Πολιτική Προστασία: Ψηφίστηκε το ν/σ -Τι αλλάζει για ΟΤΑ, προσλήψεις (έγγραφα)

0
313
Óðßôé ðïõ êáßãåôáé áðü ôçí ðõñêáãéÜ ðïõ îÝóðáóå óå ðåõêüöõôç ðåñéï÷Þ óôá ÃåñÜíåéá ¼ñç êáé åðåêôÜèçêå êáé óå êáôïéêçìÝíç ðåñéï÷Þ, óôçí ÊéíÝôá ÁôôéêÞò, ÄåõôÝñá 23 Éïõëßïõ 2018. Óôçí öùôéÜ åðé÷åéñïýí ðõñïóâåóôéêÝò äõíÜìåéò ìå 25 ï÷Þìáôá êáé 60 ðõñïóâÝóôåò, äýï ðåæïðüñá ôìÞìáôá, ôÝóóåñá áåñïóêÜöç êáé äýï åëéêüðôåñá. ÁÐÅ-ÌÐÅ/ÁÐÅ-ÌÐÅ/ÂÁÓÉËÇÓ ØÙÌÁÓ

Από τους βουλευτές της ΝΔ ψηφίστηκε από τη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη «Εθνικό Μηχανισμό Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος». Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε με μικρές αλλαγές σε σχέση με το αρχικό κείμενο και, όπως έχει γράψει η aftodioikisi.gr, μεταξύ άλλων προβλέπει:

– Ενισχύεται η εκπαίδευση και ο εθελοντισμός, με την δημιουργία Εθνικής Σχολής Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, στην οποία εντάσσονται η Πυροσβεστική Ακαδημία, η Ακαδημία Πολιτικής Προστασίας και το Κέντρο Ειδικών Εκπαιδεύσεων.

– Δημιουργείται κάθετη δομή για όλους τους κύκλους διαχείρισης καταστροφών, με έναν Εθνικό Διοικητή, 13 Περιφερειακούς Συντονιστές και 13 Περιφερειακά Επιχειρησιακά Κέντρα, που θα διαθέτουν εξειδικευμένο προσωπικό και προηγμένα συστήματα επικοινωνίας και θα διασφαλίζουν το συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

– Δημιουργείται Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων, (ΕΣΚΕΔΙΚ), που διασφαλίζει τον επιχειρησιακό συντονισμό.

– Διασφαλίζεται η απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων, με την δημιουργία Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ, Επιχειρησιακού Ταμείου Πρόληψης και Αντιμετώπισης Καταστροφών και Κέντρου Μελετών Διαχείρισης Κρίσεων.

-Καθιερώνεται και εξασφαλίζεται διασύνδεση με την επιστημονική κοινότητα, με την ίδρυση μόνιμου Επιστημονικού Συμβουλίου Πολιτικής Προστασίας, την θέσπιση του ΕΚΕΔΑΠ (Ευρωπαϊκό Κέντρο Δασικών Πυρκαγιών), καθώς και την σύσταση Εθνικής Βάσης Δεδομένων Κινδύνου και Απειλών και την χάραξη Εθνικής Πολιτικής Μείωσης Κινδύνου και Καταστροφών.

Σε ό,τι αφορά την πρόληψη δίνονται οι εξής δυνατότητες:

-Δυνατότητα κήρυξης μιας περιοχής σε «ειδική κινητοποίηση» προληπτικά, εν όψει απειλής – και όχι μόνο σε έκτακτη ανάγκη, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, μετά από καταστροφή.

-Δυνατότητα fast track διαδικασιών αδειοδότησης (εντός 90 ημερών) σημαντικών έργων αποκλειστικά πρόληψης, (καθαρισμοί, διάνοιξη δρόμων και αντιπυρικών ζωνών, μικρών αντιπλημμυρικών έργων κλπ.).

