ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ Κοσμοσυρροή στις «Εκκλησιάζουσες» απόψε στο νέο στάδιο Κω (Ξεχώρισε η συμμετοχή της ομάδας ΧΟΡΟΚΩΣ)

11
4290
 
Google has deprecated the Picasa API. Please consider switching over to Google Photos

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ

Χαρίκλεια Χριστοφή

Ξεχώρισε η συμμετοχή της ομάδας ΧΟΡΟΚΩΣ του Πέτρου Μαστόρου, χτες βράδυ στην διασκευασμένη από τον Αλ. Ρήγα Θεατρική παράσταση «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη, που ανέβηκε στον χώρο του νέου σταδίου Κω. Η ομάδα ΧΟΡΟΚΩΣ συμμετείχε στον Πυρρίχιο (με ποντιακές φορεσιές) και στο κρητικό πεντοζάλι (με κρητικές φορεσιές) αποσπώντας θερμά χειροκροτήματα αλλά και πρόταση για εμφάνιση στο μέγαρο μουσικής τον Νοέμβριο.

400 π.Χ. Αθήνα. Ο Αριστοφάνης γράφει ένα από τα σημαντικότερα έργα του. Μία από τις εμβληματικότερες πολιτικές σάτιρες της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Μία κωμωδία που φέρνει στο προσκήνιο τις γυναίκες. Που τολμάει να «εκθέσει» και να εκθειάσει την δημοκρατία, προπαγανδίζοντας κατ’ ουσίαν την ίδια της τη δύναμη ως ταυτόχρονη αδυναμία της και ανάποδα.

Την παράσταση παρακολούθησαν απόψε στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του νέου σταδίου ο Δήμαρχος Κω Γ. Κυρίτσης, ο Πρόεδρος του ΔΟΠΑΒΣ Μ. Ζερβός, η Επικ. του Οράματος Ι. Ρούφα, ο πρ. Δήμαρχος Β. Χατζηγιακουμής, η Αντιπρόεδρος του ΔΟΠΑΒΣ Ε. Χατζηχριστοφή, η Πρόεδρος Αντιμάχειας Μ. Σκουφεζή, ο Πρόεδρος της Μαρίνας Σεβ. Μαραγκός, ο Εντεταλμένος Δημ, σύμβουλος Ν. Κανταρζής, ο Αστυνομικός Διευθυντής Κ. Κοκορόσκος και πολύς κόσμος.

Οι γυναίκες αποφασίζουν να πάρουν τα ηνία της πόλης. Με ηγέτιδα την πολυμήχανη Πραξαγόρα καταφέρνουν το ακατόρθωτο. Χωρίς καμία επανάσταση. Χωρίς κανέναν πόλεμο. Χωρίς κανέναν εκβιασμό… οι γυναίκες ντύνονται άντρες και παρεισφρέουν στην Εκκλησία του δήμου, ψηφίζοντας νόμο ώστε η εξουσία της πόλης να περάσει στα χέρια των γυναικών.

Ο Αριστοφάνης προτείνει την ισότητα, την οικονομική και ερωτική κοινοκτημοσύνη, εξαίρει τη δημοκρατία, προλαβαίνει το φεμινιστικό κίνημα κατά κάτι αιώνες, στήνει ένα σχεδόν αστυνομικό σκηνικό με παρασκηνιακές δράσεις και επιβεβαιώνει ότι το χιούμορ και η κωμωδία είναι άρρηκτα δεμένα με την ευφυΐα, με τον πολιτισμό, με την εξέλιξη, με το ίδιο το DNA των αρχαίων ελληνικών πόλεων. Την ίδια στιγμή στήνει στον τοίχο τους συγχρονούς του Αθηναίους, καυτηριάζοντας ανελέητα τον άσχημό τους εαυτό, που τον θεωρεί υπεύθυνο για τα δεινά της φυλής.

Αυτές τις Εκκλησιάζουσες, τις αρχαίες μα τόσο μοντέρνες, τις πολιτικοποιημένες μα τόσο αθώες, τις ατίθασες, τις ανέμελες, τις δυνατές, τις προφητικές… παρουσιάζει και υπενθυμίζει στο θεατρικό κοινό ο Αλέξανδρος Ρήγας το καλοκαίρι του 2018.

