Ξ. Αγρέλλη: Τα Χριστούγεννα του Φυλακισμένου

23
894
Ψαλίδι / Άγ. Γαβριήλ / Εξοχή, Κως

Τα Χριστούγεννα του Φυλακισμένου

Γράφει η Ξανθίππη Αγρέλλη

Εκείνο το μουντό βροχερό γιορτινό απόβραδο, ο Μανόλης γύριζε στο φτωχόσπιτο του φορτωμένος με γλυκά. Μόλις είχε πάρει το μεροκάματο της δουλειάς και είπε να το ξοδέψει, για να μοιράσει λίγη χαρά, στη χαροκαμένη του τη μάνα και στην μοναδική αδελφή του.
Ξάφνου από το στενό χωμάτινο σοκάκι, πίσω από τις πυκνές λυγαριές, πετάχτηκε αγριεμένος ο γεροδεμένος, ο Νώντας.
-Ακούστε με και βάλτε το καλά στο μυαλό σας, εσύ και η μάνα σου. Το παιδί που έχει στην κοιλιά της η αδελφή σου είναι δικό μου, αλλά δεν πρόκειται να την πάρω εγώ για γυναίκα μου, αυτή την ξεφτιλισμένη του χωριού.
Χωρίς να πει λέξη, ο ράθυμος ο Μανόλης, τράβηξε τον κοφτερό του σουγιά και τον ξεκοίλιασε τον άτιμο.
Μαζεύτηκε όλο το χωριό. Ο παπάς χτύπαγε απελπισμένος την καμπάνα της Εκκλησιάς και καλούσε σε βοήθεια. Μετά από λίγο, την ξαναχτύπησε νεκρικά, πένθιμα.
Ο χωροφύλακας, πήρε με τη βία τον φονιά του χωριού και τον έκλεισε στο στενάχωρο γραφείο της τοπικής χωροφυλακής.
Ισόβια !! Φώναξαν ομόφωνα οι Δικαστές. Τα λίγα λεπτά απερισκεψίας και οργής, στοίχισαν τόσο στο Μανόλη, ώστε να μείνει έγκλειστος για πάντα στη φυλακή.
Χριστούγεννα και εφέτος και από τον μικρό φεγγίτη, με τα χοντρά κάγκελα στο κελί του, ο Μανόλης θυμάται και αναπολεί. Βλέπει τα γκρίζα σύννεφα, να περνάνε από μπροστά του. Έτσι περνάνε και οι φοβερές στιγμές της ζωής του. Θυμάται και μετανιώνει πικρά, για το μεγάλο κακό που έκανε.
-Αχ! Εκείνος ο καταραμένος ο σουγιάς τα φταίει όλα.
-Αχ! πόση πίκρα κέρασε την μάνα του που έφαγε τα νύχια της στα χωράφια, για να τον μεγαλώσει μαζί με την άμυαλη την αδελφή του.
Τώρα ποιος θα τους προστατέψει; Μόλις γύρισε από τον Ελληνικό Στρατό, είδε τον πατέρα του να γκρεμοτσακίζεται από μια ξυλόσκαλα, στον ελαιώνα και να μένει ξερός επί τόπου.
Γιορτές, χρονιάρες μέρες και σαπίζουν τα νιάτα του σε ένα βρώμικο και στενό χώρο, με ένα νιπτήρα και μια λεκάνη. Άλλα και με ένα βλοσυρό συγκάτοικο, φορτωμένο με ληστείες και φόνους. Ο ισοβίτης κρυμμένος πίσω από την γκρίζα γενειάδα του, του λέει σαρκαστικά.
-Όλα συνηθίζονται μικρέ. Θα συνηθίσεις και την φυλακή.
Δεν του απαντάει. Βουλιάζει στις ζοφερές του σκέψεις.
