κ. Ναθαναήλ: Για την αποκατάσταση των Ναών αναμένουμε την Περιφέρεια | 15 χιλ. δολάρια έδωσε το Οικ. Πατριαρχείο | Η θέση Πρωτοσύγκελλου είναι καλυμμένη από τον Γεν. Αρχιερατικό | Τα κενά, θα καλυφθούν με τις υπάρχουσες θέσεις

30
2396
Ψαλίδι / Άγ. Γαβριήλ / Εξοχή, Κως

Ο Σεβασμιώτατος απαντά στην Ξανθίππη Αγρέλλη σε καίρια ερωτήματα

20 ερωτήσεις που έθεσαν οι πιστοί στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κώου και Νισύρου κ. κ. Ναθαναήλ

Με την συμπλήρωση αισίως εννέα ετών επιτυχημένης ποιμαντορίας, του αξιαγάπητου και δραστήριου ποιμενάρχη, Μητροπολίτη κ. κ. Ναθαναήλ, θελήσαμε να κάνουμε μια διαφορετική συζήτηση, περνώντας του απορίες και καθημερινά ερωτήματα του ευσεβούς ποιμνίου του.

1) Μεγάλη ανησυχία διακατέχει τους ευλαβείς πιστούς, σχετικά με την αποκατάσταση των ζημιών στις δυο κεντρικές Εκκλησίες μετά τον σεισμό. Φυσικά εννοούμε τον Μητροπολιτικό, Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου και την κεντρική Εκκλησία της Αγίας Παρασκευής. Πως μπορείτε να επιτύχετε την αποκατάσταση τους και από που θα έχετε οικονομική βοήθεια;

Τι θα κάνει η Περιφέρεια, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Οικουμενικό Πατριαρχείο; Θα εκποιήσετε ή θα ενοικιάσετε κάποια ακίνητα για συνεισφορά στα έξοδα όπως το ακίνητο κτήμα του Αγίου Νικολάου, στην περιοχή Ψαλίδι, δίπλα στο ξενοδοχείο Αλεξάνδρα;

Όπως γνωρίζετε κ. Αγρέλλη, ο Ιερός Ναός Αγίων Πάντων αποκατέστησε τις φθορές, με την βοήθεια των πιστών δωρητών και της Ιεράς Μητροπόλεως. Αναφορικά με τις δυο άλλες μεγάλες Εκκλησίες, έχουμε την υπόσχεση της Περιφέρειας, η οποία είπε πως θα φροντίσει για την κάλυψη των εξόδων, σχετικά με τις ζημιές στις Εκκλησιές που αναφέρατε, από τον μεγάλο σεισμό και τους μετασεισμούς που τον ακολούθησαν. Η Ιερά Μητρόπολης παρέδωσε τις σχετικές μελέτες, για τις οποίες πλήρωσε η ίδια ώστε να εκπονηθούν και να εγκριθούν τα τελικά σχέδια και να ξεκινήσουν οι εργασίες της αποκατάστασης. Το ζήτημα από που θα βρει η Περιφέρεια τα χρήματα, από τα Ευρωπαϊκά κονδύλια ή από τον δικό της κορβανά, δεν είναι η ουσία. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, έδωσε στην Ιερά Μητρόπολη μας 15 χιλιάδες δολάρια για τις ζημιές των Εκκλησιών. Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι όλα τα χρήματα των Εκκλησιών της Δωδεκάνησου, αποστέλλονται στο Πατριαρχείο. Απλά όλες οι Εκκλησίες συνεισφέρουν από λίγο, ώστε να στηρίζεται το Πατριαρχείο μας, που είναι ο Οικουμενικός στυλοβάτης της Ορθοδοξίας.

Όσο για το οικόπεδο που αναφέρατε, έγινε πλειοδοτικός διαγωνισμός και κατακυρώθηκε σε Αθλητικό Σύλλογο, για να κάνουν διάφορες προπονήσεις. Θα γίνουν βέβαια ελαφρές παρεμβάσεις, πιθανώς με λυόμενα, αποδυτήρια και wc.

2) Πολλοί πιστοί αναρωτιούνται γιατί δεν χρησιμοποιείτε το Ιερό Παρεκκλήσιο του Ευαγγελισμού μετά τους σεισμούς, για την Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία και για τις γιορτές;

Το Ιερό Παρεκκλήσιο του Ευαγγελισμού, είχε στατικά προβλήματα και πριν τον σεισμό. Τώρα υπάρχουν παντού ραγάδες και δεν εμπιστευόμαστε να συγκεντρώσουμε κόσμο σε ένα χώρο που οι ειδικοί τον έκριναν ακατάλληλο, γιατί έχει μια μοναδική είσοδο και έξοδο και αυτή βρίσκεται σε σκάλες στον πρώτο όροφο.

