Ν. Μυλωνάς: «Πολιτικό λάθος η παραχώρηση του αεροδρομίου Κω στην fraport-stendel | Λαϊκή παρέμβαση από τις τοπικές κοινωνίες»

7
614

Λίγες λέξεις για την συγκρότηση της: ’Κοινής Πρωτοβουλίας Ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των Αεροδρομίων’’ στην Αθήνα σήμερα.

—Ενός κακού λένε μύρια έπονται και οι ανησυχητικές ειδήσεις μας έρχονται από παντού.

Μέσα στις συνθήκες ομολογημένης αδυναμίας του κρατικού μας σχηματισμού να αποτρέψει αλλότριες διεκδικήσεις, το ερώτημα είναι: μπορεί πράγματι ένα κράτος να δώσει την αίσθηση του ‘’κοινού’’ του ‘’εθνικού και κοινωνικού’’ και της ‘’σιγουριάς’’ στους πολίτες του, όταν έχει στερηθεί όλων των βασικών συλλογικών πόρων και των παραγωγικών υποδομών που πάνω τους στηρίζονται οι κοινωνικές παροχές και η εθνική ασφάλεια; Κάθε φορά στην ιστορία των κοινωνιών, την περίοδο της ήττας και της παράδοσης οικοδομείται το μέτωπο αντίστασης και επαναδιεκδίκησης.

–Έχουμε ασχοληθεί με το θεμα της παραχώρηση του κρατικού μας αερολιμένα και τα κείμενα μας κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Το θεμα μπορεί να θεωρηθεί λήξαν. Όμως σαν κοινωνία μπορούμε να επανεκτιμήσουμε τις καταστάσεις και να διεκδικήσουμε!

Από τα κείμενα για το αεροδρόμιο Κω που φιλοξενήθηκαν στον τοπικό τύπο, μέσω διαδικτύου διαβάζονται ευρύτερα, μας ζητήθηκε να παρουμε μέρος στην σημερινή πανελλαδική συγκέντρωση της πρωτοβουλίας στην Αθήνα με τίτλο: ’Κοινή Πρωτοβουλία Ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των Αεροδρομίων’’. Η συμπαράταξη μας με την κίνηση εκφράστηκε με κείμενο που ακολουθεί αφου η παρουσία μας ήταν αδύνατη.

ΘΕΜΑ: η παραχώρηση του αεροδρομίου Κω στην fraportstendel είναι πολιτικό λάθος που πρέπει να διορθωθεί με λαϊκή παρέμβαση κυρίως από τις τοπικές κοινωνίες

Α. Η παραχώρηση του κρατικού αερολιμένα Κω έγινε χωρίς αντιστάσεις από την τοπική κοινωνία.

Για πολλά χρόνια υπήρχε μια κακοδιαχείριση χωρίς να προστεθεί ‘’πέτρα στην πέτρα’’. Το αποτέλεσμα ήταν να θεωρείται η παραχώρηση του έργο αναγκαίο και σωτήριο για να ξεφύγουμε από την μίζερη κατάσταση. Η ΥΠΑ από το 1999 έχει συντάξει μελέτες και σχέδια σε συνεργασία με το ΕΜΠ για επεκτάσεις και ανανεώσεις στο αεροδρόμιο Κω, που μάλιστα ήταν ενταγμένο και στο Β! ΚΠΣ. Η απραξία 20 χρόνων έγινε με ευθύνη όλης της πολιτικής τοπικής ελίτ της περιόδου 2000-2010.