Μετράει τα χρόνια, τους μήνες, τις μέρες, τις ώρες τα λεπτά. Ούτε ο ανελέητος χρόνος, δεν του συμπαραστέκεται. Ο άκαρδος, άλλοτε κυλάει γρήγορα σαν το νεράκι και τώρα τον βασανίζει αργά, αργά και δεν λέει να περάσει.
Σκέφτεται τον φίλο και συγχωριανό του, που σαπίζει στο χώμα και ένα δάκρυ μετάνοιας αυλακώνει το θλιμμένο του πρόσωπο. Ο ένας στο χώμα και ο άλλος στη φυλακή.
Μέρες γιορτής, λίγες ώρες προαυλισμού, ανάμεσα σε όλα τα κακοποιά στοιχεία, τα κατακάθια, τα αποβράσματα της κοινωνίας, όπως τους λένε. Τους φονιάδες, τους ληστές, τους διαρρήκτες, τους έμπορους ναρκωτικών, τους απατεώνες, τους νταβατζήδες και προαγωγούς, τους ενόχους, ίσως και μερικούς αθώους. Τι δουλεία έχει αυτός το καλό και εργατικό παιδί του χωριού, με όλους αυτούς του περιθωρίου; Κοιτάζει τον Πλατύ Ποταμό, που ίσα, ίσα ακουμπάει τον ψηλό μαντρότοιχο με τα αγκαθωτά συρμάτινα κάγκελα.
Μερικοί λευκοί γλάροι, πετούν κάνοντας κύκλους, πάνω από το ψυχρό και καλά φυλασσόμενο κτήριο. Τους παρακαλεί να τον πάρουν στα δυνατά φτερά τους, να πετάξει σαν ελεύθερο πουλί, να ταξιδέψει, σε μέρη μακρινά και αφανέρωτα.
Επιστροφή στο στενάχωρο κελί, με μόνη συντροφιά του το τσιγάρο.
Χιλιόμετρα τα τσιγάρα, του κατάτρωνε το μυαλό και τα πνευμόνια του.
Τον κατάτρωει και μια έγνοια, μια στεναχώρια. Αυτή της κατακραυγής, του κοινωνικού διασυρμού και αποκλεισμού.
‘Η μάννα και η αδελφή του φονιά’, θα λένε στο χωριό του, εκεί στην μεγάλη στέρνα, όταν γεμίζουν με δροσερό νερό, τις στάμνες τους, οι λαλίστατες κυράδες και οι φλύαρες κουτσομπόλες της γειτονιάς.
Κάπου σε μια άκρη κρυμμένη η Φιλιώ, η κρυφή αγαπητικιά του φονιά. Τι φταίει και αυτή που τις έταξε βέρες τις Μεγάλες Γιορτές και του φόρεσαν χειροπέδες;
Απελπισία, απόγνωση…. που δεν την γλυκαίνουν ούτε τα λιγοστά γλυκίσματα που τους μοίρασαν κάποιοι φιλάνθρωποι στο Σωφρονιστικό Ίδρυμα.
-‘Για την τιμή της αδελφής του’…. προσπάθησε να τον υπερασπιστεί ο δικηγόρος που του όρισε η Πολιτεία.
Εκείνο το γκρίζο και βροχερό, Πρωτοχρονιάτικο πρωινό ξημέρωμα, τον βρήκε ο δεσμοφύλακας κρεμασμένο στο παγερό κελί του. Πέταξε ψηλά, την ώρα που τα λαμπερά φώτα στα στολισμένα δέντρα των δρόμων άναβαν ακόμη.
Την ώρα που οι λάμπες πετρελαίου στο χωριό του, δεν είχαν σβήσει.
Εκείνος, ο Μανόλης, ο φονιάς του χωριού, άνοιξε το κλουβί και πέταξε πια ελεύθερος, σαν αϊτός, στα Γιορτινά και Φωτισμένα Ουράνια.
Ξανθίππη Αγρέλλη (24-12 –2018)