Φανταστείτε στον πανικό του σεισμού, να συνωστίζεται ο κόσμος σε μια έξοδο ή να καταρρεύσουν οι σκάλες. Και εδώ όπως βλέπετε το κτήριο της Ιεράς Μητροπόλεως, η Μητροπολιτική κατοικία που διαμένω, έχει ταρακουνηθεί αρκετά και έχει υποστεί τις ανάλογες βλάβες, όπως όλα τα κτήρια στο νησί μας. Για αυτό απαγορεύεται η χρήση του Ιερού Ναού του Ευαγγελισμού και σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις, επιτρέπουμε να έρχεται ο κόσμος.

3) Υπάρχουν αρκετές θέσεις ιερέων κενές. Πως θα τις καλύψετε; Με μεταθέσεις από την Αθήνα και από αλλού ή με την χειροτονία νέων ιερέων αν είναι διαθέσιμοι;

Οι θέσεις που μας επιτρέπει το Κράτος, είναι μια μισθολογική θέση για κάθε χρόνο. Για αυτό δεν μπορούμε να χειροτονήσουμε ιερείς, αφού το πρόβλημα είναι και βιοποριστικό.

Ωστόσο προσπαθούμε να καλύψουμε τα κενά, με τις υπάρχουσες θέσεις των ιερέων.

Βέβαια υπάρχουν πολλοί που πρόθυμα θα ήθελαν να χειροτονηθούν ιερείς, όμως προσκρούουν στον υπάρχοντα νόμο, περί προσλήψεων και λιτότητας.

4) Σχετικά με την θέση του Πρωτοσύγκελλου θα μείνει κενή ή θα καλυφθεί σύντομα Σεβασμιότατε;

Κάθε Μητρόπολη έχει έναν Πρωτοσύγκελλο ή και έναν Αρχιερατικό επίτροπο. Υπάρχουν Μητροπόλεις όπως σε άλλα νησιά, που έχουν μόνο ένα Αρχιερατικό επίτροπο και είναι καλυμμένες με αυτή την θέση. Είμαστε και εμείς καλυμμένοι με τον παπά Γιάννη.

5) Σεβασμιότατε έχετε 9 χρόνια επιτυχούς διακονίας στα νησιά Κω και Νίσυρο. Πως βλέπετε το φιλανθρωπικό έργο της Ιεράς Μητροπόλεως και της Φιλόπτωχου Αδελφότητας;

Η Ιερά Μητρόπολης, αθόρυβα και διακριτικά, στηρίζει πολλούς συμπολίτες μας και κάνει τεράστιο φιλανθρωπικό έργο με την αρωγή της Αγαθοεργού Αδελφότητας, ‘Ο Άγιος Ιωάννης ο Ναύκληρος.’ Γίνονται πολλά όπως υποτροφίες αδύναμων οικονομικά φοιτητών, διανομή ρούχων, τροφίμων και χρημάτων, σε άπορους συμπολίτες μας.

6) Το συσσίτιο της ‘Αγάπης’ συνεχίζεται μέχρι και σήμερα; πόσοι αναξιοπαθούντες σιτίζονται σε αυτό;

Είναι αρκετοί, αλλά μερικοί έρχονται και άλλοι φεύγουν, γιατί βρίσκουν δουλειά ή διότι μετακομίζουν. Έτσι ο αριθμός κυμαίνεται από 400-500 συνανθρώπους μας.

7) Άλλο ένα μεγάλο έργο είναι το Γηροκομείο, πόσοι φιλοξενούνται σήμερα και ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να τους δεχθούν εκεί;

Το Γηροκομείο σήμερα φιλοξενεί εννέα γέροντες. Όμως πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχει επίσημος κανονισμός λειτουργίας του, εγκεκριμένος από το Κράτος και ελέγχεται με κοινωνική λειτουργό, καθώς στηρίζεται και από τους ιατρούς του Γενικού Νοσοκομείου Κω. Υπεύθυνος είναι ο Αρχιμανδρίτης πατήρ Νικήτας. Οι προϋποθέσεις για να μπει ένας στον οίκο ευγηρίας είναι απλές. Εάν έχει σύνταξη την κρατάει το Γηροκομείο και από αυτή του κάνει τα έξοδα του και του δίνει δικό του χαρτζιλίκι, για να χαρίζει λίγη χαρά στα εγγόνια του αν τον επισκέπτονται. Συνήθως όταν έλθουν οι ηλικιωμένοι, έχουν ήδη γράψει πρώτα τα ακίνητα τους στα παιδιά τους. Συνεπώς το Γηροκομείο, δεν εμπλέκεται ούτε έχει απαιτήσεις με την ακίνητη περιούσια. Υπάρχει όμως ένας αυστηρότατος κανόνας από την εποχή του ιδρυτή του μακαριστού Μητροπολίτη Ναθαναήλ Δικαίου. Ο ηλικιωμένος που θα φιλοξενηθεί στο Ίδρυμα Ευγηρίας, δεν πρέπει να είναι κατάκοιτος, ανάπηρος, τυφλός ή να έχει μεταδοτικές ασθένειες. Τότε δεν γίνεται δεκτός όπως αντιλαμβάνεστε, από καθαρό κανονισμό του ιδρύματος.

