Ευαγγελία Καμπουράκη: Η άποψή μου για τη ζωντανή μετάδοση μαθημάτων εκτός σχολικής τάξης

13
1400

Ως εκπαιδευτικός του 2ου ΓΕΛ Κω, θέλω να καταθέσω την άποψή μου για τη ζωντανή μετάδοση μαθημάτων εκτός σχολικής τάξης.

Από τη πρώτη στιγμή διαφώνησα κάθετα με την αναμετάδοση μαθημάτων .

Η σχολική τάξη και η ώρα του σχολικού μαθήματος είναι ιερά θέματα. Η παρακολούθηση της σχολικής τάξης, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των μαθημάτων μέσα από οποιαδήποτε μορφής κάμερα είναι απαράδεκτη και ανεπίτρεπτη. Οι κάμερες των λάπτοπ, οι οποίες χρησιμοποιούνται  για  αναμετάδοση  μαθήματων  δεν είναι διαφορετικές από μόνιμα εγκατεστημένες κάμερες. Ακόμα και όταν η κάμερα του λάπτοπ προβάλλει μόνο τον σχολικό πίνακα ή τον εκπαιδευτικό και πάλι παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα. Η ερώτηση, το σχόλιο, η παρατήρηση, η απορία που υποβάλλεται από τον μαθητή διαχέεται αυτομάτως σε πολλούς αποδέκτες εκτός σχολικής τάξης. (…..) Η απαγόρευση, άλλωστε, της καταγραφής και αποθήκευσης των μαθημάτων που αναμεταδίδονται αποδεικνύει τις δυνατότητες που έχει οποιοσδήποτε να κάνει ο,τιδήποτε –κακόβουλο, κακοπροαίρετο, προσβλητικό, απαξιωτικό- σε κάθε αναμετάδοση του μαθήματος. Η αρχή δεδομένων προστασίας προσωπικού χαρακτήρα αναγνωρίζει «ότι η ταυτόχρονη διδασκαλία συνεπάγεται περισσότερους κινδύνους στα δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών εν συγκρίσει με τη διδασκαλία στη τάξη». Κάτι τέτοιο δεν πρέπει να το επιτρέψουμε να συμβεί. Δημιουργούνται επικίνδυνες ατραποί. Το κράτος πειραματίζεται. Με πρόσχημα επιδημίες, πανδημίες ,φυσικές καταστροφές, αντί να  διορίζει εκπαιδευτικούς δίπλα στους μαθητές και των πιο απομακρυσμένων σχολείων θα τοποθετεί οθόνες, θα εξοικονομεί χρήμα, θα απαξιώνει το ρόλο των εκπαιδευτικών, θα διαπαιδαγωγεί τους μαθητές στον διαρκή έλεγχο υπό το μάτι του «Μεγάλου Αδερφού της τηλεκπαίδευσης».  Αυτό το σχολείο δεν το θέλουμε για τα παιδιά μας.

Η σχέση δασκάλου – μαθητή  δεν αρχίζει και τελειώνει με το ΡΗΜΑ, ΤΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ, ΤΟ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ, ΤΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ,ΤΗΝ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΉ ΡΙΖΑ ….

Η σχέση δασκάλου – μαθητή  είναι βαθιά ανθρώπινη, είναι αγώνας συνεχής από την πρώτη μέρα του δασκάλου στο σχολείο ως τη μέρα που κατάκοπος αποχαιρετά οριστικά το σχολείο. Είναι σχέση που χτίζεται καθημερινά πάνω στο σεβασμό , την εκτίμηση, την εμπιστοσύνη, την αγάπη. Είναι η σχέση του δασκάλου με το<< τελευταίο θρανίο>> που ενώ φαίνεται να αδιαφορεί, να δυσκολεύει το μάθημα ,  στην πραγματικότητα αναζητά στηρίγματα , βοήθεια, ενδιαφέρον, αγάπη . Είναι η σχέση  του δασκάλου με το μαθητή  που εξοντωμένος από το άγχος των εξετάσεων  ξεσπά σε κλάματα. Είναι η σχέση  του δασκάλου με το μαθητή που έχει άνεργους γονείς και παλεύει με  χιλιάδες προβλήματα. Είναι η σχέση του δασκάλου με το μαθητή που το σπίτι του παλεύει με την αρρώστια.  Είναι η σχέση  του δασκάλου με το μαθητή- προσφυγόπουλο που παλεύει με τους εφιάλτες του πολέμου . Είναι εκείνη η δύσκολη και ιερή σχέση που θέλει το δάσκαλο και φίλο και γονιό και εμπνευστή ονείρων, δύναμης,  αμφισβήτησης ,κριτικής ,αισιοδοξίας, ανθρωπιάς. Είναι εκείνη η ιερή και συνεχής σχέση που μετά από χρόνια χαρίζει στο δάσκαλο εκείνο το ζεστό ειλικρινή ανθρώπινο χαιρετισμό <<γεια σου, δάσκαλε>>  .

