Ελένη Μαυρογάλου: Απαραίτητη η «άυλη» ενίσχυση στον χώρο του τουρισμού

1
575

Απαραίτητη η «άυλη» ενίσχυση στον χώρο του τουρισμού

Αναζητώντας όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης, αλλά και πριν από αυτήν, τρόπους να ενισχύσει η κεντρική διοίκηση τις ΜμΕ στον χώρο του τουρισμού, περιορίστηκε στη χρηματοδότηση αυτών για βελτίωση των υποδομών και της καινοτομίας τους.

Και φυσικά κανένας μας δε μπορεί να αφορίσει την ενέργεια αυτή, δεδομένης της έλλειψης ρευστότητας που επικρατεί στην αγορά, αλλά και της ανάγκης να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα στον πιο νευραλγικό πυλώνα της εθνικής μας οικονομίας.

Είναι, όμως, η βιομηχανία του τουρισμού μόνο κτιριακές και τεχνολογικές υποδομές ή υπάρχει και κάτι άλλο, άυλο μεν, καταλυτικής σημασίας δε για την ενισχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας. Κι αυτό δεν είναι άλλο από την επιμόρφωση των επιχειρηματιών και ειδικά των μικρών επιχειρηματιών που αποτελούν και τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού τουρισμού.

Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα αποτελούν την πλειοψηφία στον κλάδο και οι λεγόμενες «οικογενειακές» δραστηριοποιούνται εδώ και δεκαετίες στην ελληνική φιλοξενία, έχοντας κύριο οδηγό την αγάπη τους για τους επισκέπτες και την ανάδειξη του τόπου τους.

Αναρωτιέστε τι θα γινόταν, λοιπόν, εάν αυτό το ανθρώπινο δυναμικό του τουριστικού επιχειρείν της χώρας μας, αποκτούσε μία στοιχειώδη έγκυρη επιστημονική κατάρτιση πάνω στο αντικείμενο στο οποίο υπάρχει ήδη άπειρη εμπειρία. Η απάντηση μάλλον είναι δεδομένη για όλους μας.

Είναι απλά γεγονός και αναγκαίο πλέον πως η κρατική ενίσχυση των μιικρομεσαίων, κυρίως, επιχειρήσεων, δεν πρέπει να περιορίζεται στην οικονομική υποστήριξη για έργα ανακαίνισης, εισόδου στις νέες τεχνολογίες και επιδότηση του προσωπικού. Θα πρέπει να αποκτήσει κι ένα πιο ουσιαστικό γνωστικό υπόβαθρο που θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο για να εκτιναχθεί η αποδοτικότητα των ελλήνων μικρών επιχειρηματιών και κατ’ επέκταση της ανταγωνιστικότητας, όχι μόνο της εκάστοτε επιχείρησης, αλλά και της εν γένει ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.

Οι τρόποι είναι απλοί και εύκολα εφαρμόσιμοι. Πρωτίστως, οικονομική στήριξη όλων των μικρομεσαίων επιχειρηματιών του κλάδου, ανάλογα με τον τομέα τους, με επιμορφωτικά τακτικά πολυθεματικά σεμινάρια από έμπειρες και καταξιωμένες προσωπικότητες και καθηγητές του τουρισμού. Παράλληλα, οικονομική ενίσχυση για τη συμμετοχή των ελλήνων μικρομεσαίων επιχειρηματιών στα δεκάδες σεμινάρια που διοργανώνται από αξιόπιστες ιδιωτικές εταιρείες και φορείς σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Και ευτυχώς για τη χώρα μας, διαθέτει επαρκέστατο τέτοιο δυναμικό που θα συνδράμει με τη γνώση και κατάρτισή του στην εκπαίδευση των αυτοδίδακτων, ως επί το πλείστον, μικρών επιχειρηματιών του τουρισμού. Και ας μην ξεχνάμε πως πάνω από όλα η γνώση είναι η μεγαλύτερη δύναμη του ανθρώπου για να προοδεύσει και να εξελιχθεί.

Ελένη Δ. Μαυρογάλου

Δικηγόρος LLM.

Αντιπρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Πάτμου

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Στην Πατμο ισως να ισχυουν ολα αυτα. Εδω στην Κω ομως πρωτα πρεπει να εκπολιτισουμε τους αντικοινωνικους μεγαλοξενοδοχους καρχαριες, μετα τα εγωκεντρικα λυστρικα τουριστικα πρακτορεια και υστερα τους ιδιους τους αδιαφορους τουριστες που θελουν τζαμπα φαι, τζαμπα ποτο, και τζαμπα ξαπλωστρα. Ουτε ΚΑΝ τους ενδιαφερει τι γινεται εξω απο το ξενοδοχειο. Καλα οσα λες αλλα η παιδεια οσον αφορα την φιλοξενια καλα κρατει κυρια μου. Να εισαι σιγουρη οτι αν η βασικη προυποθεση ηταν η συμπεριφορα μας τοτε ολοι θα ειμασταν παμπλουτοι.. Ομως δεν… ..ΜΙΖΑ, ΨΕΜΑ, ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΙΑ, ΑΠΑΤΗ. Αυτο ειναι το τουριστικο προιον της χωρας μας!!!

Γράψτε απάντηση στο Κυρ Μενιος Ακύρωση απάντησης