8) Θα περάσω Σεβασμιότατε σε μια ερώτηση την οποία και οι δυο ως παπαδοπαίδια, γνωρίζουμε την απάντηση. Δεν την γνωρίζουν όμως, ίσως, οι περισσότεροι.

Γιατί η εμφάνιση των ιερωμένων, φαντάζει τόσο προκλητικά λαμπερή και ακριβή, με χρυσοποίκιλτα ενδύματα, μήτρες ή κορώνες, χρυσά εγκόλπια και παραπέμπει στην άλλοτε κραταιά Βυζαντινή Αυτοκρατορία; Ταυτόχρονα προκαλεί δυσμενή σχόλια, σε καιρό οικονομικής κρίσης και λιτότητας;

‘ Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός’, κ. Αγρέλλη. Σχεδόν τίποτα από ότι φοράμε οι Αρχιερείς και λοιποί ιερωμένοι, δεν είναι καθαρό χρυσό, είναι επιχρυσωμένα. Τα οκτώ δέκατα των αρχιερατικών μου ενδυμάτων, ανήκαν σε προηγούμενους Αρχιερείς. Δηλ οι μήτρες, τα εγκόλπια, η ποιμαντορική ράβδος και τα ιερά άμφια, είναι περιούσια της Ιεράς Μητροπόλεως, που τα άφησαν οι προηγούμενοι. Εγώ πάλι με την σειρά μου, θα τα παραδώσω στους επόμενους. Έτσι κληρονομούνται από Επίσκοπο σε Επίσκοπο.

Όσο για την Βυζαντινή παράδοση, αυτή η παραδοσιακή στολή είναι αιώνων και δεν μπορεί εύκολα να αλλάξει. Στην Καθολική Εκκλησία, ράβονται οι Παπικοί σε ακριβούς οίκους μόδας, όσο απλά και αν είναι τα ιερά άμφια τους. Εμείς ραβόμαστε σε απλούς ράφτες ή τα αγοράζουμε από τα ειδικά καταστήματα. Όπως στην Ορθόδοξη Εκκλησία έτσι και στους Ουνίτες του Βατικανού, ακολουθούν την Βυζαντινή παράδοση στην αμφίεση τους.

9) Σεβασμιότατε, οι πολιτικοί δεν είναι αρεστοί σε όλους. Ο λαός νιώθει προσβεβλημένος και σχολιάζει αρνητικά την θέση των επίσημων και τα παραθρόνια, ισχυριζόμενος πως όλοι στα μάτια της Εκκλησίας και της Πολιτείας είμαστε ίσοι, τι απαντάτε;

Οι θέσεις των επίσημων και τα παραθρόνια, είναι θεσμοθετημένα και προκαθορισμένα από παλιά. Ωστόσο υπάρχουν επίσημοι που δεν θέλουν να καθίσουν σε απλές θέσεις, ανάμεσα στον κόσμο που τους ψήφισε και θέλουν να ξεχωρίζουν, άλλοι πάλι δεν νοιάζονται για αυτά.

10) Αναφορικά με τις θέσεις ανδρών και γυναικών στις Εκκλησίες, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, όταν οι άνδρες είναι πολλοί λιγότεροι και οι γυναίκες ως περισσότερες, στέκονται χωρίς να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις άδειες θέσεις των ανδρών.

Ο διαχωρισμός των θέσεων υπήρχε από παλιά για ευνόητους λόγους, εμείς λέμε να αφήνουν στους άνδρες μόνο την πρώτη σειρά, τις υπόλοιπες θέσεις αν είναι άδειες μπορούν να τις χρησιμοποιούν και οι γυναίκες.

11) Υπάρχουν μερικοί επίτροποι που η αυστηρά αστυνόμευση τους, έχει διώξει πολύ κόσμο από τις Εκκλησίες, έχετε υπόψη σας το πρόβλημα;

Όταν πέσει κάτι στην αντίληψη μου ή όταν το πληροφορηθώ, φυσικά και θα κάνω τις ανάλογες παρατηρήσεις, στην επιτροπή και στους αρμόδιους εφημέριους.

12) Τι θα συμβουλεύατε κυρίως τις γυναίκες, για την ακατάλληλη ενδυμασία με έξωμα ρούχα και παντελόνια, στον Ιερό χώρο της Εκκλησίας, αναφορικά με τα λόγια του Αποστόλου Παύλου, ‘οι γυναίκες να μην φοράνε τα ενδύματα των ανδρών και το αντίθετο’;

Είναι πολύ εύκολο κ. Αγρέλλη να καταλάβει μια γυναίκα, πως θα ντύνεται ανάλογα τον χώρο και τον χρόνο που θα βρεθεί. Είναι μάταιο να προσπαθούμε να της μάθουμε πια είναι η ευπρέπεια και η αξιοπρεπής εμφάνιση, ιδίως στους ιερούς χώρους λατρείας.

13) Πολλοί πιστοί, ίσως να μην γνωρίζουν πότε μπορούν να κάθονται και πότε να στέκονται κατά τις ιερές τελετουργίες εσείς τι παρεμβάσεις κάνετε;

Συχνά στους λόγους μου και στα Κατηχητικά, αναφέρομαι πότε πρέπει να κάθονται και πότε πρέπει να στέκονται. Όμως είναι μερικές στιγμές που επιτρέπεται να κάθονται αυτοί που για λόγους υγείας, δεν μπορούν να στέκονται μέσα στην Εκκλησία.

