Ποια τροφή έχει ευεργετική δράση στον καρκίνο του προστάτη;

Την ανάπτυξη, αλλά και την απόπτωση των καρκινικών κυττάρων ανέστειλε η χρήση εκχυλίσματος τζίντζερ σε ζωντανά κύτταρα, αφήνοντας ανέπαφα τα υγιή.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι το εκχύλισμα τζίντζερ συρρίκνωσε το μέγεθος των όγκων του προστάτη των ποντικιών που μελετήθηκαν, κατά 56%.

Το τζίντζερ έχει μια μακρά ιστορία ιατρικής χρήσης, κυρίως ως αντίδοτο στη ναυτία, τις στομαχικές διαταραχές και τη ζάλη. Είναι, επίσης, ένα φυσικό ενισχυτικό του ανοσοποιητικού με αντιφλεγμονώδεις και αναλγητικές ιδιότητες, λόγω των βιοδραστικών φαινολικών αντιοξειδωτικών που περιέχει. Στις ουσίες αυτές ακριβώς αποδίδεται και η ισχυρή προστατευτική του δράση κατά των οξειδωτικών βλαβών που προκαλούν ασθένειες όπως η στεφανιαία νόσος, τα εγκεφαλικά επεισόδια και, βέβαια, ο καρκίνος.

Οι επιστήμονες  του Georgia State University πραγματοποίησαν μια μελέτη σε ποντίκια  χρησιμοποιώντας εκχύλισμα τζίντζερ  κατά όγκων του προστάτη. Σε μερικά από τα ποντίκια δόθηκαν ημερήσιες δόσεις των 100 mg/kg του εκχυλίσματος, ενώ άλλα πήραν φάρμακο placebo.  Oι ερευνητές μπόρεσαν να προσδιορίσουν την επίδραση του τζίντζερ σε σύγκριση με το εικονικό φάρμακο με διάφορες μετρήσεις του όγκου του προστάτη, των δεικτών πολλαπλασιασμού, αλλά και της ανοσολογικής αντίδρασης στον όγκο.

Το εκχύλισμα αποδείχθηκε εξαιρετικά αποτελεσματικό στη συρρίκνωση του μεγέθους του όγκου σε ποσοστό 56% με ταυτόχρονη μείωση των φλεγμονών. Επιπλέον, ο όγκος των ποντικών στην ομάδα του τζίντζερ έδειξε χαμηλότερο δείκτη πολλαπλασιασμού και υψηλότερα ποσοστά απόπτωσης (κυτταρικού θανάτου) σε σύγκριση με τους ποντικούς ελέγχου που πήραν μόνο εικονικό φάρμακο. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ένα εξίσου μεγάλο όφελος της αντικαρκινικής δράσης του εκχυλίσματος τζίντζερ. Όπως αναφέρουν, το εκχύλισμα τζίντζερ ενώ αναστέλλει τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων καρκίνου του προστάτη, δεν επηρεάζει την ταχεία ανάπτυξη των κυττάρων του εντέρου και του μυελού των οστών (δύο σημεία όπου απαιτείται ταχεία κυτταρική ανάπτυξη).

Υπάρχουν τρεις κύριες κατηγορίες φυτοχημικών ουσιών στο τζίντζερ τα οποία είναι όλα πτητικά έλαια: zingerones, shogaols και gingerols. Οι ουσίες αυτές είναι, κατά πολλούς, ισχυρότερες από τα συμβατικά αντικαρκινικά φάρμακα, καθώς στοχεύουν σε συγκεκριμένα καρκινικά βλαστικά κύτταρα, χωρίς να επηρεάζουν τα υγιή. Όσο μάλιστα αυξάνεται η συγκέντρωσή τους, τόσο τα καρκινικά κύτταρα ελαττώνονται, σταματά ο σχηματισμός των όγκων και τα υγιή κύτταρα διατηρούνται ζωντανά. Τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία του καρκίνου, συχνά αποδεικνύονται αναποτελεσματικά στη μόνιμη συρρίκνωση των όγκων και, όπως δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης, Dr Raghu Kalluri, «οι χειρισμοί που χρησιμοποιούμε ενάντια στους όγκους, ενδέχεται ακούσια να αυξήσουν τον αριθμό τους και να τους κάνουν πιο μεταστατικούς, το οποίο και είναι αυτό που εντέλει σκοτώνει τους ασθενείς».

Όλα αυτά τα in vivo και in vitro πλεονεκτήματα, κάνουν το τζίντζερ μια εξαιρετική φυσική ασφαλή ουσία που συμβάλλει στη θεραπεία του καρκίνου του προστάτη. Το επόμενο στάδιο της έρευνας θα είναι να αναπαράγουν αυτά τα αποτελέσματα σε ανθρώπους. Η μελέτη του Georgia State University δημοσιεύθηκε στην ιατρική επιθεώρηση «The British Journal of Nutrition».

Πηγή: itrofi.gr