προδιαγραφών είναι λαϊκισμός! Το να θέλεις ο μοναδικός κεντρικός δρόμος του τόπου σου, (κατά τα άλλα 4ου τουριστικού προορισμού!!!) να ακολουθεί τα τεκταινόμενα γύρω μας είναι τεχνική άγνοια!!!

Ν Μυλωνάς (δημοτικός σύμβουλος)

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Βαρέθηκα κουραστικά και άλλο δεν μπορώ
    Πάρτε με απο δω πάρτε με απο δω
    Άσπρα κοράκια μαύρα κοράκια
    Κόκκινα δάνεια και πιστωτικές κάρτες

  2. ….ΝΙΚΟΛΑ ΦΩΝΑΞΕ ΤΟ ΚΑΙ ΕΣΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΣΤΟ ΣΟΥ!
    Ο ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΡΑΔΙΚΟ ΣΤΗΝ ΣΡΟΦΗ ΓΙΑ ΜΑΡΜΑΡΙ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΣΚΟΤΑΔΙ!
    ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ

  3. ΑΣΕ ΚΥΡΙΕ ΜΥΛΩΝΑ ΣΕ ΠΗΡΑΜΕ ΧΑΠΑΡΙ. ΠΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΟΥ ΝΑ ΚΟΨΕΙ ΛΙΓΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΓΟΝΑΤΙΣΕΙ . ΠΕΣ ΤΗΣ ΜΥΛΩΝΑ ΝΑ ΣΚΙΣΕΙ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ. ΑΣΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΤΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΑΤΖΗΜΑΡΚΟ ΚΥΤΑ ΤΗΝ ΤΥΦΛΑ ΣΑΣ.

  4. ΓΙΑ ΔΕΙΞΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ [Π.Χ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ Ε ] ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΣΟΥ. ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΝΕΡΟ;;;

  5. Δεν είναι μόνο η κακή κατάσταση του οδοστρώματος, της διαγράμμισης και των διασταυρώσεων με δρόμους που οδηγούν σε χωριά αλλά είναι και ότι έχει εισόδους/εξόδους για κάθε μία επιχείρηση που βρίσκεται δίπλα του ξεχωριστά! Ειδικά μέχρι πριν την διασταύρωση για Μαστιχάρι στις Πόρτες πρέπει να έχει κάθε 20 μέτρα και από μία! Κάπως πρέπει να γίνει ένα συμμάζεμα και εκεί… Ίσως με κοινές εισόδους από ένα σημείο, σαν ενα παράπλευρο δίκτυο, και μετά εξόδους στο τέλος! Και με συγκεκριμένους κόμβους ανά αποστάσεις που να επιτρέπεται η αριστερή στροφή! Δεν είμαστε στην δεκαετία του 60′ πια!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