Β. Το σχέδιο παραχώρησης στην fraportstendel προβλέπει για το Αεροδρόμιο Κω: ‘’επέκταση κτηριακών εγκαταστάσεων, αρχικά, κατά 18.000 τ.μ. και θα ακολουθήσουν άλλες δύο, παράλληλος διάδρομος τροχοδρόμησης, διαπλάτυνση διαδρόμου κατά 75 μέτρα’’. Από την ανάληψη της διαχείρισης Απρίλιος 2017 μέχρι σήμερα έχουν γίνει ασήμαντα πράγματα. Τον Δεκέμβριο 2017 έγινε μια επιφανειακή παρουσίαση των σχεδιαζόμενων έργων, χωρίς συγκεκριμένα τοπικά σχέδια, με ένα αόριστο χρονοδιάγραμμα 2020 -2026, χωρίς οικονομικά, τεχνικά και περιβαλλοντικά στοιχεία. Από τις ομιλίες γερμανών συμβούλων της FRAPORT βγήκε το συμπέρασμα ότι: ‘’όλα θα γίνουν σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης και ότι σε όλα θα τηρηθούν οι νόμοι του Ελληνικού κράτους’’! Μόνο που η σύμβαση είναι ‘’Λεόντειος’’ και δεν υπάρχουν κρατικοί και τοπικοί μηχανισμοί ελέγχου! Στο ερώτημα π.χ. αν θα πληρώνουν τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού στον Δήμο η απάντηση ήταν: φυσικά θα πληρώνουμε, άλλα περιμένουμε προσφορά του Δήμου! Ξεκινά 4-3-2018 η ασφαλτόστρωσης του αεροδιαδρόμου αλλά στο πλάτος που έχει σήμερα ξεχνώντας την διαπλάτυνση των 75μ!

Γ. Το κύριο ερώτημα που σκοπίμως δεν έχουμε απάντηση, αφορά την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού που θα γίνει και ποιος θα επωφεληθεί περισσότερο: η τοπική κοινωνία ή η εταιρεία; Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν και οι δρόμοι ξεχωρίζουν! Οι εκσυγχρονισμοί μπορούν να είναι υψηλού επίπεδου με ενσωματωμένες τις νέες τεχνολογίες και συνεπώς υψηλής ποιότητας και υψηλού κόστους, άλλα μπορεί να είναι και τυπικοί εμπορικοί εκσυγχρονισμοί χαμηλού κόστους!

Δ. Η FRAPORT είπαν θα κινηθεί στα πλαίσια της αγοράς και δεσμευτικό είναι το ποσό των 33 εκ. που θα πάνε σε έργα του αεροδρομίου της Κω. Τι θα κάνουν με 33 εκ; Θα κατασκευαστούν: νέα κτήρια 16.000μ2 , επισκευαστή υπαρχόντων 8.000μ2, ανακατασκευή τάπητα αεροδιαδρόμου 130.000μ2 και ανακατασκευή χώρων παρκινγκ επιφάνειας 40.000μ2. Με ένα συντηρητικό μέσο κόστος 50 ευρω/μ2 στα έργα αεροδιαδρόμου και παρκινγκ χρειάζονται 10 εκ. Μένουν 23 εκ για κτήρια και μηχανολογικούς εξοπλισμούς πράγμα που σημαίνει 1000 ευρώ/μ2. Με αυτά μόνο φτηνές λύσεις μπορούν να επιλεγούν και άρα μια προσωρινή και φθηνή λύση ετοιμάζουν! Η εταιρεία δηλώνει ότι η επέκταση των κτηριακών εγκαταστάσεων στοχεύει στην δημιουργία εσωτερικών καταστημάτων για την φιλοξενία υποκαταστημάτων ευρωπαϊκών αλυσίδων με ακριβά ενοίκια και τέλη παρκινγκ που εξυπηρετούν το εμπορικό στόχο της FRAPORT. Ο δηλωμένος στόχος της είναι το 40% των κερδών της να προέρχεται από την εμπορευματοποίηση μη κύριων υπηρεσιών της και το 60% από το αεροπλοΐκό έργο! Η τοπική αγορά θα νιώσει την πίεση ακόμη ενός κολοσσού, μιας νέας οικονομικής ‘’Λερναίας Ύδρας’’!

Δήμος, Κόμματα, Βουλευτές σιωπούν.