14) Τι θα λέγατε για το διαζύγιο των ιερέων και για τον δεύτερο γάμο, μετά από χηρεία η όταν βρίσκεται το ζεύγος σε διάσταση;

Αυτό το θέμα είναι μεγάλο και πολύ σοβαρό. Για αυτό είναι ζήτημα της Οικουμενικής Συνόδου. Όμως οι συνθήκες δεν έχουν ωριμάσει, ώστε σε μια Οικουμενική Σύνοδο, κορυφαίων Αρχιερέων, να συζητηθεί και έτσι να δοθεί μια λύση. Εξάλλου στην Καθολική Εκκλησία, δεν υπήρχε ούτε το διαζύγιο μέχρι τα τελευταία χρόνια. Όμως η Ορθόδοξη Εκκλησία το επέτρεψε κατ’ οικονομία. Επίσης απαγορεύεται ο δεύτερος γάμος στους Καθολικούς πολίτες, εμείς όμως τους τον επιτρέψαμε.

15) Γιατί αποκαλούν ‘Άγιους’ τους Ιεράρχες και πια είναι η γνώμη σας, για την αγαμία μερικών κληρικών ανωτέρου επιπέδου, όπως Αρχιμανδρίτες, Επίσκοποι κλπ;

Είναι προσωπική επιλογή του καθενός να επιλέξει την αγαμία και την αγνότητα, σαν άνθρωπος και σαν ιερωμένος. Η αγαμία θεσπίσθηκε στους ανώτερους ιερωμένους, για να μην αποσπώνται από τα καθήκοντα τους, να μην συσσωρεύουν πλούτο με την δικαιολογία να θρέψουν την οικογένεια τους ή να προικίσουν τα παιδιά τους. Κυρίως όμως για να μην κληροδοτούν τις Μητροπόλεις στα παιδιά τους.

Ξέρετε παλιά πως μια Μητρόπολης, περνούσε στα χέρια των απογόνων του κάθε έγγαμου Μητροπολίτου; Όσο για την συνήθεια να αποκαλούν ο ένας τον άλλο ‘Άγιο’ οι Ιεράρχες ενώ βρίσκονται εν ζωή, έρχεται από τα πρώτα Χριστιανικά χρόνια, τότε που οι Χριστιανοί δεν αποκαλούσαν αδελφούς τους ομοθρήσκους τους, αλλά ‘Αγίους’.

16) Σεβασμιότατε συχνά η Καθολική και η Ορθόδοξη Εκκλησία, ταλανίζετε από διάφορα σεξουαλικά σκάνδαλα, ομοφυλοφιλίας και παιδεραστίας. Τι κάνει η Εκκλησία για αυτά;

Εάν υπάρχουν αποδείξεις, αναλαμβάνουν τα Εκκλησιαστικά Δικαστήρια, που σύμφωνα με τους κανόνες τους, ανάλογα εκδικάζουν την κάθε υπόθεση. Τότε αν φταίει, αποβάλλεται το σάπιο κομμάτι της Εκκλησίας, αποσχηματίζεται και επιστρέφει στην κοσμική ζωή του.

17) Ποια είναι η γνώμη σας για τις υιοθεσίες και την αναδοχή, στα «παρά φύση» ομόφυλα ζευγάρια;

Θεωρώ ότι με το να προσθέσεις ένα πρόβλημα πάνω σε κάποιο άλλο, δεν το λύνεις. Υπάρχουν τόσα προβλήματα, με τις υιοθεσίες κανονικών ζευγαριών, φανταστείτε τι θα γίνει με τα άλλα. Η Εκκλησία παραδέχεται και αναγνωρίζει την φυσιολογική οικογένεια. Ένας άνδρας, μια γυναίκα και τα παιδιά τους. Μερικοί δεν μπορούν να αλλάξουν τους κανόνες της φύσης. Μπορούν να διαθέτουν το σώμα τους όπως αυτοί θέλουν, όμως δεν έχουν το δικαίωμα να επεμβαίνουν στην συνδιαμόρφωση της κοινωνίας, κάνοντας την προσωπική τους αμαρτωλή επιθυμία νόμο. Άλλωστε η κοινωνία μας δεν είναι έτοιμη να δεχθεί τέτοιες αφύσικες καταστάσεις. Η Εκκλησία ευλογεί, στήριζε και στηρίζει την οικογένεια για πάντα.