Με απεριόριστο σεβασμό και αγάπη στον Αριστοφάνη, διατηρώντας τον λόγο και το ύφος του αρχαίου κειμένου, μέσα από την αριστουργηματική μετάφραση του Πολύβιου Δημητρακόπουλου, ο Αλέξανδρος Ρήγας εντάσσει την σύγχρονη ματιά στη διαχρονική αυτή κωμωδία, την οποία προσαρμόζει στο εικαστικό και δραματουργικό πλαίσιο του πρωτότυπου έργου.

Οι Εκκλησιάζουσες το καλοκαίρι του 2018, έρχονται κατευθείαν από την Αρχαία Αθήνα του 400π.Χ. με τη μοναδική διαφορά ότι είναι διανθισμένες με μουσικές από όλη την Ελλάδα. Από τα δημοτικά τραγούδια και Βυζαντινούς ύμνους έως διασκευές στον πυρρίχιο, στο πεντοζάλι, σε Κερκυραϊκά τραγούδια, σε νησιωτικούς ρυθμούς και σε βαλκανικά τέμπο.

Οι Εκκλησιάζουσες στήνουν έναν χορό γεμάτο κέφι και όρεξη και δίνουν στη ζωή τον χώρο και το χρώμα που της ανήκει. Η ζωή, η πολιτική, η ισότητα, το γέλιο, η χαρά, η δημοκρατία και το θέατρο… ανήκουν σε όλους. Και οι Εκκλησιάζουσες του Αλέξανδρου Ρήγα αυτό το καλοκαίρι μας θυμίζουν ποιες είναι και ποιοι είμαστε…

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Μετάφραση Πολύβιος Δημητρακόπουλος

Διασκευή / Σκηνοθεσία Αλέξανδρος Ρήγας

Φωτισμοί Θέμης Μερτύρης

Σκηνικά Γιάννης Σπανόπουλος

Κοστούμια Έβελιν Σιούπη

Μουσική Διδασκαλία Λία Βίσσυ

Χορογραφίες Ιβάν Σβιτάιλο

Ενορχήστρωση Τραγουδιών Αποστόλης Στίκας

Κομμώσεις Τρύφωνας Σαμάρας by Bergmann Kord

Κοσμήματα Viki ‘s Workshop by Viki Dasouki

Βοηθός Σκηνοθέτη Αγνή Χιώτη

Βοηθός Σκηνοθέτη Αναστασία Μανιάτη

Φωτογραφίες παράστασης Τζοάννα Βρακά

Βοηθός χορογράφου Παλούκη Αρετή

Τα τραγούδια της παράστασης είναι βασισμένα στην ελληνική δημοτική μουσική παράδοση.

Διανομή

Πραξαγόρα: Αντώνης Λουδάρος

Βλέπυρος Μελέτης Ηλίας

Ευφροσύνη Δημήτρης Σταρόβας

Μελπομένη Σοφία Μουτίδου

Κέφαλος Ησαΐας Ματιάμπα

Χρέμης Χάρης Γρηγορόπουλος

Φιλόδωρος Ιβάν Σβιτάιλο

Πασιφάη Γιάννης Κρητικός

Μοσκόρφω Τάκης Βαμβακίδης

Αγλαΐα Κωνσταντίνος Ζαμπάρας

Νεοκλής Θανάσης Πατριαρχέας

Στον ρόλο του «Έλληνα» ο Γιώργος Κωνσταντίνου

Συμμετέχουν (με αλφαβητική σειρά)

Μάριος Δερβιτσιώτης, Δημήτρης Διακοσάββας, Τιμόθεος Θάνος, Γιώργος Καρατζιώτης, Γιάννης Κουκουράκης, Αστέρης Κρικώνης, Δημήτρης Κρίτας, Γιώργος Μπανταδάκης, Μάρκος Μπούγιας, Στέφανος Οικονόμου, Δημήτρης Παπαδάτος, Βασίλης Παπαδημητρίου, Βασίλης Παπαδόπουλος, Θανάσης Τούμπουλης, Δημήτρης Τσέλιος, Γιώργος Φλωράτος.

11 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Το κοκκινο πουα ξαναεπιστρεφει με φιλοπαναθιναϊκες διαθέσεις!!! πλυμμηρισε και το ψαλιδι πλεον!!!

  2. Δοκίμασα να πάω στο «θέατρο» και δεν εντυπωσιάστηκα καθόλου, ότι περίμενα δηλάδη.

    Δεν υπήρχαν οπτικά εφέ, το σενάριο έμπαζε από παντού, οι ερμηνίες ήταν λες παίζανε πρώτη φορά το έργο, τα κουστούμια ήταν από την λαϊκή, αλλά το χειρότερο ήταν η απογοητευτική εξυπηρέτηση από το προσωπικό του θεάτρου…

    Σινέ Ορφέας και πάλι Σινέ Ορφέας!