Ε. Πρέπει να ξεφύγουμε από την τριτοκοσμική αντίληψη της μεγάλης γερμανικής εταιρείας που θα έρθει στην Κω και θα κάνει ότι κάνει στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης!!! Ξέρουμε ότι έχουμε χρεοκοπήσει και καταστραφεί σαν Χώρα. Με πολύ θλίψη ακούγαμε τους γερμανούς υψηλόμισθους μάνατζερ της FRAPORT να μας παρουσιάζουν με επαγγελματική ψυχρότητα την αναβάθμιση του αεροδρομίου Κω, γνωρίζοντας ότι τα παιδιά μας με εξ ίσου υψηλές γνώσεις αναζητούν ανάλογη εργασία στην διεθνή αγορά σε υποδεέστερες θέσεις! Το τι χάνουμε θα το καταλάβουμε σε βάθος χρόνου. Μας χρειάζεται να έχουμε μάτια ανοικτά: κανένας δεν έρχεται ως σωτήρας και εκσυγχρονιστής. Έρχεται για να κάνει deals και να κερδίσει σε μια χώρα και σε ένα τόπο ευκαιριών. Εμείς πρέπει να προστατέψουμε τα του οίκου μας.

Ζ. Η παραχώρηση του αεροδρομίου Κω στην fraportstendel είναι πολιτικό λάθος που πρέπει να διορθωθεί με λαϊκή παρέμβαση από τις τοπικές κοινωνίες. Συμμετέχουμε στην κίνηση της ‘’Κοινής Πρωτοβουλίας Ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των Αεροδρομίων’’ και καλούμε την τοπική κοινωνία να την στηρίξει.

Ν Μυλωνάς (δημοτικός σύμβουλος)

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. κυριε νικο το πουλακι πεταξε τωρα ειναι αργα για δακρια.. να τα πειτε στους συντροφους σας επαναστατες αριστερους που πριν γινουν κυβερνηση εκαναν δηθεν επανασταση και ελεγαν οτι δεν θα παραχωρησουν τιποτα και παρεδωσαν τα παντα για 99 χρονια .

  2. γερμανοτσολιαδες της μερκελ καταντησατε.γινατε χειροτεροι και απο τα ES-ES ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ.

  3. Η παραχώρηση του αεροδρομίου,μαζί με την παραχώρηση τεράστιων εκτάσεων των all incluss

    Θα φέρουν τους Κωους πίσω στην Τουρκοκρατία.κ.Μυλωνα πείτε κάτι για τον εξευτελισμό που υπόκεινται οι συμπολίτες σας αυτές τις μέρες περιμένοντας σε ουρές στα γραφεία των αφεντάδων στα All Incluss.απολυουν όλους τους παλιούς κρατώντας μόνο μερικούς ρουφιάνους…η Οθωμανική σκλαβιά σε όλο της το μεγαλείο.αυτό ήταν το αριστερό όραμα; δημοσιεύστε κ τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας που απέκτησε με ξένα κόλλυβα την περιουσία της Κω.αριστερή πόρνη.

  4. Όπως δωρεά κ τα Ίμια και τα all inclussives,και οι παραλίες στο υπερταμειο και τα λιμάνια,δηλαδή όσα δεν κατάφεραν με τον πόλεμο τα SS και ο άξονας,τα χαρησαν ο ΣΥΡΙΖΑ κ οι ψεύτικοι πολιτικοί.οδηγησαν έναν λαό στην ανέχεια.

  5. Νίκο διοίκησες από την υψηλότερη θέση του Δημοτικού Συμβουλίου με την ομάδα του απερχόμενου. Αφτό δεν ξεπλένεται με τίποτα. Ότι και να λες τώρα τα έχεις πουλήσει προ πολλού για μια καρέκλα. Λυπάμαι.

  6. και οποιος αλλος θέλει να εκμεταλευτει προεκλογικα την ιδιωτικοποιηση των Αερολιμένων: Οπως ολοι σας ξερετε, η υποθεση ιδιωτικοποιηση ξεκινησε πριν περιπου 9 χρονια. Ερχεσε λοιπον Νικο και οχι μόνο εσύ,να αντιταχθεις σε αυτο τα τελευταία 2 χρόνια , οταν ηδη ειχαν ολοκληρωθει οι διαδικασίες και ειχε ηδη επιλεγει και ο αναδοχος!!! ΑΡΓΗΣΑΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΠΟΛΥ!!!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