23 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥΣ ΣΤΕΡΗΣΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΝΘΡΩΠΙΑ

  2. άμα κλέβουν, σκοτώνουν ή βιάζουν………. τα Χριστούγεννα να θυμάσαι τους φυλακισμένους και να τους σκέφτεσαι. άκου κάποιο λάθος

  3. ….ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΒΗΣΤΟ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΚΑΙ ΑΜΗΝΕΡΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ!!!
    ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ?

  4. ΠΡΟΣ ΚΩΣΤΑΣ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΗ Η ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙ ΑΛΛΩΣΤΕ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΕΙ ΤΟΥΣ ΤΙΜΩΡΕΙ. ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑΝΑΙ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΗ Η ΖΩΗ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΑΝΑΠΟΔΟΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΜΑΣ ΝΑ ΤΟΝ ΦΕΡΟΥΝ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΗ ΘΕΣΗ ΕΙΤΕ ΕΝΟΧΟ ΑΚΟΜΗ ΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΘΩΟ ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

    • Όχι κυρία Αγρέλλη. Για κάποια εγκλήματα δεν αρκεί η τιμωρία της δικαιοσύνης και δε θα λυπηθούμε τον κάθε εγκληματία επειδή είναι γιορτές. Μόνο τα θύματα λυπάμαι και τις οικογένειές τους. Λυπηθείτε εσείς αν θέλετε.

      • Απορω ρε μεγαλε τι εννοεις.Να καταργισουμε τη δικαιοσυνη να αποφασίζεις εσυ;Να παμε πισω στο Μεσαιωνα:Τι ακριβως θελεις με το φτωχο σου το μυαλο να πεις Χριστουγεννιάτικα;Φυσικα και λυπομαστε τα θυματα.Αλλο το ένα άλλο το άλλο.Αληθεια αν καποιος μεθυσμένος παρει αμπαριζα και σκοτωσει 2-3 να τον εκτελέσουμε;Αν όχι …με τι λογικη σου εξηγησε το.Σε χωρες που υπαρχουν ακομα θανατικες ποινες που αυτό φανταζομαι σε εξηταρει,δεν υπαρχουν πια εγκληματα;Εκεις υπαρχουν λιγοτερα η σε χωρες με καλο σωφρονιστικο συστημα;Γινατε ολοι δικαστες και νομοθετες τρομαρα σας.

        • Αν σκοτώσει κάποιον δικό σου ο μεθυσμένος συγχώρεσε τον και μη ζητάς την εκτέλεση του. Εγώ θα τη ζητήσω πάντως και δεν συγχωρώ κανέναν που δεν το αξίζει. Οι ανθρώπινες ζωές όταν τις αφαιρέσεις δεν έρχονται πίσω και μένουν άνθρωποι να υποφέρουν για πάντα από την απώλεια. Τρομάρα στα μούτρα σου ταχαευρωπαίε που μας παίζεις τον πολιτισμένος εκ του ασφαλούς. Π….καραγκιόζη.

        • Δεν γίναμε όλοι δικαστές και νομοθέτες ρε ζώον απλά η θανατική ποινή θα έπρεπε να υπαρχει για να ξεμπερδεύουμε μια και καλή από ορισμένα τέρατα που κυκλοφορούν στην κοινωνία.Οταν αφαιρείται μια ζωή άδικα η χειρότερη ποινή είν’ ο θάνατος και όσο κι αν ακούγεται σκληρό είναι η αλήθεια πονοψυχε μάγκα!!!

  5. Καλά μπάρμπα μου ακόμα δεν κατάλαβες ότι ετοιμάζεται ο ακατανόμαστος να πουλήσει σε γνωστό ιδιώτη των φωτισμό

  6. Ξανθίππη μου θα συμφωνήσω με τον φίλο Κώστα που έγραψε πιο πάνω.Για να βρίσκονται στις φυλακές δεν βρίσκονται τυχαία,σίγουρα έχουν διαπράξει κάτι σοβαρό.Φυσικα υπάρχουν και περιπτώσεις με άτομα που καταδικάστηκαν και βρίσκονται άδικα στην φυλακή.Αυτο εννοείται ότι μπορεί να συμβεί στον καθένα από μας,κανένας δεν είναι τέλειος.Καλες γιορτές σε όλους με υγεία.

