«Κόπηκε» παραπλανητική διαφήμιση μεγάλου tour operator

0
380

Η ASA «έκοψε» διαφήμιση του Thomas Cook ως παραπλανητική

Έντονη κριτική ασκήθηκε στον Thomas Cook για παραπλανητική διαφήμιση, με την Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) να προχωράει σε απαγόρευσή της.

Πρόκειται για διαφήμιση ενός πακέτου διακοπών all-inclusive στην Κούβα, που «κόπηκε» από την ASA, ύστερα από καταγγελία καταναλωτή, ο οποίος παρακολουθούσε την τιμή του πακέτου για αρκετούς μήνες.

Η ASA υποστήριξε την καταγγελία και έκρινε ότι η έκπτωση που διαφήμιζε η εταιρία ήταν παραπλανητική. Μάλιστα δήλωσε στον Thomas Cook ότι «έπρεπε να αποδείξει πως το ποσό που εξοικονομούνταν με την έκπτωση ήταν πραγματικό, προβάλλοντας πακέτα διακοπών που είχαν πωληθεί με την πρότερη τιμή».

Ο Thomas Cook δήλωσε στην ASA ότι ήταν πρόθυμος να εξετάσει τις αλλαγές που θα μπορούσε να κάνει «έτσι ώστε η κοστολόγηση των πακέτων διακοπών να είναι σαφέστερη στους καταναλωτές».

Ο καταγγέλλων αμφισβήτησε κατά πόσον η αρχική τιμή των £2.736 για το πακέτο διακοπών 14 διανυκτερεύσεων, με αναχώρηση στις 13 Μαΐου του τρέχοντος έτους, ήταν παραπλανητική και μπορούσε να τεκμηριωθεί ύστερα από έκπτωση £350 ή 13% σε £2.386, όπως διαφημίστηκε στην ιστοσελίδα της εταιρίας τον περασμένο Νοέμβριο.

Η Thomas Cook Retail δήλωσε ότι η έκπτωση μέσω διαδικτύου έγινε σε σχέση με την τιμή που είχε το πακέτο διακοπών όταν ξεκίνησε να πωλείται 18 μήνες πριν από την αναχώρηση. Το αρχικό κόστος υπολογίστηκε από τα διάφορα στοιχεία που συνθέτουν το πακέτο, συν το επιχειρηματικό κόστος και το αναμενόμενο κέρδος από την πώλησή του.

Ο ταξιδιωτικός οργανισμός δήλωσε στη συνέχεια πως ορισμένες παράμετροι επηρέασαν την τιμή πώλησης του πακέτου, όπως οι προωθητικές προσφορές από τους προμηθευτές, οι διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών και η ζήτηση των πελατών.

Η αρχική τιμή των £1,375 ανά άτομο ορίστηκε ύστερα από σειρά συνδυασμών για αναχωρήσεις μεταξύ 13 Δεκεμβρίου 2016 και 11 Ιανουαρίου 2017. Όμως, δεν πραγματοποιήθηκαν κρατήσεις με την αρχική τιμή του πακέτου, γεγονός που δεν ήταν ασυνήθιστο, όπως υποστήριξε ο Thomas Cook, δεδομένου ότι η ημερομηνία αναχώρησης ήταν 17 μήνες αργότερα και υπήρχαν πολλές μεταβλητές, όπως οι ημερομηνίες αναχώρησης, οι τύποι δωματίων και η διάρκεια διαμονής, που άλλαζαν τα δεδομένα.

Ο Thomas Cook θεωρεί πως η απουσία κρατήσεων στην αρχική τιμή δεν πρέπει να παρερμηνευτεί ότι η τιμή δεν ήταν πραγματική τιμή λιανικής.

Από την πλευρά της η ASA επεσήμανε πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη στη διαφήμιση ότι η έκπτωση έγινε έναντι της αρχικής τιμής.

«Ωστόσο, ακόμη και αν υπήρχε κάποια ένδειξη, θεωρούμε ότι είναι απίθανο να έχει σημασία για τους καταναλωτές, εκτός και αν ήταν πραγματική τιμή που είχε πραγματικά χρεωθεί, και ο Thomas Cook είπε ήδη ότι δεν έγιναν κρατήσεις στην αρχική τιμή», δήλωσαν οι υπεύθυνοι της ASA σε απόφαση που δημοσιεύθηκε.

Η διαφήμιση παραβίασε τους κανόνες διαφήμισης, που καλύπτουν την παραπλανητική διαφήμιση, την τεκμηρίωση και την τιμολόγηση «επειδή θεωρήθηκε ότι οι καταναλωτές θα καταλάβαιναν πως η έκπτωση βασίζεται σε μια πραγματική τιμή, που πραγματικά χρεώθηκε, ωστόσο ο Thomas Cook είπε ότι δεν συμβαίνει αυτό.

Η ASA έκρινε ότι η διαφήμιση δεν πρέπει να εμφανιστεί ξανά με τη μορφή που προκάλεσε την καταγγελία. Θεώρησε ότι οι καταναλωτές γνώριζαν γενικά ότι η τιμολόγηση των πακέτων διακοπών ήταν ρευστή και ότι θα μπορούσε να υπάρξει κάποια διακύμανση για το συγκεκριμένο είδος προϊόντος, αλλά και ότι οι καταναλωτές θα καταλάβαιναν ότι η έκπτωση γίνεται έναντι της προ-υπάρχουσας τιμής. Εκτίμησε, επίσης, ότι η φράση “Εξοικονομήστε σήμερα” εννοούσε ότι η χαμηλότερη τιμή θα ίσχυε για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

«Σε συνδυασμό με την υψηλότερη αρχική τιμή, θεωρήσαμε ότι οι καταναλωτές θα περίμεναν πως αν άλλαζε η τιμή την επόμενη ημέρα, θα ήταν πιθανότερο να αυξηθεί παρά να μειωθεί, πράγμα που άσκησε πίεση ώστε να αποφασίσουν πιο γρήγορα», υποστηρίζει η ASA

Εκπρόσωπος του Thomas Cook δήλωσε: «Προσπαθούμε πάντα να είμαστε όσο το δυνατόν σαφέστεροι απέναντι στους πελάτες μας για τις τιμές των διακοπών που προσφέρουμε. Επομένως αναθεωρούμε τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονται οι προσφορές και οι εκπτώσεις, που είναι διαθέσιμες, αν κάνετε την κράτησή σας μέσω της εταιρίας μας».

Διαβάστε περισσότερα: money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