  3. Σινεφίλ πρόσεξε μην πάθεις τίποτα από την πολύ κινηματογραφική μόρφωση που έχεις τι σόι σινεφιλ εισαι άλλωστε…μια χαρά ηταν όλα …ο χώρος μετά τον σεισμό ανάλογος …τα παράπονα σου αλλού…οι ηθοποιοί και η απόδοση του έργου πολύ καλή…το λάθος είναι που δεν είχαν καποιον να σου κάνει αέρα…ψωνάρα!!

    • Έχω διαβάσει Πεδρο, έχω λατρέψει τον Πλάτωνα.
      έχω ταξιδέψει νοερά με τη ποίηση της Σαπφούς
      ο Όμηρος με ανατρίχιασε
      κ ο Αριστοφάνης με συνεκλόνισε
      αλλά για πρώτη φορά μπιμπίκιασα

  4. Η ΑΠΟΧΑΥΝΩΣΗ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΙΔΩΝ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ.ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΙΣ »ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΟΥΣΕΣ» …ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΑΡΑΓΕ…;;;

  5. 1.ΕΛΕΟΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΛΕΟΣ!!
    ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΟΛΟΙ ΑΗΔΙΑ?ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ Η ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΑΚΑΤΕΧΕΙ ΟΛΟΥΣ? ΑΝΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΕΝΑ ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΗΣΑΚΙ ΜΑΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ,ΑΝΤΙ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΟ ΠΑΕΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟΝ ΒΟΛΕΥΕΙ,ΑΝΤΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΚΟΥΤΟ-ΣΚΑΤΟΜΥΑΛΟ ΜΑΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΜΠΡΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ,Ο ΣΙΝΕΦΙΛ ΗΘΕΛΕ ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ ΛΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΒΛΕΠΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ,ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΤΟΥ’ΜΠΑΖΕ» ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΤΟ «ΠΙΑΣΕΙ» ΚΑΙ Ο ΚΟΣ ΓΛΑΥΚΟΣ ΑΝΑΛΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΑΝΤΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ,ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ.

  6. 2.ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΤΗΝ ΕΙΔΑΝ,ΑΣ ΞΑΝΑΘΥΜΗΘΟΥΝ ΤΟΝ ΜΟΝΟΛΟΓΟ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΤΟ ΕΡΓΟ>ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΕΤΟΙΟΣ ΛΑΟΣ ΕΙΜΑΣΤΕ.ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΕΞΟΡΙΣΕ ΕΝΑ ΔΙΟΓΕΝΗ,ΠΟΥ ΦΥΛΑΚΙΣΕ ΕΝΑ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ, ΕΝΑ ΠΕΡΙΚΛΗ,ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΚΩΝΙΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΩΚΡΑΤΗ,ΑΚΟΜΑ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ ΜΥΑΛΟ!ΑΝ ΖΟΥΣΕ Ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΘΑ ΤΟΥ ΕΚΟΒΕ ΚΛΙΣΗ ΓΙΑ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΑ ΣΤΕΝΑ ΤΩΝ ΘΕΡΜΟΠΥΛΩΝ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ Ο ΚΟΣ.ΣΤΑΡΟΒΑΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ!ΑΣ ΕΡΧΟΝΤΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ,ΚΑΙ ΑΣ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΚΟΥΡΕΛΙΑ!ΑΣ ΕΡΧΟΝΤΕ ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΕΝΟΣ ΑΝΤΙΠΑΛΟΥ ΜΑΣ!ΑΣ ΕΡΧΟΝΤΕ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΤΕ ΞΥΠΝΗΣΟΥΜΕ ΣΑΝ ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΤΙΣ ΚΕΡΚΟΠΟΡΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΤΡΙΟΥΣ!ΑΣ ΕΡΧΟΝΤΕ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΤΙ ΟΣΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΑΝ ΛΑΟΣ,ΑΛΛΟ ΤΟΣΟ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟΙ.

  7. να χαιρεσαι να βλεπεισ τοσο κοσμο…. αξιολογοι καλλιτεχνες…μπραβο στο χορευτικο, αλλα οχι στον πυρριχιο.

Γράψτε απάντηση στο ΑΓΓΕΛΟΣ Ακύρωση απάντησης