Αίολος Κεντέρης: Σαπίζει στην Ιταλία το άλλοτε καμάρι της ελληνικής ακτοπλοΐας

1
551

Το όνομά του έγινε συνώνυμο της γρήγορης διασύνδεσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου με το λιμάνι του Πειραιά, σε καιρούς ευημερίας τόσο για την ελληνική ναυτιλία όσο και για την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ).

Το «Αίολος Κεντέρης» αποτέλεσε τη ναυαρχίδα της ΝΕΛ.

Να σημειώσουμε ότι Πλοίαρχος του ήταν ο Καλύμνιος καπετάν Θεοχάρης Τσουκαλάς και ύπαρχος ο επίσης Καλύμνιος Νικόλας Καραγεωργίου.Το «Αίολος Κεντέρης» προσέγγιζε το λιμάνι της Καλύμνου και εκτελούσε το δρομολόγιο Κάλυμνος -Πειραιάς σε 4 ώρες.

Από την ώρα που τα οικονομικά προβλήματα χτύπησαν την πόρτα της εταιρεία τα πλοία τύπου «Κεντέρη» με πρώτο το «Αίολος Κεντέρης» ξεκίνησαν να πουλιούνται διαρκώς και να αλλάζουν χέρια και χρήσεις.

Όλα αυτά μέχρι το 2016 όπου η ΝΕΛ ανακοίνωσε ότι το πλοίο «Αίολος Κεντέρης» ναυλώθηκε στο εξωτερικό και αναχωρεί για ναυπηγία της Ιταλίας με σκοπό τις εκτεταμένες εργασίες.

Η μεταφορά του πλοίου από την Ελλάδα στο λιμάνι της πόλης Αουγκούστα της Ιταλίας έγινε με ρυμουλκά σκάφη, καθώς η ακινησία του – επί χρόνια παρέμενε δεμένο στη θέση Αμπελάκια της Σαλαμίνας – δεν του επέτρεπαν το ταξίδι με τη χρήση των μηχανών του.

Η συνέχεια γράφτηκε τον Νοέμβριο του 2016 στο θαλάσσιο νεκροταφείο του λιμένα της Αουγκούστα εκεί όπου παραμένει από τότε μέχρι σήμερα το άλλοτε καμάρι της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου, το πλοίο παραμένει εκεί ημιβυθιζόμενο εξαιτίας της εισροής υδάτων χωρίς κανείς να ενδιαφέρεται για την αξιοποίησή του.

Μάλιστα το τελευταίο διάστημα καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου το πλοίο να μεταφερθεί σε άλλο σημείο υπό τον φόβο της πλήρους βύθισης και της θαλάσσιας ρύπανσης που τυχόν προκληθεί.

Πληροφορίες: Από cyclades24.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Ας θυμηθούμε λίγο τα παράπονα όσων ζούσαν στα παράλια και τα κύματα που σήκωνε ο Κεντέρης όταν περνούσε. Ας θυμηθούμε πόσο συχνά είχε βλάβες στις μηχανές με αποτέλεσμα είτε να καθυστερεί στις αναχωρήσεις είτε να ταξιδεύει με χαμηλή ταχύτητα. Να θυμηθούμε πόσο κόστιζε το ταξίδι λόγω καυσίμων (με αποτέλεσμα και πάλι να μην πηγαίνει στην μέγιστη ταχύτητα). Ίσως να ήταν ένα πλοίο φτιαγμένο για άλλες θάλασσες ή για άλλη εποχή. Ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία αστοχία.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.