ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ «Αυτοβιογραφίας Αφορμές» & «Χρόνοι Επανεκκίνησης» Η παρουσίαση των βιβλίων του Παναγιώτη Νούτσου στο Χάνι

2
1461

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ

Χαρίκλεια Χριστοφή

Η παρουσίαση των βιβλίων του Καθηγητή Παναγιώτη Νούτσου

«Αυτοβιογραφίας Αφορμές» & «Χρόνοι Επανεκκίνησης»

πραγματοποιήθηκε χτες βράδυ από τον Πνευματικός Όμιλος Κώων «Ο ΦΙΛΗΤΑΣ» σε συνεργασία με το Τμήμα Πολιτισμού του ΔΟΠΑΒΣ και τις εκδόσεις Παπαζήση στον χώρο του Λαογραφικού μουσείου Κω (Χάνι).

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν μεταξύ άλλων: ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θ. Νικηταράς με στελέχη της παράταξής του, η Αντιπρόεδρος του ΔΟΠΑΒΣ Ειρ. Χατζηχριστοφή, εκπρόσωπος του Ταξιάρχου, Πανεπιστημιακοί και αρκετά μέλη και φίλοι του ΠΟΚ Ο ΦΙΛΗΤΑΣ.

Την παρουσίαση των βιβλίων έκανε ο εκπαιδευτικός, τ. Πρόεδρος του ΠΟΚ Ο ΦΙΛΗΤΑΣ, Κώστας Ιωάννου με την βοήθεια του Προέδρου του ΦΙΛΗΤΑ Γιάννη Φραγκούλη (ο οποίος συντόνιζε την εκδήλωση) και του μέλους του ΔΣ Νίλουφερ Τλε.

Η εκδήλωση έκλεισε με τον ίδιο τον συγγραφέα (ΒΙΝΤΕΟ)

Αυτοβιογραφίας αφορμές
Περίληψη

Συνέλεξα, λοιπόν, τέσσερις δεκάδες κείμενα (τέσσερα δημοσιεύονται εδώ για πρώτη φορά) που κυρίως προλογίζουν βιβλία μου (κάποτε αποτελούν μέρη τους) ή συλλογικούς τόμους που επιμελήθηκα, από το 1981 ως το 2016. Αδυνατώ να αποθησαυρίσω διαδοχικά τις φωτογραφίες των οικείων εσωφύλλων, προσπαθώντας να μένω στο «εμείς», μειώνοντας έτσι όσο γίνεται το «προπατορικό αμάρτημα» του ημερολογίου ή της «Ego-histoire».

Σε κάθε περίπτωση η εκάστοτε συγκομιδή όσων έχουν προηγηθεί συνεπάγεται τη μετατροπή της «ποσότητας» σε «ποιότητα» ή μιας σειράς επιμέρους δημοσιεύσεων σε ευανάγνωστα «χαρακτηριστικά» που καθιστούν ευκρινή τη συνοχή τους. Τούτο διακριβώνεται στον «Πρόλογο» ή έστω στην «Εισαγωγή» ως προκαταρκτικός απολογισμός όσων κάθε φορά ακολουθούν ως «βάσανος επαλήθευσης».

Αν για την εκάστοτε «απάντηση» ευθύνεται ο «δάσκαλος», για τις «ερωτήσεις» βαρύνονται οι «μαθήτριες» και οι «μαθητές» του. Για μιαν ακόμη φορά συγκατανεύει ο νεαρός Marx (1842) σ’ αυτήν την ερευνητική πρακτική που εκτυλίσσεται από τους δυνάμει αναγνώστες/τριες: «Η πραγματική κριτική δεν αναλύει τις απαντήσεις, αλλά τις ερωτήσεις». Σε κάθε περίπτωση η προβληματοθεσία δεν υπόσχεται να μας καταστήσει όλους και όλες, κατά τις διεργασίες εναλλαγής ‘ρόλων», «ερευνοδίαιτους», ιδίως όταν μας ενδιαφέρει ό, τι εξακολουθεί να ονομάζεται «αυτοβιογραφία». Όσο για την ημερολογιακή μορφή του κειμένου, απλώς υποβοηθεί την επιμέρους κεφαλαίωση και έτσι διασφαλίζει τη συνολική δομή του παρόντος βιβλίου.

Χρόνοι επανεκκίνησης:

Τί «ερεθίσματα» θα μπορούσα να συλλέξω από τα κείμενά μυ για την περαιτέρω εμβάθυνση της θεματικής του παρόντος βιβλίου, ιδίως τώρα που ο όρος «επανεκκίνηση» («restart») άπλωσε πολύ τα φτερά του;

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Φιλητάς είναι εδώ και πολύ καιρό μια χαμένη υπόθεση ή μήπως μπορεί να σηκώσει λίγο πιο ψηλά τα όνειρα και τις ελπίδες των νέων ανθρώπων. Γιατί ο Φιλητάς γεννήθηκε για αυτό ακριβώς το πράγμα και όχι για να περιορίζεται σε φιλολογικές παρουσιάσεις κλειστού ενδιαφέροντος. Στο συμβούλιο εκλέχτηκαν νέοι άνθρωποι. Αλίμονο αν παραμείνουν στα αραχνιασμένα παλαιά πρότυπα και πρόσωπα. Εκτός και αν ο Φιλητάς είναι μια κοινωνική σαλονάτικη λέσχη αυτοπροβολής. Εκτός και αν ο Φιλητάς δεν είναι φορέας προβληματισμού και αγώνων για τα τεκταινόμενα στην μικρή μνας κοινωνία. Τότε σίγουρα θα συνεχίζει να σαπίζει μέσα σε μια κοινωνία που αγωνιά και ψάχνεται.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