Αλίκη Καγιαλόγλου: Μια μοναδική μουσικο-θεατρική παράσταση «Από τη Μήδεια στη Λυσιστράτη» στο Ρωμαϊκό Ωδείο Κω

10
1441
 
Google has deprecated the Picasa API. Please consider switching over to Google Photos

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

Χαρίκλεια Χριστοφή

Μια μοναδική βραδιά στο Ρωμαϊκό Ωδείο Κω μας χάρισαν απόψε η Ένωση Κώων Αθηνών «Ο Ιπποκράτης» και ο Πνευματικός Όμιλος «Ο Φιλητάς», με την υποστήριξη του ΔΟΠΑΒΣ, με την μοναδική Αλίκη Καγιαλόγλου να ερμηνεύει «Από τη Μήδεια στη Λυσιστράτη».

Όπως τόνισαν οι διοργανωτές η εκδήλωση είχε φιλανθρωπικό χαρακτήρα, καθώς μέρος των εσόδων θα διατεθούν για τα συσσίτια της Μητροπόλεως Κώου και Νισύρου, εις μνήμη των νεκρών στο Μάτι Αττικής την 23η Ιουλίου 2018.

Παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων: ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κώου και Νισύρου κ. Ναθαναήλ, η Πρόεδρος της Ένωσης Κώων Αθηνών Ν. Μανούση καθώς και μέλη του ΔΣ, ο Πρόεδρος του ΦΙΛΗΤΑ Κ. Ιωάννου και μέλη του ΔΣ, η Επικ. του Οράματος Ι. Ρούφα, η Αντιπρόεδρος του ΔΟΠΑΒΣ Ε. Χατζηχριστοφή, η σύζυγος του Δημάρχου Χρ. Μανωλέρη-Κυρίτση, ο Πρόεδρος της Μαρίνας Σεβ. Μαραγκός και αρκετοί φιλόμουσοι Κώοι και απόδημοι.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα Μουσικο-Θεατρική Παράσταση, η οποία βασίζεται σε κείμενα του Αριστοφάνη, του Ευριπίδη και του Σοφοκλή – μέσα από τις μεταφράσεις των Κ. Βάρναλη, Β. Ρωτά, Κ. Μοίρη, Γ. Χειμώνα, Γ. Βαρβέρη κ.ά.,  καθώς και στις περίφημες και πασίγνωστες μουσικές που συνέθεσαν, εμπνευσμένοι από αυτά, ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Μ. Θεοδωράκης, ο Χ. Λεοντής, ο Δ. Σαββόπουλος, ο Γ. Κουρουπής κ.ά.

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά , στο Θέατρο του Φρυνίχου, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΕΛΦΩΝ», στο  ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ της Αθήνας, καθώς και σε άλλα Φεστιβάλ της Ελλάδας.

Η ιδέα, η επιλογή κείμενων και χορικών, η ερμηνεία καθώς και το στήσιμο της παράστασης έχει γίνει από την Αλίκη Καγιαλογλου. Τη διδασκαλία ερμηνείας κείμενων ο Δήμος Αβδελιώδης. Παίζει και τραγουδά ένα εξαιρετικό τρίο μουσικών (Πιάνο, κλασσική κιθάρα και κρουστά). Την παραγωγή έχει αναλάβει η «ΣΥΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΑ ΚΙΝΕΙ»

Η Αλίκη Καγιαλόγλου σημείωνε χαρακτηριστικά τότε γι’ αυτό της το εγχείρημα:

«Η πρόσκληση-πρόκληση να δώσω μια παράσταση με θέμα την Αρχαία Τραγωδία, μου έγινε για πρώτη φορά το 1996, από το Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο, για το Φεστιβάλ της Ρεματιάς Χαλανδρίου. Τότε, βγαίνοντας ημιλιπόθυμη στη σκηνή, είχα βασιστεί κυρίως στον εξαίσιο λυρισμό των χορικών, αλλά και…στο χιούμορ των θεατών, που ευτυχώς είχαν.

Δέκα χρόνια μετά, το 2006, καλεσμένη από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών, την επανέλαβα, διαφοροποιημένη αρκετά, στο Θέατρο Φρυνίχου. Εκεί βασίστηκα κυρίως στα σπουδαία κείμενα και τα επίσης σπουδαία χορικά, έτσι, όπως αυτά κέντρισαν τη φαντασία μου και πυροδότησαν την ανάγκη μου να εκφραστώ.