-Υποχρεωτική σύνταξη ειδικών σχεδίων διαχείρισης κρίσεων από δήμους και Περιφέρειες, σε συνάρτηση με τα γενικά σχέδια, που ήδη έχει εκπονήσει η Γ.Γ.Π.Π.. Έτσι ανοίγει ο δρόμος στα αναγκαία έργα, εργασίες πρόληψης σε όλη την επικράτεια, χωρίς γραφειοκρατία και αλληλομετάθεση ευθυνών – και σε ασκήσεις ετοιμότητας για κάθε κίνδυνο.

Υποχρεωτικό το Τμήμα Αυτοτελούς Προστασίας στους δήμους

Παράλληλα, σύμφωνα με το άρθρο 21, καθίσταται υποχρεωτική η δημιουργία Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας σε κάθε Δήμο, άμεσα υπαγόμενου στο Δήμαρχο. Εξαίρεση αφήνει ο νομοθέτης μόνο για τους Δήμους κάτω των 10.000 κατοίκων, όπου θα μπορεί να συστήνεται Αυτοτελές Γραφείο Πολιτικής Προστασίας. Με π.δ. που θα εκδοθεί μέσα σε 6 μήνες, θα καθοριστούν οι οργανικές θέσεις, οι ειδικότητες, τα περιγράμματα θέσεων με βάση τον εκάστοτε Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.), η διαδικασία πρόσληψης και τα κριτήρια στελέχωσής τους. Η Έκθεση του ΓΛΚ εντοπίζει ότι με τη ρύθμιση προκαλείται ενδεχόμενη δαπάνη των προϋπολογισμών των Δήμων, από τη σύσταση των Τμημάτων και την ως εκ τούτου κάλυψη των εξόδων λειτουργίας τους, το ύψος της οποίας θα προσδιοριστεί κατά την έκδοση του π.δ.

Έρχονται και προσλήψεις

Επιπλέον, με το ν/σ δίνεται η δυνατότητα:

– Στην Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας να συνάπτει νέες συμβάσεις ή/και να τροποποιεί ισχύουσες συμβάσεις σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 54 του νομοσχεδίου: «Εφόσον συντρέχει κατεπείγουσα ανάγκη, η οποία επιβάλλει την άμεση λήψη και εφαρμογή μέτρων για θέματα εθνικής ασφαλείας, προστασίας της δημόσιας τάξης και ασφάλειας, της υγείας και της ζωής των πολιτών, της περιουσίας τους και της προστασίας του φυσικού πλούτου της χώρας, και μόνο στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο για την αντιμετώπιση της ανάγκης αυτής, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας δύναται να συνάπτει νέες συμβάσεις ή/και να τροποποιεί ισχύουσες συμβάσεις έργων, εργασιών, υπηρεσιών και προμηθειών κατά την απόλυτη κρίση της και προς άμεση αντιμετώπιση της ανάγκης αυτής κατά παρέκκλιση κάθε πρόβλεψης του ν.4412/2016 (Α’ 147), όπως εκάστοτε ισχύει».

-Στους δήμους να προσλάβουν τετραμηνίτες χειριστές μηχανημάτων έργου με διαδικασία αντίστοιχη με αυτή των δασοπυροσβεστών θα έχουν από εδώ και στο εξής οι δήμοι. Πρόκειται για το άρθρο 54, παρ.2: Για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών, στις κατ’ εξαίρεση, στο εδάφιο β΄ της παρ. 1 του άρθρου 206 του ν. 3584/2007 (Α΄ 143), προβλεπόμενες περιπτώσεις πρόσληψης από τους Ο.Τ.Α. προσωπικού με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου διάρκειας που δεν υπερβαίνει τους τέσσερις (4) μήνες σε συνολικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών, περιλαμβάνονται και οι χειριστές μηχανημάτων έργου.). Οι προσλήψεις θα μπορούν να γίνονται οποιαδήποτε περίοδο του έτους ανάλογα με τις ανάγκες και τα σχετικά αιτήματα των δήμων, δηλαδή είτε χειμερινή είτε θερινή.

ΣΧΕΔΙΟ_ΝΟΜΟΥ-Πολιτικής-Προστασίας

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ-ΕΚΘΕΣΗ-στο-σχέδιο-νόμου

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τροπολογία ΜΚΟ: 25 εκατ. στους δήμους -Τι αλλάζει (έγγραφο)

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