18) Μερικοί πιστοί σε εισαγωγικά, φροντίζουν να ξεφορτωθούν διάφορες εικόνες. Τις αφήνουν σε χαρτοκιβώτια ή τις κλείνουν σε ντουλάπια στα Εξωκλήσια. Τι πρέπει να κάνουν με τις εικόνες, που εκπροσωπούν τις μορφές των Αγίων;

Οποίος έχει εικόνες, αντί να τις εγκαταλείπει σε διάφορα Εξωκλήσια ή όπου αλλού νομίζει, να τις παραδώσει στον ιερέα της ενορίας του. Εκείνος σε συνεννόηση με την Ιερά Μητρόπολη, θα φροντίσουν όσες είναι φθαρμένες να καταστραφούν με σεβάσμιο τρόπο, όχι να τις πετάνε σε αποθήκες και στα σκουπίδια. Ας είμαστε φειδωλοί στην αγορά εικόνων, γιατί δεν είναι οι φωτογραφίες μας να τις πετάμε, αλλά ιερά αντικείμενα που αξίζουν τον σεβασμό όλων μας.

19) Γιατί δεν πρέπει οι πιστοί στις Εκκλησίες, να προσκυνάνε τις εικόνες του Τέμπλου;

Η Ελληνική γλώσσα είναι σαφέστατη. Έχει τη λέξη εικονοστάσι δηλ Τέμπλο. Υπάρχει και η άλλη λέξη προσκυνητάρι, που βρίσκεται στην είσοδο του Ιερού Ναού ή στο κέντρο του, ανάλογα με τις εορτές. Είναι απαράβατος ιερός κανόνας, οι πιστοί να προσκυνάνε την εικόνα στο προσκυνητάρι, ενώ οι ιερείς πριν να μπουν για να ξεκινήσουν την Θεία Λειτουργία, προσκυνάνε τις εικόνες στο εικονοστάσι, στο Τέμπλο, παίρνοντας καιρό, δηλ την άδεια εισόδου στον Ιερότερο χώρο της Εκκλησίας.

20) Υπάρχουν οι καθορισμένοι ιεροψάλτες, στα αναλογία των Εκκλησιών. Το φαινόμενο μερικές γυναίκες να ανεβαίνουν στο ψαλτήρι και να γυρίζουν την πλάτη στο Ιερό Τέμπλο, παριστάνοντας τους ψαλμωδούς, ιδίως τις Κυριακές και τις γιορτές, προκαλεί δυσάρεστες εντυπώσεις και έχει δώσει τροφή για δυσμενή σχόλια. Τι θα κάνετε για αυτό;

Καλό είναι να ψέλνει όλο το εκκλησίασμα χαμηλόφωνα και μάλιστα τα λόγια των ψαλτών και όχι των ιερέων, συμμετέχοντας έτσι στην Εκκλησία. Όσο για τις γυναίκες που ανεβαίνουν στα ψαλτήρια, εφόσον υπάρχουν ψαλμωδοί, αυτό θα πρέπει να το φροντίσει ο αρμόδιος εφημέριος ιερέας της Εκκλησίας, μαζί με τους ιεροψάλτες.

Πριν κλείσουμε αυτή την τόσο ωφέλιμη κουβέντα μας Σεβασμιότατε θα θέλαμε να μας πείτε μετά από τόσα που προσφέρετε και κανείς δεν το αμφισβητεί, τι αποκομίσατε εσείς από την θέση του Πνευματικού Ποιμενάρχη;

Είμαι πολύ ευχαριστημένος από την αγάπη του κόσμου, που καθημερινά εισπράττω. Δεν είμαι όμως ευχαριστημένος από τον εαυτό μου, γιατί θεωρώ ότι δεν έχω δώσει αρκετά και προ πάντων δεν δίδαξα αρκετά. Θα χρειασθεί να δώσω ακόμη πολλά διδάγματα στο ευσεβές ποίμνιο, από την διδασκαλία Αγάπης του Χριστού. Η διδαχή στον λαό, είναι θέμα της Εκκλησίας και του Σχολείου και αποτελεί σημαντικό βήμα για τη συνέχιση του πολιτισμού.

Σεβασμιότατε, σας ευχαριστούμε για αυτή την εποικοδομητική συζήτηση, που σκοπό έχει να ενημερώσει το Χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας. Σας ευχόμαστε μακροζωία και κάθε ευλογία στο δύσκολο και ωφέλιμο έργο σας.

Και εγώ σας ευχαριστώ θερμά κ. Αγρέλλη, καθώς και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, που συνεργάζεστε.

Ξανθίππη Αγρέλλη

30 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εγώ προσωπικά δεν καλύφθηκα με το θέμα των ιερέων και των πνευματικών
    Νιώθω ορφανή σε αυτό το νησί, και διερωτώμαι γιατί πρέπει να φεύγουμε σε άλλα νησιά και πόλεις για να εξομολογηθούμε και δεν εκμεταλλεύεστε αυτούς τους άξιους ιερείς που έχετε στο νησί?
    Επίσης άλλο ένα ερώτημα γιατί δεν γίνονται ομιλίες όπως σε γειτονικά νησιά προς όφελος της νεολαίας και των γονιών. Γιατί τέτοια απομόνωση?

