Nτ. Σβύνου: Στον τουρισμό δεν πρέπει να στοχεύουμε στην ποσότητα αλλά στην ποιότητα

1
279
Η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω και αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Ντίνα Σβύνου σε συνέντευξή της στη «δημοκρατική» μιλά για την επικείμενη τουριστική σεζόν και προβλέπει ότι οι αφίξεις θα κυμανθούν στα περσινά επίπεδα λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού.
Τονίζει ότι το ζητούμενο δεν θα πρέπει να είναι η ποσότητα, αλλά η ποιότητα προκειμένου ο τουρισμός να σταθεί σε νέες, πιο στέρεες βάσεις.
• Κυρία Σβύνου, ποια είναι η εικόνα που έχει σχηματιστεί μέχρι τώρα για την επικείμενη τουριστική σεζόν; Υπάρχουν από τη μία οι αισιόδοξοι και από την άλλοι οι σκεπτικιστές. Τι ισχύει τελικά;
Μετά τις πρώτες εκθέσεις τουρισμού, σχηματίστηκε μία κάποια αισιοδοξία για την επόμενη σεζόν. Βέβαια πάντα λέγαμε ότι τα πράγματα θα αρχίσουν να ξεδιαλύνουν από τον Ιανουάριο και έπειτα. Ακόμη όμως δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει απόλυτα ξεκάθαρη εικόνα. Οι ανταγωνιστές μας έχουν επιστρέψει στις αγορές-και ιδιαίτερα η Τουρκία-με πολύ χαμηλότερες τιμές από αυτές που μπορούμε να προσφέρουμε εμείς.
Σε επίπεδο νομού, φαίνεται ότι θα έχουμε τα ίδια αποτελέσματα με πέρυσι, τον ίδιο αριθμό αφίξεων με ένα πολύ μικρό περιθώριο αύξησης. Σε ό,τι αφορά στο νησί της Κω, διακρίνεται μία πτώση της τάξης του 3% αυτή τη στιγμή. Υπάρχουν όμως ακόμη περιθώρια βελτίωσης. Θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη ότι η αύξηση των αφίξεων που είχαμε στην Κω το 2018 σε σύγκριση με το 2017 ήταν τόσο μεγάλη που θα ήταν δύσκολο να υπερβούμε κατά πολύ τα δεδομένα αυτά.
• Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, το Νότιο Αιγαίο αναδείχθηκε το 2018 πρώτο με διαφορά όσον αφορά στα τουριστικά έσοδα και στις διανυκτερεύσεις. Αυτή η μεγάλη πρωτιά δεν δίνει ένα κάποιο προβάδισμα ούτως ή άλλως;
Προφανώς και αυξήθηκαν οι τουριστικές εισπράξεις. Πρόκειται για μία αδιαμφισβήτητη πρωτιά του Νοτίου Αιγαίου. Αυτή οφείλεται στις συγκροτημένες προσπάθειες που έγιναν για την ανάδειξη του τουριστικού μας προϊόντος από φορείς όπως η ΠΝΑΙ και από τους επιχειρηματίες μεμονωμένα.
Τη στιγμή που μιλάμε για την πρωτιά σε έσοδα και διανυκτερεύσεις, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με τουρισμό δύο ταχυτήτων. Θεωρώ ότι δεν έχει γίνει ομοιόμορφα ο διαμοιρασμός όλης αυτής της αύξησης των εσόδων, με αποτέλεσμα να υπάρχει ακόμη οικονομική αστάθεια στην αγορά. Και θα πρέπει να λαμβάνουμε πάντα υπόψη τον παράγοντα της εποχικότητας που καθιστά μη βιώσιμες, κυρίως τις μικρές επιχειρήσεις.
Κατά τη γνώμη σας, ποιες ενέργειες θα πρέπει να γίνουν για την θεμελίωση του τουρισμού σε πιο στέρεες βάσεις;
Θα πρέπει να μη στοχεύουμε στην ποσότητα, αλλά στην ποιότητα. Για να το πετύχουμε αυτό, χρειάζεται αρκετός χρόνος προφανώς. Είμαι όμως βέβαιη ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Το Νότιο Αιγαίο έχει αναδειχθεί σε ένα εκ των δημοφιλέστερων τουριστικών προορισμών διεθνώς. Αυτό που μένει να γίνει, είναι να πάρουμε ένα, ένα τους προορισμούς, να εστιάσουμε στα ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματά τους και να δώσουμε έμφαση στην προβολή αυτών. Ο κάθε τόπος θα πρέπει να προωθεί-παράλληλα με τις δράσεις της Περιφέρειας-τα δικά του πλεονεκτήματα.