Σήμερα η νέα αυτή πρόσκληση, γίνεται ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση. Οι καιροί είναι πολύ δύσκολοι, οι αξίες έχουν κλονισθεί και έχει βαθιά πληγωθεί ο ψυχισμός μας. Τώρα περισσότερο από ποτέ, νιώθω την ανάγκη να ζητήσω τη βοήθεια του Ευριπίδη, του Σοφοκλή, του Αριστοφάνη (μέσα από τις μεταφράσεις του Χειμωνά, του Μύρη, του Ρώτα, του Βάρναλη, του Βαρβέρη, του Πρεβελάκη), αλλά και του Χατζιδάκι, του Λεοντή, του Σαββόπουλου, του Θεοδωράκη, του Κουρουπού και του Ξυδάκη, για να μαλακώσω το φόβο που τρώει τα σωθικά μου, να μετατρέψω την απόγνωση σε γνώση, να παρηγορηθώ, να υπάρξω…

Πιστεύω ακόμη ακράδαντα πως: ‘‘Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΑΣ ΒΕΛΤΙΣΤΟΥΣ ΠΟΙΕΙ’’.»

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εάν είχατε ένα έστω φτηνότερο εισιτήριο θα υπήρχε συμμετοχή του κόσμου.

    Καλή η προσφορά στα συσσίτια της μητρόπολης, αλλά γιατί όχι η Μάντρα; Το Μάτι μας προέκυψε από το καμένο σπίτι ;;; ΗΜΑΡΤΟΝ, αλλά στο νοσοκομείο έχουμε πάμπολλες ελλείψεις.

    • ΟΙ ΑΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ??????????????????????????? ΤΟ ΝΗΣΙ ΥΠΟΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΤΡΕΧΟΥΝ ΣΤΑ ΩΔΕΙΑ.ΕΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΤΣΙΠΑ ΠΑΝΩ ΣΑΣ ΘΑ?????????????????????????

    • καλα, αστο φιλε-η…. δε φταιει αυτο…. για τα πανηγυρια ειμαστε… δεν ειδες τι χαμος εγινε στο Σαμπανη και στο βρεττο και σε αλλους παρομοιους με εισοδο 15-20 ευρω και αλλα τοσα για ποτα? Αυριο εχει δυο συναυλιες με ελευθερη εισοδο, να δουμε ποσοι θα πανε.

  2. Είσαι κακοηθης ανάλγητος αμετροεπής συκοφάντης
    Μόνιμος θαμών για αρνητικά σχόλια
    Μου φαίνεται ασύλληπτο ότι εσυ ενώ γράφεις συτά τα σκόπιμα κ υποβολιμιαια με μίσος με φθονο με κακια ,ειρωνία ,κάηκαν οικογένειες, ηλικιωμένοι άνθρωποι, σπίτια, κατοικιδια Αβοήθητοι! Δεν ξέρω τι μπορούσε να γίνει – έναν χρόνο, έναν μήνα ή ακόμη και μισή ώρα – πριν το κακό, για να μην κλαίμε σήμερα. Δεν μπορώ να σκεφτώ καθαρά, με έχει διαλύσει η εικόνα, λένε συνταρακτικές αφηγήσεις και εσυ στο ρόλο σου …

    • Ένας γιατρός για τον μαϊντανό κάθε εκδήλωσης βρε παιδιά. Πάντα οι μεγαλομανείς στην πρώτη γραμμή...

      …. Ένα γιατρό και για το υφάκι… . Πάντως εάν την διοργάνωση της εκδήλωσης την αναλάμβανε το γνωστό μεζεδοπωλείο θα είχε μεγαλύτερη επιτυχία…

    • Πω, πω, πω, πανικός και ανεβασμένη πίεση για ένα τρολάρισμα για το καμένο σπίτι της διαφήμισης, όχι για νεκρούς και ιστορίες.

      Βρήκαν ευκαιρία οι μαϊντανοί πάσας εκδήλωσης και πασαρέλας να βγάλουν τα σωθικά τους. Ήμαρτον Δέσποτα.

    • Την στιγμή που 95 άνθρωποι κάηκαν κάποιοι έβλεπαν το καμένο σπιτάκι.....

      …… ξεχνώντας αυτούς που έχασαν παιδιά και συγγενείς;;;; Οίηση και μεγαλομανία. Άντε τώρα στα τρεχούμενα νερά…….

    • Σε σύγχυση η σαλεμένη αγλούπππα, γράφει μόνο τις μισές λέξεις με τόνο και το ειρωνία γράφεται με ει.

      Πάντως μόνο εσύ έβλεπες καμένες περιουσίες και όχι νεκρούς….. Για ψάξε το, ζήτα την βοήθεια κάποιου ιδικού.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