  7. Τώρα οι φονιάδες δεν μένουν ισόβια μέσα Ξανθίπη μου,φροντίζουν οι Κούγιες (και τοπικοί),αλλά

    κυρίως ο ανιστόρητος Παρασκευόπουλος,που ωσάν Δεύτερος Φρανκενστάιν ,τους επιτρέπει να ξαναβγούν έξω και το 90% να ξανα-κλέβουν,να συστήνουν συμμορίες.Κάνετε πάντως για πεζογράφος,λίγο σαμπανιζέ ύφος,αλά Δημουλίδου και έναν καλό Οίκο Εκδόσεων ….Θα μπορούσατε να γράψετε για τον ΡιχΆΡΔΟ,που ξαφνικά έφυγε απ το προσκήνιο,εξαργύρωνε τον χρυσό σαν κόσμημα(ρίχνοντας σε ουγγιές,σε βάρος,σε πειραγμένες ζυγαριές και όχι ενεχηριακά αλλά σαν μαυραγορίτης,έχει πλουτίσει,εκμεταλλευόμενος τον πόνο εκατοντάδων χιλιάδων συνανθρώπων μας !!!!!Πίσω από κάθε ενεχυρίαση κρύβεται ένα ανθρώπινο δράμα.Ας μετρήσουμε πόσα χρόνια θα κάτσουν οι φονιάδες της φοιτήτριας και ποιο είναι το κόστος μια ζωής.

  8. Αυτός είναι ο δράκος της Ξάνθης που βίασε και έκαψε ζωντανή την 34χρονη
  9. ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΛΑΛΛΗΣΑΝΤΕΣ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑΣ ΑΦΗΝΕΙ ΠΙΣΩ ΤΟΥ ΕΝΑ ΔΡΑΜΑ. ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΑΚΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΣΕ ΛΙΓΑ ΛΕΠΤΑ ΟΡΓΗΣ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΜΕΝΟ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΗ ΘΕΣΗ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΑΣ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ. ΑΠΛΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑ ΠΩΣ ΒΙΩΝΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΩ . Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΝΕΙ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ. ΕΓΩ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟ ΕΘΕΣΑ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΙΜΗ ΠΛΕΥΡΑ.

    • Η δικαιοσύνη βρίσκει ελαφρυντικά,όπως πρότερον έντιμο βίο,μεταμέλεια ,όμως...

      ..εννοούσα το κατ εξακολούθησιν έγκλημα,την άνιση μεταχείριση πολιτών ανάλογα την κοινωνική τους τάξη, την οικονομική τους κατάσταση,αλλά κυρίως την δυνατότητα εκπροσώπησης τους από καλό Κούγια…ο κ.Ριχάρδος εξόντωσε ανθρώπους,έκανε εγκλήματα Οικονομικά,ξεπλύματα εγκληματολογικών πράξεων,όπως εξαγωγή ,παραλαβή,ανταλλαγή κλοπιμαίων και είναι έξω,κλοπή,ανέχεια,καταρράκωση συνειδήσεων εδώ και 15 χρόνια και χαίρει εκτίμησης ,ενώ ένας που δεν έχει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας τον ξεκωλιάζουν,αν δεν προλάβει την προθεσμία.Η Ελλάδα είναι ο ορισμός της διαφθοράς,ΌΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΟΎΔΑ,αναρωτιέμαι πόσες φορές θα τον συγχωρούσε ο κύριος,πάντως ακόμα και με έντιμο πρότερον βίον..κρεμάστηκε .Όταν ένας εγκληματίας,με τυφλή βία,τρομοκράτης,γίνεται αιτία νομοθετικής ρύθμισης για να μειωθεί η ποινή του….Ξανθίπη μου,ΤΕΤΕΛΕΣΤΑΙ.

  10. ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕΡΕΣ ΞΕΦΡΕΝΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΑΣ .ΑΣ ΑΠΑΛΥΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΥΓΧΩΡΗΣΕ ΤΟΥΣ ΛΗΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΚΟΥΡΓΟΥΣ. ΑΥΤΑ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΓΙΑΤΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΗ ΚΑΙ ΑΝΕΛΕΗΤΗ ΚΑΙ Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΣΚΑΛΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΝΕΒΟΚΑΤΕΒΑΖΕΙ ΜΥΛΟΣ ΠΟΥ ΓΥΡΙΖΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΣ ΠΟΛΛΑ

    • Αν θέλεις πάρε τους σπίτι σου να κάνετε Χριστούγεννα μαζί!!! Σιγά μην κλάψουμε και για τους καημένους τους δολοφόνους! Ήμαρτον Παναγία μου μέρες που είναι!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