  2. Πάτερ πρώτα θα διαλύσουν ότι επέζησε του All Inclussive,με γενίτσαρους Ράμπο

    που θα ‘κυνηγάνε’ ακόμα και την ΕΒΓΑ της γειτονιάς,για να κλείσουν όλα ,και απ το ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ,θα λάβουν και οι Ναοί τα θαφτικά τους!!Τέτοια ανελέητο κυνήγι σε μικρο-επαγγελματίες,με καθημερινές ανακοινώσεις στα συστημικά κανάλια,δεν έγινε ούτε επί Τουρκοκρατίας,ούτε επί Ενετοκρατίας,ούτε επί Ιταλοκρατίας. Έχουν ξεφύγει τα άτομα.Έγδαραν ότι απέμεινε απ την μικρο-οικονομία των Νησιών ,τα οποία θυμούνται μόνο στις επετείους και στις κρίσεις..τώρα στα Δελτία Ειδήσεων ρωτάνε οι ρεπόρτερ τους Ξένους αν πήραν απόδειξη,ενώ την παρασκευή Δέσποτα θα απαλλάξουν από διώξεις τους κατηγορούμενους της Novartis .Πάει ξεπλύθηκε και αυτό το σκάνδαλο. Μετά τις λίστες Λαγκαρντ και Μποργιανς άλλη μια επιτυχία της «αριστεράς». Τελικά αν δεν υπήρχαν αυτοί οι άνθρωποι θα έπρεπε να τους εφεύρουν , ούτε το Roll δεν τα κάνει τόσο λευκά.
    https://www.protothema.gr/politics/article/787627/upothesi-novartis-suriza-anel-tha-psifisoun-ohi-sti-dioxi-stin-psifoforia-tis-paraskeuis/
    Απλά απορείς με τι ψυχή πάνε και γράφουν το ακρίτα που έχει ανοιχτό το μαγαζί του 3 μήνες τον χρόνο!!!!!

      • Μετά λένε μήπως η Αφρικανική Σκόνη ,περιέχει υπό ψεκασμό ...αέριο.

        Να ένα τρανό Δημοκρατικό παράδειγμα. Φασισταριό του πληκτρολογίου!!Βρίζει έτσι όπως έμαθε απ τις ‘Δημοκρατικές καταλήψεις’,που φασιστικότερες δεν υπάρχουν και μούγκα για το θέμα που καταγγέλλει ο από πάνω!!! Μούγκα για τις λίστες,μούγκα για το Νοβάρτις ,που έλεγαν ότι θα τους βάλουν μέσα,Μούγκα για τις συντάξεις,μούγκα για τους μισθούς,γαργάρα για τον ΦΠΑ,σιωπή για το αφορολόγητο,σκασμός για τους πλειστηριασμούς,,μετά που φύγει η ψυχή ,θα φύγει και η ιδεοληψία!!!!

      • Πάψε κ εσύ να λες τους ορθοδόξους Ταλιμπαν ,από που κ έως που μοιάζουν εμείς με τους αιμοβορους βρωμερους,φονιαδες μουσουλμάνους ; Άντε μπράβο ανοητε .Ή ορθόδοξη πίστη ούτε καταπιέζει,ουτε απειλή ούτε σκοτώνει ,κ δεν ζητά ποτε από κανέναν ,να κάνει κάτι με το ζορι .Όποιος θέλει οπίσω μου έλθει είπε ο Χριστος,αντιθετα με την βρωμερη θρησκεια τον μουσουλμάνων ,που εξοργισαν τον θεό με την σοδοματικη αμαρτία που διαπράττουν, κ τους χιλιάδες ανθρώπους που κατέσφαξαν στο όνομα του βρωμερου σαρκολατρες μωαμεθ
        .Συγκρινε λοιπόν τις δύο θρησκείες κ μετά να δούμε αν θα ξαναμπεί για χριστοταλιμπαν.

  3. Αφού ξεγέλασαν τον κόσμο,ότι θα πάρουν πίσω όλα τα χρήματα,που υπήρχαν στις λίστες

    υφάρπαξαν την ψήφο,κάνοντας τους πατριώτες Εισαγγελείς του Λαού,στο τέλος …θα ξαφρίσουν και τα παγκάρια!!!

  4. ΣΤΗΝ ………. ΕΝΑ ΜΠΟΥΛΟΥΚΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΜΑΖΕΥΕΤΑΙ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΨΑΛΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΤΕΜΠΛΟ ΚΑΙ ΑΚΟΥΜΠΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ. ΕΔΩ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΕΣΕΙΣ ΑΝΔΡΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ;;;Η ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΝΑ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΤΟΝ ΨΑΛΤΗ ….ΠΟΤΕ ΘΑ ΜΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΙΑ ΤΑΞΗ;;;

  5. Το πλήρωμα του χρόνου έχει παρέλθει. Είμαστε το μόνο κράτος στην Ευρώπη που ακόμα δεν υπάρχει διαχωρισμός.

