Συζήτηση στη ακριτική «Πνύκα» του Αγαθονησίου Επίσκεψη Δημήτρη Γάκη σε Λέρο, Λειψούς και Αγαθονήσι

0
274

Συζήτηση στη ακριτική «Πνύκα» του Αγαθονησίου

Επίσκεψη του Δημήτρη Γάκη σε Λέρο, Λειψούς και Αγαθονήσι

Ο βουλευτής Δωδεκανήσου Δημήτρης Γάκης, με την ευκαιρία της Εορτής της Παναγιάς του Χάρου, επισκέφθηκε το τριήμερο 22-24 Αυγούστου τους Λειψούς και περιόδευσε στο ακριτικό Αγαθονήσι και τη Λέρο.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης του στα τρία νησιά της βορείου Δωδεκανήσου, ο Δημήτρης Γάκης συζήτησε με τους κατοίκους και τους τοπικούς φορείς των νησιών τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις, μετά την πετυχημένη ολοκλήρωση του Προγράμματος και την έξοδο της χώρας από τα Μνημόνια, θέτοντας στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων των μικρών ακριτικών νησιών και συνδέοντας τες, με συγκροτημένες πολιτικές κοινωνικής συνοχής και αναπτυξιακές προτάσεις και αποφάσεις.

Στους Λειψούς ο βουλευτής συμμετείχε στις πανηγυρικές εκδηλώσεις για τη γιορτή της «Παναγίας του Χάρου» και συναντήθηκε με το Δήμαρχο του νησιού.

Στο Αγαθονήσι, ο Δημήτρης Γάκης μαζί με το Δήμαρχο του νησιού Βαγγέλη Κόττορο επισκέφθηκαν τους χώρους του υπό ολοκλήρωση Αρχαιολογικού Μουσείου και συζήτησαν με τους αλιείς του νησιού τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη καλύτερης προστασίας του υποθαλάσσιου πλούτου και της κατάλληλης διαχείρισης των αλιευμάτων της περιοχής. Οι ψαράδες του Αγαθονησίου αναφέρθηκαν ιδιαίτερα στην προκλητική δραστηριότητα των Τούρκων ψαράδων που με τις ανεμότρατες λυμαίνονται κυριολεκτικά την περιοχή καταστρέφοντας τα αλιευτικά αποθέματα και το ευαίσθητο θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής.

Για τα θέματα αυτά, αλλά και για τα μικρά – μεγάλα προβλήματα των κατοίκων του ακριτικού νησιού, το βράδυ της Παρασκευής με πρωτοβουλία του Δημάρχου Βαγγέλη Κόττορου διεξήχθη συζήτηση στο Μεγάλο Χωριό με τη συμμετοχή του βουλευτή Δωδεκανήσου και του προέδρου του Ποταμιού Σταύρου Θεοδωράκη. Στη μικρή «ακριτική Βουλή», έγινε μια πολύ δημιουργική συζήτηση και πολιτισμένη πολιτικά παράθεση απόψεων των βουλευτών, οι οποίοι απάντησαν σε ερωτήσεις «κοινοβουλευτικού ελέγχου» των ακριτών. Μια πρωτόγνωρη εμπειρία Δημοκρατικής αντιπαράθεσης απόψεων στη βάση, ανοικτή σε όλους τους Πολίτες. Εκεί στην Πνύκα του Αγαθονησίου, οι εκπρόσωποι διαφορετικών πολιτικών χώρων απέδειξαν ότι μπορούν να συνεργαστούν αρμονικά για να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των νησιωτών.

Ο Δημήτρης Γάκης, αφού ευχαρίστησε το Δήμαρχο και τους κατοίκους για τη φιλοξενία, δεσμεύθηκε να βοηθήσει στην ολοκλήρωση του Μουσείου του νησιού, που θα δώσει σημαντική ώθηση στον πολιτισμό και τον τουρισμό στο Αγαθονήσι, στο να προχωρήσει η λειτουργία του λιμενικού φυλακίου και να κινητοποιηθούν οι αρμόδιοι φορείς για την προστασία του αλιευτικού πλούτου της περιοχής.

Στη Λέρο, ο Δημήτρης Γάκης συνομίλησε με τους κατοίκους του νησιού και ενημερώθηκε για τα προβλήματά τους, ιδιαίτερα με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν με την επαναχάραξη του αιγιαλού και της παραλίας.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

-.-

Δημήτρης Γάκης: «Δεν θα θιγούν τα «δυσπρόσιτα» σχολεία στη Δωδεκάνησο»

Ο βουλευτής Δωδεκανήσου Δημήτρης Γάκης, επικοινώνησε με τον υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Γαβρόγλου και τον υφυπουργό Παιδείας Δημήτρη Μπαξεβανάκη σχετικά με τις «μοριοδοτήσεις» των σχολικών μονάδων και τον ορισμό των «δυσπρόσιτων» στη Δωδεκάνησο και συζήτησε, ειδικότερα, τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν – με τον αποχαρακτηρισμό τους ως «δυσπρόσιτα» – σε σχολικές μονάδες της Λέρου. Ο υπουργός και ο υφυπουργός Παιδείας ενημέρωσαν το βουλευτή Δωδεκανήσου για τις αποφάσεις του ΥΠΠΕΘ σχετικά με την προσπάθεια να κανονικοποιηθεί το καθεστώς των δυσπρόσιτων και συμφώνησαν για την ανάγκη εξέτασης από την αρχή του θέματος που προέκυψε στη Δωδεκάνησο, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες χωρικές και εκπαιδευτικές ανάγκες των μικρών νησιών του Αιγαίου.

Μετά την επικοινωνία ο βουλευτής Δωδεκανήσου δήλωσε:

«Η άμεση ανταπόκριση του υπουργού Παιδείας στην παρέμβαση μας, δείχνει τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση την Παιδεία στη νησιωτική χώρα. Στα προβλήματα δεκαετιών στην Εκπαίδευση που σταδιακά και με συνέπεια θεραπεύουμε, είναι σημαντικό να βάλουμε και τους κατάλληλους κανόνες για τα δυσπρόσιτα σχολεία. Το θέμα είναι σημαντικό και είμαι πεπεισμένος ότι με το συντονισμό του ΥΠΠΕΘ με τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς φορείς, την ΤΑ και τις ίδιες τις νησιωτικές κοινωνίες, θα δρομολογηθούν άμεσα οι βέλτιστες λύσεις στη νησιωτική ακριτική Ελλάδα. Σε αυτή – την κοινή μας – προσπάθεια, τόσο για την άρση του αποχαρακτηρισμού ως «δυσπρόσιτα» σε ορισμένα από τα σχολεία στη Δωδεκάνησο, ανάμεσά τους και τα σχολεία της ΠΕ και ΔΕ στη Λέρο, όσο και για την έγκαιρη στελέχωση όλων των σχολικών μονάδων στη Δωδεκάνησο, σύμμαχός μας είναι τα στοιχεία που έχουμε καταθέσει για τη νησιωτική πραγματικότητα – δημογραφική, χωρική και εκπαιδευτική – και τα οποία τεκμηριώνουν το αίτημα των τοπικών φορέων στα μικρά ακριτικά νησιά για την κατάλληλη και αποτελεσματικότερη κατάταξη των σχολείων στη Δωδεκάνησο».

Το ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