Μ. Κόνσολας: Οι αυτοσχεδιασμοί της κυβέρνησης στην Παιδεία έχουν τεράστιο κόστος

0
389

ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Οι αυτοσχεδιασμοί της κυβέρνησης στην Παιδεία έχουν τεράστιο κόστος»

Τεράστιο έλλειμμα σοβαρότητας, για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται τα ζητήματα της Παιδείας, καταλόγισε στην κυβέρνηση ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, μιλώντας στη Ολομέλεια της Βουλής για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

Ο κ. Κόνσολας επέκρινε τον Πρωθυπουργό χαρακτηρίζοντας «λόγια του αέρα» την εξαγγελία για κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων, λέγοντας:

«Ο Πρωθυπουργός δεν αντιλαμβάνεται ότι δεν μπορεί να παίζει με τις ελπίδες και τις αγωνίες χιλιάδων παιδιών.

Δεν αντιλαμβάνεται ότι δεν βρίσκεται στην εποχή των καταλήψεων της δεκαετίας του ’90, όταν μπορούσε να λέει ό,τι θέλει και να μην υπάρχουν συνέπειες.

Έχετε αντιληφθεί, κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης, ότι υπάρχουν μαθητές που προετοιμάζονται για την είσοδό τους στα πανεπιστήμια, έχοντας ως σταθερά ένα συγκεκριμένο σύστημα εισαγωγής;

Έχετε αντιληφθεί ότι αυτού του είδους οι εξαγγελίες απαιτούν μελέτη, σχέδιο και ομαλή μετάβαση;»

Ο κ. Κόνσολας επέκρινε τις διατάξεις του νομοσχεδίου για την επιλογή των διευθυντικών στελεχών της εκπαίδευσης, επισημαίνοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι ο κομματικός έλεγχος της εκπαίδευσης και η τακτοποίηση των πολιτικών της φίλων.

«Είναι γνωστή η αλλεργία που έχει η κυβέρνηση απέναντι σε τρεις έννοιες: την αξιολόγηση, την αριστεία και την αξιοκρατία.

Για αυτό και φρόντισε και πάλι να τις εξοβελίσει από το νομοσχέδιο.

Η κυβέρνηση ακύρωσε τη διαδικασία της αξιολόγησης, που στηριζόταν στο Προεδρικό Διάταγμα 152/2013, ως κριτήριο για την επιλογή διευθυντικών στελεχών.

Τα επιστημονικά προσόντα, ενώ κάλυπταν ένα ποσοστό πάνω από το 45% των κριτηρίων για τη μοριοδότηση, μειώνονται κατά το ένα τρίτο σχεδόν.

Δεν αξιολογούνται ως ικανές για μοριοδότηση οι περγαμηνές ενός εκπαιδευτικού στο πεδίο της διαρκούς επιμόρφωσης, όταν όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι για ένα εκπαιδευτικό η διαρκής επιμόρφωση.

Κάποιοι εκπαιδευτικοί έχουν κάνει έρευνες, έχουν κάνει δημοσιεύσεις, έχουν συμμετάσχει σε συνέδρια –εθνικά και διεθνή-, έχουν και συγγραφικό έργο. Ίσως το μόνο που δεν έχουν είναι κομματικά εύσημα για αυτό και η κυβέρνηση δεν θεωρεί αυτά τα στοιχεία ικανά για να συμπεριληφθούν στη μοριοδότηση.

Για πρώτη φορά, έχουμε το παράδοξο να μην εμπεριέχεται στα κριτήρια και στη μοριοδότηση η γνώση πληροφορικής και τεχνολογίας επικοινωνιών», τόνισε ο κ. Κόνσολας.

Επιπλέον, ο Βουλευτής στηλίτευσε τις διατάξεις για τη συγκρότηση των Συμβουλίων Επιλογής, επισημαίνοντας ότι θα διορίζονται χωρίς κανένα αντικειμενικό κριτήριο επιλογής, χωρίς καμία ανεξάρτητη και αδιάβλητη διαδικασία, παρά μόνο με μια απόφαση των διορισμένων από την κυβέρνηση Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, οι οποίοι προφανώς θα βάζουν όποιον θέλουν ή όποιον τους πουν.

Αναφερόμενος στη διάταξη για τη δημιουργία Ισλαμικού Τεμένους στην Αθήνα, ο Μάνος Κόνσολας τόνισε:

«Είναι δεδομένος ο σεβασμός όλων μας στην έννοια της θρησκευτικής ελευθερίας. Αυτό αποτελεί θεμέλιο του δυτικού πολιτισμού.

Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στη λειτουργία αυτών των χώρων, υπό την έννοια του ελέγχου έκνομων δραστηριοτήτων αλλά και αλλοίωσης του χαρακτήρα τους από θρησκευτικό χώρο σε χώρο προσηλυτισμού και υπόθαλψης φαινομένων βίας και τρομοκρατίας.

Η ευρωπαϊκή εμπειρία δείχνει ότι κάποιοι από αυτούς τους χώρους σε ευρωπαϊκές πόλεις, μετατράπηκαν σε αυτό ακριβώς που δεν θέλουμε να ζήσουμε.

Ζούμε σε ένα κόσμο στον οποίο υπάρχουν ασύμμετρες απειλές και αντιλήψεις που απειλούν το δυτικό πολιτισμό και τον τρόπο ζωής μας. Αντιλήψεις που δεν δείχνουν ανεκτικότητα στη θρησκευτική ελευθερία.

Για αυτό δεν μπορούμε και δεν πρέπει να αδιαφορούμε για τους κινδύνους».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