  6. Όσο για τις γυναίκες που ανεβαίνουν στα ψαλτήρια, εφόσον υπάρχουν ψαλμωδοί, αυτό θα πρέπει να το φροντίσει ο αρμόδιος εφημέριος ιερέας της Εκκλησίας, μαζί με τους ιεροψάλτες.ειναι τα λογια σας σεβασμιωτατε και σας τιμουν ωστοσο μερικες εξ αυτων των γυναικων ισχυρίζονται ότι ανεβαινουν και μαλιστα προκλητικότατα με τις δικες σας ευλογιες…εγω προσωπικα δεν το πιστευω όμως αυτά λεγονται..με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στο αναλογιο και σκανδαλα στο λαο…μαζεψτε τες γιατι εχουν αδειασει τις εκκλησιες με την συμπεριφορα τους θεωροντας τσιφλικι τους το αναλογιο απομακρύνοντας νεα παιδια που ποθουν να ασχοληθουν με την ψαλτικη,,,με σεβασμο στο προσωπο σας το τονιζω γιατι πολλες φορες παραπληροφορειστε από καλοθελητες που αποβλεπουν σε προσωπικο τους οφελος…

  7. (Α’ Κορ. 14, 34-35): «Ως εν πάσαις ταις εκκλησίαις των αγίων, αι γυναίκες υμών εν ταις εκκλησίαις σιγάτωσαν· ου γαρ επιτέτραπται αυταίς λαλείν. αλλ’ υποτάσσεσθαι, καθώς και ο νόμος λέγει. ει δε τι μαθείν θέλουσιν, εν οίκω τους ιδίους άνδρας επερωτάτωσαν· αισχρόν γαρ εστι γυναιξίν εν εκκλησία λαλείν. η αφ’ υμών ο λόγος του Θεού εξήλθεν, η εις υμάς μόνους κατήντησεν;»

  8. κι άλλους ιερείς μέχρι πότε θα πληρώνουμε τεμπέληδες. Η Μητρόπολη της Κω θεωρείτε από τις ποιό πλούσιες γιατι δεν βάζετε λίγο το χέρι στη τσέπη να φτιάξετε τις εκκλησιές, αυτές φτοιάχτηκαν επί Ιταλίας με λεφτά του φτωχού τότε κοσμάκη και δεν έχετε σήμερα να τις φτοιάξετε

  9. Για μια ακομη φορα ο Σεβασμιωτατος χωρις αισχυνη αποκαλει τους παπικους Εκκλησια, και τα αμφια των ψευδοιερεων αυτων, Ιερα. Αυτο ειναι καταφορος περιφρονηση των αποφασεων οικουμενικων συνοδων, που εν πνευματι αγιω κσαι πονω ψυχης, κατεδικασε την πλανη των παπικων αποκομπτοντας αυτους απο τον κορμο της εκκλησιας του Χριστου. Η μονομερης αρσις των αναθεματων απο τον αιρεσιαρχη Αθηναγορα, αποτελει μη εγκυρον και μη νομιμον θεση που μονον οικουμενικη συνοδος εχει δικαιωμα αναιρεσης. Ειναι καιρος πια Σεβασμιωτατε να παρετε θεση σε ποιο στρατοπεδο ανοικεται. Περιμενουμε………..

    • Και άλλοτε ρωτήθηκε ο δεσπότης ποια θέση έχει στην παν αίρεση του οικουμενισμού, πλην όμως τηρεί σιγην ιχθύος φοβούμενος προφανώς την οργην του οικουμενικού.
      Αυτό όμως δεν τον τιμά διότι πρόκειται για θέμα πίστεως. Δυστυχώς ο κόσμος έχει καταλάβει ότι στον αγώνα αυτό κατά της αίρεσης, ο ποιμενάρχης της ( όπως και τόσοι άλλοι ) δεν είναι επι σκοπον ως ωφειλε.

  10. πολλες από αυτές τις γυναικες εχουν μπερδεψει το μοναστηρι από την ενορια ,την μοναχικη ζωη με την ζωη ενός πιστου χριστιανου στον κοσμο,τα αποθημενα και τα κομπλεξ τους ας τα βγαλουν αλλου γιατι ο απλος κοσμος που παει στην εκκλησια παει να ηρεμησει και όχι να ακουει τις τσιρίδες τους,,,ακομα και οι μοναχες όταν εκκλησιάζονται σε ενοριες δεν ανεβαινουν ποτε στο αναλογιο αυτές τι παριστανουν; με την δικαιολογια ότι βοηθουν στο αναλογιο ελλειψη ψαλτου καλυπτουν μονο την φαρισαικη τους υπερηφανια ,ελλειψη ιερεα μηπως μπουν και στο ιερο να λειτουργησουν;η εκκλησια μας εχει τυπικα και κανονες και πρεπει να τους σεβομαστε ο κάθε ενας εχει την θεση του στην εκκλησια ,,,αρκετα πια