Δεν θα πρέπει λ.χ. να μας ενδιαφέρει να διατηρήσουμε τις 1,2 εκατ. τουριστικές αφίξεις στην Κω, όσο να θέλουμε να προσελκύσουμε τον επισκέπτη που μπορεί να ενισχύσει την τουριστική δαπάνη. Προκειμένου να πετύχουμε το στόχο, θα πρέπει να επενδύσουμε στις υποδομές. Αν τώρα κάποιος ερχόταν να μου πει ότι φέτος θα δεχόμασταν 10% περισσότερους επισκέπτες, δεν θα το ήθελα, αφού το νησί δεν θα μπορούσε να αντέξει αυτό τον αριθμό. Αυτό δεν ισχύει μόνο στην περίπτωση της Κω. Είναι ένα γενικότερο πρόβλημα που αφορά τους περισσότερους προορισμούς. Θα πρέπει πρώτα να μπορούμε να υποστηρίξουμε το προϊόν και να επεκταθούμε μετά.
• Σε ποιο βαθμό πλήττει η υπέρμετρη φορολόγηση το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στον τουρισμό;
Μου δίνετε την αφορμή να συνδυάσω την αύξηση των τουριστικών εισπράξεων με την υπερφορολόγηση. Οι επιχειρήσεις καλούνται να καταβάλουν το μεγαλύτερο ποσοστό του τζίρου τους σε φόρους. Αν υπολογίσει κανείς και τους έμμεσους φόρους, το 75% του ετήσιου κύκλου εργασιών μίας επιχείρησης-ανάλογα πάντα με το μέγεθός της-απορροφάται από τη φορολογία.
Πρέπει να συνυπολογιστεί και το εργατικό κόστος, το οποίο είναι βαρύ. Παρόλη την οριζόντια εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας που πρώτη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων στήριξε, τασσόμενη υπέρ των αξιοπρεπών μισθών των εργαζόμενων, δεν είδαμε το Κράτος να προχωρά ως όφειλε στην ελάφρυνση των εργοδοτικών εισφορών. Γενικότερα, ένας επιχειρηματίας καλείται να διαχειριστεί πολλές καταστάσεις που τον γονατίζουν. Την ίδια στιγμή η Τουρκία, από τους βασικούς ανταγωνιστές μας, έχει επανέλθει με 60% αύξηση σε σύγκριση με το 2018. Δυστυχώς, δεν είμαστε σε θέση να προσαρμόσουμε τις τιμές στα επίπεδα των ανταγωνιστών. Η υπέρμετρη φορολογία δεν μας αφήνει κανένα τέτοιο περιθώριο.
Ποιες είναι οι προτεραιότητες της ΠΟΞ για την ανάδειξη όλων αυτών των ζητημάτων;
Η ΠΟΞ με τον πρόεδρο κ. Γρ. Τάσιο κινείται δυναμικά για την ανάδειξη των ζητημάτων που απασχολούν τον κλάδο της φιλοξενίας. Ψηλά στην ατζέντα βρίσκεται το θέμα των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων. Βασική επιδίωξη είναι η διατήρηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά αλλά και γενικότερα η μείωση του ΦΠΑ των επιχειρήσεων. Γίνεται επίσης αγώνας και για τη μείωση των εργοδοτικών εισφορών.
Είναι πολλά τα μέτωπα και τα επίπεδα στα οποία αγωνίζεται η ΠΟΞ προκειμένου να επιτύχει καλύτερες συνθήκες για τις ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου της φιλοξενίας.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Κάτι πρέπει να γίνει με τα άκρα της σεζον και το κέντρο της πόλης και με στόχο και τον χειμώνα στο μέλλον, μεταξυ άλλων φυσικά….

Γράψτε απάντηση στο Ψευδώνυμο Ακύρωση απάντησης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.