Ποια κάμερα μπορεί να οικοδομήσει μια τέτοια σχέση;

Ευαγγελία Καμπουράκη, φιλόλογος στο 2ο ΓΕΛ Κω

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Για το ότι τα παιδιά τελειώνουν το σχολείο χωρίς να ξέρουν να μιλάνε ελληνικά, τι έχετε να πείτε; Για το αν θα πρέπει να γίνεται αξιολόγηση των δασκάλων και καθηγητών ποια είναι η γνώμη σας, γιατί πρόσφατα παρατηρήσαμε ότι και οι καθηγητές ειναι ανορθόγραφοι(βλέπε πανό»απέσυρε τώρα»). Αυτά ειναι σοβαρά θέματα και αν δεν κάνω λάθος για αυτά δεν έχω δει ΚΑΜΙΑ ανακοίνωση ή έστω έναν προβληματισμό. Προφανώς τις κάμερες τις θεωρείτε σοβαρότερο προβλημα από την σωστή διαπαιδαγώγηση των μαθητών! Καληνύχτα..

    • Γιωργη, ασε τις σαχλες για το πανό, γιατι ειναι εργο αυτων που το τυπωνουν (γραφιστες κτλ) οχι αυτων που το παραγγελνουν….

      Το παραπανω αρθρο ειναι ενα αξιολογο αρθρο απο μια σωστη εκπαιδευτικο.

    • το απέσυρε σε πείραξε. Εδώ ο Μητσοτάκης άλλαξε το όνομα της Νέας Ζηλανδίας σε Νότια Ζηλανδία και μάλιστα σε μαγνητοσκοπημένη συνέντευξη

  2. Καλή η έκθεση ιδεών κυρία μου, αλλά, δέχεστε την αξιολόγηση των καθηγητών για να ξέρουν οι γονείς ποιοι διδάσκουν τα παιδιά τους;;;

    Η ζωντανή μετάδοση άφορα μόνο το μέρος της διδακτικής ώρας που αφιερώνεται στην παράδοση του μαθήματος και όχι στην εξέταση των άλλων μαθητών. «Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να πραγματοποιείται για τα σχολεία που τελούν σε καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργιάς λόγω COVID-19 και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν σε αυτό το καθεστώς, συμφώνα με το πρόγραμμα που καθορίζεται από τον Διευθυντή σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων… Πάντως προσωπικά εγώ θα προτιμούσα την τηλε-εκπαίδευση από μερικούς άσχετους που δεν προσφέρουν γνώση στα παιδιά μας.

  3. Συμφωνώ μαζί σου αγαπητή μου μαθήτρια στα Αγγλικα και σε συγχαιρω που εφτασες ψηλά. Πράγματι οι εκπαιδευτικοί είναι σε λειτουργημα και όχι θέαμα τύπου καταπτυστου /μπιγκ μπραδερ/ big brother.

  4. ΕΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΟΝΤΩΣ ΤΙΜΟΥΝ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΑΛΛΑ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΜΟΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΑΣ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΦΩΣΤΗΡΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΩΣ ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΝΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ Η ΜΙΛΟΥΝ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΝ ΩΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Η ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΙΣΗ ΩΡΑ ΑΦΟΥ ΧΤΥΠΗΣΕ ΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ ΑΥΤΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ Κ ΝΑ ΛΟΓΟΔΟΤΟΥΝ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ

  5. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΖΟΥΝ ΕΙΡΩΝΕΥΟΝΤΑΙ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ Κ ΚΑΝΟΥΝ ΑΠΑΙΣΙΟ ΜΑΘΗΜΑ.ΑΥΤΟΙ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΑΝΕΡΓΟΣ ΑΥΤΟΙ ΠΕΡΝΟΥΝ ΖΩΑΡΑ Κ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΤΟ ΜΙΣΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΑΠΥΡΟΒΛΗΤΟ?ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥΣ?ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ Κ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΛΗΘΙΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΛΛΙΩΣ ΚΑΝΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ Ο ΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ ΑΛΛΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Κ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΘΕΣΗ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΚΟΥΚΟΥΛΩΜΑ ΜΙΑΣ ΑΡΡΩΣΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΗΛΘΕ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

    • Ποιος σου είπε ρε καημένε πως η αξιολόγηση θα κρίνει ποιος κάνει καλό μάθημα? Έτσι όπως σχεδιάστηκε από όλες τις κυβερνήσεις κρίνει ποιος έχει τυπικά προσόντα, όχι ποιος τα χρησιμοποιεί. Εκτός αν εννοείς αξιολόγηση τα σχόλια της Μαρίας απ’ το Facebook!!! Όσο για την ανεργία σου η Τούλα έγραψε πως είναι απλά τεμπέλης όποιος δεν βρίσκει δουλειά.