  11. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΓΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΥΛΑΒΩΝ ΠΙΣΤΩΝ.. ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΣΕ ΕΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΠΡΕΠΕΣ ΝΑ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ Η ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΣΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΤΟΝ ΨΑΛΤΗ.. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΤΣΑ ΤΗΝ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟ.. ΔΗΚΛ ΟΣΕΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΨΕΛΝΟΥΜΕ ΙΔΙΩΣ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΑΝΤΑΣΤΗΤΕ ΝΑ ΑΝΕΒΑΙΝΑΜΕ ΣΤΑ ΨΑΛΤΗΡΙΑ.. ΟΠΟΙΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΨΕΛΝΕΙ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΧΩΡΩΔΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Η ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΤΙΣ ΦΩΝΗΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ,. ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ ΟΣΕΣ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΠΑΡΑΠΟΝΕΘΗΚΑΝ ΑΥΤΟ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ Ο Ο ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΜΑΣ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΜΠΑΝΕ ΣΤΟ ΤΕΜΠΛΟ ΟΥΤΕ ΝΑ ΓΥΡΝΑΝΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΙΣΤΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΨΑΛΤΕΣ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΨΑΛΤΕΣ ΠΟΥ ΑΜΟΙΒΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΞΙΟΙ ΣΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ.

    • Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τί σας πειράζει που ψέλνουν και οι γυναίκες. Τί παράνοια είναι αυτή που σας έχει πιάσει.
      Τα σημαντικά προβλήματα είναι άλλα τα της ψυχής μας ………………. για αυτήν τί κάνει ο κάθε Επίσκοπος? Τί κάνει για το ποίμνιο?
      Σοβαρά τώρα σας πειράζουν οι γυναίκες που ψέλνουν? Πόσο τρελό νερό θα πιούμε ακόμα?

    • Κυρια Αγρελλη ευγε και μπραβο σας για τις ερωτήσεις που κανατε,ειναι πραγματικα προβληματισμοι του ποιμνίου,,,παρακολουθώ το ρεπορτάζ σας και σας συγχαιρω για το ηθος σας και την Ορθοδοξη Χριστιανικη σας πιστη.

    • εσυ εισαι μια από τις γυναικες;;;γιατι εχετε δημιουργησει κατά καιρους μεγαλα θεματα…μηπως να μεινετε μονες σας στην εκκλησια;

  12. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΤΥΠΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ

    ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΨΑΛΤΗ ΕΙΧΕ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΔΙΩΞΕ ΑΛΛΑ ΘΑ ΜΑΣ ΞΑΝΑΒΡΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ( ……………………………………………………..)Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

  13. Με όλο τον σεβασμό προς τους ιερείς του ύψιστου, δεν εχουμε δικαίωμα να τους κρίνουμε το ξέρω ,κ τους αγαπώ κ τους σέβομαι ,όμως μία μικρή ομάδα εγγαμον ιερέων κάποια πράγματα δεν τα μεταδίδουν, σωστα συγνώμη για αυτά που θα πω τα λέω μόνο κ μόνο για λέγονται όπως ακριβώς τα γράφουν οι πατέρες της εκκλησίας, κ όχι όπως νομίζει ο καθένας μας.Π παράδειγμα κοινωναμε αφού έχουμε νηστεψει όσο βέβαια μπορούμε καιεξομολογουμαστε .Επίσης δεν επιτρέπεται όταν εχεις παντρευτει πολιτικά γιατί για τον θεό δεν είναι κάποιος παντρεμένος εάν δεν ευλογήσει ή εκκλησία αυτήν την ένωση, να κοινωνική γιατί ή σχέσεις εκτός γάμου λέγετε πορνεία κ δεν επιτρέπεται ή θεία κοινωνία. Δεν βλέπω να υπάρχει ενημέρωση καθόλου .

  14. Κ μια άλλη απορία που έχω ,γιατί όταν γίνονται διάφορες εκδηλώσεις ,από τις Μασονικές οργανώσεις Λαιονς ροταρη ,κ καλούν κάποιο κληρικό σπεύδουν; Έχουμε ή δεν έχουμε μία γραμμή; Αυτά που πρεσβεύουν οι υψηλόβαθμοι στις στοές ειναι ή δεν είναι εφωσφορικά;Γιατί δεχόμαστε τις δωρεές τους; Αφού γνωρίζουμε την προέλευση των χρημάτων ,που είναι βέβαια από δωρεές αλλά μαγαριστηκαν από επιρροή δαιμονική ,οπότε μήπως έχουμε ευθύνη που αφήνουμε τους συμπολίτες μας που έχουν άγνοια τι κρύβεται πίσω από την βιτρίνα κ τις δωρεές που κάνουν βέβαια πάλι δική μας άνθρωποι αλλά φαίνονται αυτοί.Το χειρότερο από όλα αυτά είναι είναι μέσα σε αυτούς, κ εγγόνια ιερέων που τα καημενα για να αναδειχτούν κοινωνικά κ οικονομικά γιατί όλοι αυτοί μεταξύ τους υποστηρίζονται κ επαγγελματικά πουλάνε την ψυχή τους γίνονται μέλη κ υπογράφουν ,κ αυτό είναι καθαρή άρνηση χριστου κ αποδοχη σε αυτά που πρεσβεύουν οι σατανιστές Μασόνοι.

  15. ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ 4.340.000.000 ΘΑ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΥΠΕΥΘΗΝΑ ΠΟΣΑ ΣΤΕΛΝΕΙ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΩ—-

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