  6. Συγχαρητήρια κυρία Καμπουράκη, συμφωνώ απόλυτα με τα λεγόμενά σας!!!! Έχετε καρδίσει το σεβασμό των μαθητών σας με την ακεραιότητα, την ποιότητα και την ανθρωπιά σας. Ο γιός μου, μαθητής της θετικής κατεύθυνσης, 29 ετών τώρα, ακόμα σας μνημονεύει, αναφέρεται σ εσάς ως «δασκάλα» (τι τιμητικός τίτλος αλήθεια!!) και λέει οτι τον κάνατε ν αγαπήσει τον Θουκυδίδη και να μελετά ακόμα και τώρα αρχαίους έλληνες συγγραφείς!!!! Πραγματικά μπράβο σας για οτι έχετε επιτύχει στα μυαλά και τις ψυχές των μαθητών σας!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. Πότε ανοίγουν τελικά η Σχολή Χιλλ και το Κολλέγιο Αθηνών; πρέπει να πάνε σχολείο τα παιδιά του συντρόφου του Αλέξη του Τσιπρα

  8. ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ- ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ -ΣΩΣΤΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ- ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ-ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΟΜΗ- ΑΠΕΧΘΕΣΤΑΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ- ΠΟΥ ΒΡΙΖΟΥΝ- Η ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΛΕΚΤΙΚΗ- ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ- ΞΥΛΟ- ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ -ΑΥΤΟΙ ΑΝΟΙΚΟΥΝ -ΣΤΟ ΦΑΥΛΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ -ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΑΝ ΑΞΕΧΑΣΤΟΙ- ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ- ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ-

  9. Τα παραπάνω σχόλια δικαιώνουν όλους τους φόβους των εκπαιδευτικών ότι με τις κάμερες στις τάξεις θα δίνονται οι ίδιοι και οι μαθητές τους βορά στα ανθρωποφάγα θηρία των ΜΚΔ. Κανένα από τα αρνητικά σχόλια δεν απαντά στην ουσία του άρθρου. Όσο για τα περί «μη καταγραφής και αποθήκευσης της μετάδοσης» είναι τουλάχιστον ουτοπικά. Είναι σίγουρο πως θα έχουμε την κατάσταση να είναι αναγκασμένοι οι εκπαιδευτικοί να απαντάνε στα κάθε λογής σχόλια. Κάποιος που νοιάζεται να λειτουργεί σωστά το σχολείο καταλαβαίνει πως αυτό θα είναι καταστροφικό. Όχι μόνο δεν διορθώνει τα πολλά στραβά της εκπαίδευσης αλλά δίνει χαριστική βολή και στα λίγα καλά που υπάρχουν.
    Με τη λογική αυτή σε λίγο θα θεωρηθεί καλή ιδέα να μπουν κάμερες στα χειρουργεία και να κάθονται οι συγγενείς του ασθενούς και ο κάθε περίεργος να σχολιάζει στο διαδίκτυο …

  10. ΜΗ ΛΑΙΚΙΖΕΤΕ .ΜΠΟΡΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΤΟ ΞΥΛΟ(ΕΥΤΥΧΩΣ)ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΚΑΤΑΡΤΙΣΤΩΝ Κ ΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΒΟΛΗΣ ΩΣ ΜΕΣΟ ΣΩΦΡΟΝΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΑΝΤΑ ΕΚΔΙΚΗΣΗ.ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΑΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Κ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΕΡΑ ΒΡΕΧΕΙ.ΕΙΡΩΝΕΥΟΝΤΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ Η ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΩΘΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ Κ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ.ΕΠΕΙΤΑ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΕ 5 Κ ΜΕ 6.ΣΗΜΕΡΑ ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΤΟ ΑΛΛΟ ΑΚΡΟ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ΝΑ ΔΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ Κ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΑΓΓΑΡΕΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.Η Κ ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΝΗ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ

Γράψτε απάντηση στο ΑΓΡΕΛΛΗ ΞΑΝΘΙΠΠΗ Ακύρωση απάντησης